Visa ämne
Sida 2 av 2: 12
|
Är det SÅ roligt?
|
|
Publicerat 2009-10-14 06:52
|
|
Det mesta av känslan har redan sagts men jag instämmer. Det blir både hur bra som helst och samtidigt lite segt, men det braiga överväger totalt. Det skulle helt enkelt inte att gå att göra vissa saker utan att vara organiserad. Skillnaden är total mot när 30 pers springer runt på egen hand efter eget huvud. Sedan får man ta att saker tar längre tid och det blir mer väntan. Fast det spelar ingen större roll. Då småpratar man i gruppen osv. När sedan gruppchefen begär radiotystnad för att han pratar med plutonchefen, ja då vet man att det snart är dags för vår lilla grupp att göra en insats. Skyttelinje, riktning 240 grader, framåt... |
|
|
|
Publicerat 2009-10-14 09:40
|
|
Citera Tobe skrev: Fin beskrivning men brukar ni verkligen vakta ett så litet område i flera timmar? ![]() Redigerat av Death den 2009-10-14 09:51 "Bättre en kula i handen än 10 i huvet"
|
|
|
|
Publicerat 2009-10-14 12:46
|
|
Så långa väntetider är det inte frågan om, oftast är det bara några minuter här och där. När folk dör så är det vanligaste att vi har Revive. Det innebär att en medspelare kan väcka dig igen. Sedan brukar det behövas en sjukvårdare också för att bli helt frisk. Det medför också att sjukvårdarna är viktiga. Vissa banor har Respawn i basen efter några minuters väntan och då måste någon transportera tillbaks personen till gruppen igen. Oftast flyget som fixar det. I mindre och snabbspelade banor förekommer att man bara har 1 liv. |
|
|
|
Publicerat 2009-10-14 13:35
|
|
Citera Death skrev: Hehe nejdå, jag överdrev lite där. Det där har blivit ett litet internskämt bara ![]() ![]() ![]() Men jag tycker det jäkla kul ändå. Det händer ibland att man får sitta på samma lugna ställe i kanske 10-15 minuter och invänta order, men det hör liksom till upplevelsen ![]() Hur det går för dom som stupar är helt upp till de som skapat uppdragen. Som sagt så är det revive eller respawn som gäller. Vilka som kan göra vad och hur många gånger är också helt upp till vad uppdrags-skaparen har ställt in. Fast möjligheten att stänga av dessa möjligheter helt och hållet finns ju så klart också ![]() |
|
|
|
Publicerat 2009-10-14 14:03
|
|
Fast egentligen är jag lite mer hardcore, jag föredrar inga respawns, men det beror ju helt på uppdraget... | |
|
|
Publicerat 2009-10-14 17:12
|
|
Kan bara instämma i att det är känslan som gör det. Ingen mening med något större utlägg om det då så många prickat helt rätt redan innan =) Jag är helt fast i skiten ![]() |
|
|
|
Publicerat 2009-10-15 15:11
|
|
Det är det som är härligt med att lira de stora coopen. Känslan av att en dag spela plutonmedic och kuta som en idiot mellan skyttegrupperna och lappa ihop dem när det inte gått som chefen tänkt sig, att nästa gång vara vanlig skyttesoldat och ställa sig upp och gå på linje in mot FI med fullständig fokus på att lyckas se dem före man tar eld. Nästa coop är man i span och ligger med kikare och glor på ryssar som grillar korv och hinkar vodka medans man är orolig varje sekund att man har missat en patrull som ska braka in i ryggen på en. Det är förbaskat kul att testa olika roller när man vet att alla andra är lika taggade som en själv för att uppdraget ska lyckas. En TK är också en Kill
![]() Om ni hör ett litet ljud och känner en liten doft så vet ni att det bara är jag.... |
|
|
|
Publicerat 2009-10-15 22:20
|
|
Tack för alla utförliga och intressanta svar. Jag kommer definitivt köpa spelet när jag väl har lyckats skramla ihop till en dator med råstyrka nog för högsta inställningarna utan lagg. Än så länge har jag bara testat demot och noterat hur otroligt häftigt det kan vara att agera prickskytt i ArmA 2. T ex att sikta någon centimeter ovanför huvudet på en fiende runt 500 meter bort, trycka av och se honom ramla först efter 2-3 sekunder ![]() Redigerat av Death den 2009-10-15 22:25 "Bättre en kula i handen än 10 i huvet"
|
|
|
Sida 2 av 2: 12
Gå direkt till forum: |