Visa ämne
| 
 ArmA2: Distant Conflict 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-10 17:18 
 | 
|
| 
 Citera jackpac skrev: +1 på den (skivkontrakt och artist)[url] http://www.mind-s...[/url] http://www.vampirefreaks.com/mindstate Redigerat av pellejones den 2009-08-10 17:19  | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-10 17:32 
 | 
|
| Har börjat modelera i 3ds max, vet inte om programmet eller vad man använder i OFP, men skulle kanske hjälpa till med något simpelt. | |
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-10 18:09 
 | 
|
| 
Eg. bättre att göra i något annat program och sen konvertera... typ 3DsMax eller Maya. O2 är ett satans härke att jobba med när man ska unwrappa bla.  | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-10 18:32 
 | 
|
| 
Är själv garafikerstudent på sofe, problemet är ofta att ha tid för mig, måste fixa en portfolio innan vinter då jag ska ut på praktik. Har dock en längre tid varit sugen på stridsbåt 90 då man lätt skulle kunna frakta in en halv pluton i den i arma, eller eventuellt en båt i Tapperklass. Fast på brist av referenser samt tid har det inte blivit av. Sen har jag för tillfället ingen större koll på arma2 verktygen, fast det brukar vara ett senare problem. En fråga till er då, ifall att jag skulle få tummen ur någon gång, vilka sidor är bäst för ref på svenska grejer, vet ni privata ftps, har ni egna osv? Böcker osv... Soldf.com har inte tillräckligt enligt mig, skulle behöva mer högupplösta, samt mer detaljbilder innan jag ens skulle börja. offtopic, hoppas verkligen ni köper eran programvara, eller har någon form av licens  
Redigerat av CASP den 2009-08-10 18:33  | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-12 18:46 
 | 
|
casp, antar du har sett referensbanken här på anrop, inte mycket med litegrann iaf. sen vimlar ju chatten av "gun nutts" bara att kasta ut frågan. the_shadow och finarvas är säkra tips på referensbilder ![]()  | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-12 19:08 
 | 
|
Stridspittar i aktiv tjänst, med andra ord   Det är ju en bra idé faktiskt. Jag har tex nämligen konstigt nog problem med att hitta något högupplöst referensmaterial på vår trogna stridssäck 2000! Jag var nästan på väg förra veckan att dra upp till Garderoben i stockholm för att ta lite egna referens-bilder, om dom hade något vettigt inne ![]()  | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-12 19:31 
 | 
|
| 
Det verkar definitivt finnas svenska resurser att tillgå inför byggandet av SFP:DC för A2, det glädjer mig! På "min" tid när vi byggde SFP1.0-4.0 så var det ont om svenska resurser som hade nödvändig kunskap. Med det sagt, precis som både granQ och Ugga tidigare nämnt måste jag trycka på det faktum att ni *TIDIGT* i utvecklingens skede bestämmer exakt vilka vapen, soldater och fordon ni ska ha med. Sedan skapar ni endast dessa, oavsett gnäll ifrån communityn. När dessa enheter är klara kan man fortsätta med nya enheter. Detta må te sig uppenbart, men det var ett misstag som vi gjorde i skapandet av SFP1.0-4.0, vilket resulterade i en stor mängd förseningar. Se till att strukturera upp allt och organisera hela modden ordentligt innan ni sätter igång, hur roligt det än är att sitta och "småpilla" på saker. Detta utifrån bittert insamlad erfarenhet inom området. ;) peace  | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-12 20:24 
 | 
|
| 
 Citera Tobe skrev: Kan knappt vänta! Jag åkte patgb 203 i lumpen, som GRG ladd.. Hur blir det i spelet? Det är ju ett tvåmanna vapen egentligen, och lär ju inte vara bättre/sämre än smaw? Enda fördelen just nu om vi skall vara realistiska är väll att grg kan skjuta lys, rök, och spränggranater (dem som fäller ståslplitter nedåt. Så max tex kan skjuta över kullar å ha mid-air explosion. Ang. Galten, så var det en jäkla massa skriverier om den i vpl's nytt varje månad om nya fel som gjorde att de inte kunde använda den. Detta var dock -07. Redigerat av Ish den 2009-08-21 18:45  | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-12 20:57 
 | 
|
| 
Jag är på och modellerar om det behövs. Gör helst 80-talsgrejor men kan göra annat också. Sedan så ligger mina terrängbilar mig varmt om hjärtat  . Behövs dock någon som kan göra texturer till dem.http://i73.photobucket.com/albums/i23...elet-1.jpg http://i73.photobucket.com/albums/i23...1314-8.jpg http://i73.photobucket.com/albums/i23...1314-9.jpg Pillar lite med en rysk AN-12 också http://i73.photobucket.com/albums/i23...n-12-6.jpg Redigerat av Steel rat den 2009-08-12 21:01  | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-12 22:58 
 | 
|
Gåshud med dom där gamla terrängbilarna   Sånna hade vi en del av bland sambands-plutonerna, med stegar där bak som alltid lossnade och släpade i backen   Tycker det skulle vara jäkla kul att ha i SFP också faktiskt. Ta ett snack med Stiltman vettja!  | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-13 22:47 
 | 
|
| 
 Citera Tobe skrev: Det finns bra bilder på SoldF.com. Där finns ju i stort sett allting, tillsammans med detaljerade bilder. http://www.soldf....s2000.html Annars kan jag ta ännu mer detaljerade bilder på ss2k, men de där bör väl räcka ![]()  | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-13 23:03 
 | 
|
| Jag har GRG hylsa här hemma om ni vill ha bilder. | |
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-13 23:38 
 | 
|
| 
 Citera Dansk_skalle skrev: Mjo, jag har varit där inne och kikat också. Det är utmärkt för att se hur saker och ting ser ut, men inte mer än så. Det jag oftast är ute efter är en högupplöst bit av tyget/materialet, som man sen kan klona runt med som en grund-textur. Då måste det vara högupplöst och riktigt bra kvalitee. Man måste liksom kunna se tygets struktur, inte bara en grön smörja   De bilderna på SoldF är tyvärr ganska långt ifrån tillräckligt bra kvalitee för detta. Spelets texturer är nämligen ganska högupplösta.Har du möjlighet att ta fina stora bilder av ss2k med en riktig kamera så skulle det vara jävligt schysst   Det skulle nämligen kunna användas till annat materiell också, som tex piloternas gröna overaller som ser ut att vara av liknande material och kulör. | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-14 00:45 
 | 
|
| 
Har ju en hel del bilder från lumpen (typ 2000), det mesta är nog oanvändbart för texturer. Men säg vad ni behöver så kanske jag kan leta på något. Kanske hjälper http://images.google.se/images?imgsz=...r&aq=f&oq= Redigerat av Ish den 2009-08-14 00:53  | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-21 14:05 
 | 
|
vrooom ![]()  | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-21 14:23 
 | 
|
| 
Sitter på en rätt gigantisk mängd med ref bilder (egentagna under vpl på Amf samt egentagna från swedish battlecamp) som användes under skapandet av SFP4. Inte nödvändigtvis textur-material, men i min mening bör alla texturer handmålas från början så att allt får samma "stil", annars blir risken att texturerna ser olika ut om olika fotografier används som grund. Ett tips är att hitta standardiserade RGB-värden för exempelvis m/90 uniformen, fordon mm. Det hjälper jävligt mycket när olika människor texturerar saker så allt i slutändan får en enhetlig look. Säg till om det efterönskas bilder som sagt, är mycket bilder på personlig (strids)utr samt fordon. Peace Redigerat av engen den 2009-08-21 14:25  | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-21 14:54 
 | 
|
| 
 Citera engen skrev: All typ av referens som är i bra kvalitee är utav intresse! Just nu är det lugnt för min del, men jag återkommer nog ![]() Absolut, alla karaktärer (Mitt område i detta fallet) delar så klart samma kamoflage och kulör   Detta är min referens-bild för camon i grunden, som jag sedan har pusslat fram ett mycket större och varierat stycke utav, delvis av handmålning och med en aning ändrad kulör. Sen är det ju lager efter lager utav detaljer (Tyg, veck, skuggor, slitage, etc) i separata layers som bara läggs uppe på. Det är just sådant som iaf jag är ute efter, tyg-strukturer och realistiska ojämna ytor och dylikt som är ganska svårt att göra själv med penseln. Sen smetas allt ihop till något helt nytt   Det som är så kul med att göra texturer! Man ska självklart inte förlita sig allt för mycket på referens-bilderna, utan det är bara vad det heter, referens ![]() Fast egentligen så är det ju bara verkligt med soldater som inte har matchande m90 på varesig sina jackor och byxor eller med varandra. Samma sak gäller fordon. Allt beror helt på när och var det tillverkades/målades   Men så verklighetstroget behöver det inte vara! | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-21 17:52 
 | 
|
| 
jag "råkar" ha en färgkod tabell för fältuniform 90 (den gröna) alla färgerna i CMYK, WEB, HTTP, RGB mm perfekt när man ritar i PS så får man "rätt" färg! är ni inne på chatten kan ni få den... gäller altså färgerna grå ljusgrön mörkgrön svart som används på uniformen! gäller INTE för fordon!!!  | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-21 18:49 
 | 
|
| 
 Citera Steel rat skrev: tgb 20 är ju det ultimata transportfordonet för trupp iaf   Kan nog bli svårt att replikera dess terrängegenskaper dock, utan att ge den en allt för kraftig motor. Dem går ju inte så fort, men lågväxel och diff bör ju göra en hel del i terräng (uppförsbacke?) | 
|
| 
 | 
|
| 
 Publicerat 2009-08-21 19:44 
 | 
|
Gärna bilder på ryggtavlor om du kan hitta Engen, helst med m90 lätt (öken eller lövskog spelar ingen roll). ![]()  | 
|
| 
 | 
|
| Gå direkt till forum: | 












 De bilderna på SoldF är tyvärr ganska långt ifrån tillräckligt bra kvalitee för detta. Spelets texturer är nämligen ganska högupplösta.
