Visa ämne
Sida 1 av 2: 12
|
Bygg wamako i arma3 editorn!
|
|
Publicerat 2013-07-26 18:44
|
|
Tack till SkaGGet för heads up.. med hjälp av detta kan ALLA placera ut hus i editorn i arma3 som jag sen kan importera till wamako! Om "alla" hjälps åt att bygga lite så kan vi snabbt få ihop en ganska spännande wamako ![]() Så pronto pronto! och skicka mig era filer, PS. jag kommer ta bort alla träden om ni väljer bygga en stad någonstans så behöver inte försöka "passa in". http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=21759 skriv gärna om ni tänker göra ett försök och var någonstans isåfall. Tänk på att ni inte behöver bry er om de första stegen, bara det som gäller mission editorn. |
|
|
|
Publicerat 2013-07-26 18:51
|
|
Fan vad gött. Ska se om jag hittar något mysigt ställe och pilla på
Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-07-27 01:24
|
|
Fick igång det efter lite krångel och wow så smidigt det är jämfört med visitor ![]() Fortfarande svårt att skapa en "levande" stad med så få hus som finns i arma3 betan.. men gjort wamako's skola. Skall lägga till en skylt så blir mer tydligt. Min förhoppning är att bygga in mer saker än normalt, typ polishus, skola osv.. så får lite "civilla" mål/strategiska platser och inte bara militärbaser/flygplatser. http://cloud-2.steampowered.com/ugc/9...1DC65C4FE/ |
|
|
|
Publicerat 2013-07-27 08:55
|
|
Wamako behöver en marknadsplats tycker jag. ![]() |
|
|
|
Publicerat 2013-07-27 10:00
|
|
Jag är gärna på, kan ta på mig att bygga en pirathamn i Nord-Väst typ där vägen leder ned till vattnet. alternativt en liten importhamn om det finns en rejäl kaj i editorn | |
|
|
Publicerat 2013-07-27 12:13
|
|
hmm, jag gör enligt pdf:en men kommer inte in i 3D läge, kommer till startmenyn och har nått felmeddelande om nån tree.paa i ZGM addonet EDit NVM, fixade problemet Redigerat av subroc den 2013-07-27 12:52 |
|
|
|
Publicerat 2013-07-27 12:59
|
|
Citera subroc skrev: Får samma problem, how u fix? Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-07-27 14:08
|
|
du måste sätta sökvägen till mission.biedi inom " " ska vara: "arma3sökväg\arma3.exe" "uppdragssökväg\mission.biedi" -nospash -mod=addonsmanvillanvända |
|
|
|
Publicerat 2013-07-27 18:46
|
|
Jag körde med heads launcher funkade mycket lättare för mig.. Anyway, tänk på att bara använda objekten som ligger i z3 kategorierna... Bara de som går importera. Vill ni ha in andra saker så får vi ta det vid sidan om, jag tänkte t ex lägga in del sfp saker också och göra om. ( vill gärna ha in sfp banken och polis huset med nya texturer) |
|
|
|
Publicerat 2013-07-27 19:08
|
|
Så, en Wip på en import/export hamn i liten skala.![]() http://www.ingaklena.se/tmp/arma3/3D_..._wamako.7z |
|
|
|
Publicerat 2013-07-27 21:29
|
|
Börjat på Wamakos Army basen vid flygplatsen.![]() Är den för stor/modern? Saknas nått? |
|
|
|
Publicerat 2013-07-27 22:13
|
|
Så vackert ! ![]() |
|
|
|
Publicerat 2013-07-27 23:18
|
|
Vet inte om skall ha hangarerna men vi skall ju ha an14 och aloutteten någonstans? Kanske skall stå oskyddade, ser riktigt bra ut iallafall och lagom med saker. Gillar bensinmacken på basen. En detalj som ofta glöms bort ![]() |
|
|
|
Publicerat 2013-07-28 12:11
|
|
Wamakos flygplats har fått sig en uppgradering, i bakgrunden syns tillhörande Wamako Army Base.![]() http://www.ingaklena.se/tmp/arma3/3D_..._wamako.7z Edit uppdaterat länken och lagt till lite mer staket runt flygplatsen Redigerat av subroc den 2013-07-28 17:45 |
|
|
|
Publicerat 2013-07-28 17:48
|
|
Nu tar jag och försöker få till nån typ av militiabas/piratnäste längs sydvästra kusten nånstans. Skulle dock ha behövts lite camonät eller liknande Edit: Done! Blev en liten fiskeby som gått ned sig och blivit tvungna att ta till sjöröveri för att få inkomsterna att gå ihop, dock har byn en lång historia med pirater som hemsökt kusten. Det ryktas om att denna lilla vik var populär bland pirater under 1700-talet på grund av sina geologiska möjligheter... ![]() ![]() http://www.ingaklena.se/tmp/arma3/3D_..._wamako.7z Redigerat av subroc den 2013-07-28 20:08 |
|
|
|
Publicerat 2013-07-28 18:13
|
|
wow ![]() vilken skillnad kommer att bli att lira på wamako i fortsättningen. Flyger hem på onsdag och landar torsdag, så på fredag tänkte jag ladda upp en ny wamako ![]() |
|
|
|
Publicerat 2013-07-28 18:33
|
|
Det låter bara bra ! ![]() |
|
|
|
Publicerat 2013-08-05 07:57
|
|
kollat lite på det, verkar som "mittpunkten" är lite svår få rätt och om jag tolkar det rätt, så är det detta som ställer till höjdleden. Bygger man på relativit platta områden skall det fungera bättre (flygplats, snarare än hamn).. |
|
|
|
Publicerat 2013-08-05 08:54
|
|
Denna ser riktigt nice ut för editering Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-08-05 12:46
|
|
ser ju bra ut för "minecraft" uppdrag.. skulle kunna vara kul om man körde motsvarande teamdeath match och fick resources att bygga upp fort med.. men för wamako tror jag inte man har någon nytta av det där tyvärr. Tänk om BIS kunde släppt verktygen för arma3.. "we love modders" eller vad de brukar säga, ibland undrar man. |
|
|
Sida 1 av 2: 12
Gå direkt till forum: |