Visa ämne
sfp 0.2.1 - Alla kan hjälpa
|
|
Publicerat 2013-08-19 09:18
|
|
På onsdag har jag lovat slänga ut en 0.2.1 för att fixa buggar så vi kan spela OP och skjuta grg utan problem t ex. Fokus på denna blir inte att fixa texturer, eller något nytt häftigt (undantaget wamako som får sig en uppfräshning). Utan gäller hitta felmeddelanden och sånt som är direkt "game breakers". Så skriv ned allt sånt ni hittar, och säg hurvida ni kör med "dev branch" eller stable. Ni behöver inte kolla både och men om vi vet så är det bra skriva att buggen är i båda då ibland diffar. Jag börjar. Stable No entry 'config.bin/CfgVehicles/APC_Wheeled_01_base_F/HitPoints/HitLMWheel.name' för Patgb360 och Patgb360b. Detta resulterar till att mittenhjulen på fordonen är helt oförstörbara. fixat Flera "rpg 32" hänvisningar, stör GRG och andra AT vapen. fixat Modellen för muzzle_snds_H syns ej när den är fäst på AK5:an. Ljudeffekten fungerar dock. muzzle_snds_H är även 6.5mm. muzzle_snds_M är 5.56 men den går inte att fästa på AK5. fixat Dev Script fel på HMS Norrköping. Bekräftat på både stable och dev Inget ljud på Tgb 11 serien. fixat M24 geväret fungerar inte. (Fel ammo typ) fixat Redigerat av Granquist den 2013-08-19 20:14 |
|
|
|
Publicerat 2013-08-19 10:53
|
|
Både på dev och stable. Gamebreaker No entry 'config.bin/CfgVehicles/APC_Wheeled_01_base_F/HitPoints/HitLMWheel.name' för Patgb360 och Patgb360b. Detta resulterar till att mittenhjulen på fordonen är helt oförstörbara. Får ej felet utan SFP på BIS AMV-7. Ej gamebreaker: Modellen för muzzle_snds_H syns ej när den är fäst på AK5:an. Ljudeffekten fungerar dock. muzzle_snds_H är även 6.5mm. muzzle_snds_M är 5.56 men den går inte att fästa på AK5. |
|
|
|
Publicerat 2013-08-19 12:53
|
|
givande lunch.. fixat allt game breaking inför opet och hann jobba lite på wamako ![]() Bara fixa tgb11 lite så kanske vi är klara sen ![]() |
|
|
|
Publicerat 2013-08-20 12:47
|
|
då (norrköping inte helt veriferad) var allt klart för 0.2.1.. blir fixarna som står där uppe plus uppdateringar på wamako (som blir wow!). |
|
|
|
Publicerat 2013-08-20 12:50
|
|
Citera granQ skrev: Nytt namn på Wamako: Azeroth? Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-08-21 01:05
|
|
Jag har inte isolerat problemet ännu men 0.2.1 tillsammans med våra andra mods ger följande felmeddelande i Virtual Ammobox System, därefter kraschar servern. Jag försöker ladda en preset i VAS som innehåller M90W uniform. Provat att ladda ner 021.zip flera ggr i fall det blivit fel vid nedtankning men ingen skillnad, bara SFP utan övriga mods funkar i VAS, jag kan utrusta units med uniformen i editorn utan fel men försöker man välja den i VAS så kraschar det. Samma scenario med 0.2.0 funkar utan problem. Vi kör stable. ![]() Redigerat av watar den 2013-08-21 01:52 |
|
|
|
Publicerat 2013-08-21 02:00
|
|
Jag fick samma error vid ett tillfälle, men har inte lyckats återskapa. För mig gick det dock att fortsätta med uppdraget som vanligt. | |
|
|
Publicerat 2013-08-21 07:01
|
|
Ah fuck, glömde förra över sfp soldiers | |
|
|
Publicerat 2013-08-21 08:48
|
|
Citera granQ skrev: Tog bort min @sfp och ersatte den, men Wamako är fortf den versionen med flygande betongblock... (Glömt kika om den nya versionen var med i 0.2.1) Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-08-21 17:35
|
|
Citera granQ skrev: Betyder detta att problemet är fixat nu i 0.2.1 eller att det kommer i 0.2.x? |
|
|
|
Publicerat 2013-08-22 21:49
|
|
Osäker på om jag har för hög förväntan / felaktig uppfattning av Tgb16 men borde den inte klara detta? |
|
|
|
Publicerat 2013-08-22 21:58
|
|
jo.. länka mig informationen om hur man fixar eller tanka ned den andra modden med fungerande fordon...................... | |
|
|
Publicerat 2013-08-22 22:06
|
|
Citera granQ skrev: Det var inte menat som kritik på nåt sätt, jag skulle inte kunna göra det ni gör. Utan snarare ett svar på "Så skriv ned allt sånt ni hittar..." Redigerat av watar den 2013-08-22 22:20 |
|
|
|
Publicerat 2013-08-22 23:09
|
|
mm, vilket är helt ok.. så sorry om verka dryg men mest frusterad över göra addons och bis fortfarande inte ger något stöd. Inga verktyg, ingen dokumentation. I configen har galten och amerikanska bilarna samma värden för köra i vatten.. tgb 11 och tgb40 har högre. Ändå dör motorn, så finns något skumt med modellerna (kanske den där physx lodden) anyway, tråkigt att BIS typ säger "Vi vet att folk älskar vårat spel för man kan göra addons" men ändå prioriterar det så lågt ![]() |
|
|
|
Publicerat 2013-08-23 09:18
|
|
Citera granQ skrev: sa de inte i un-livestreamen att det kommer efter Betan? CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2013-08-23 20:28
|
|
klart kommer efter.. men betyder ju inte att kommer mellan betan och full release... utan efter. | |
|
Gå direkt till forum: |