Visa ämne
A-mob, aka Operation Garbo ;)
|
|
Publicerat 2013-02-23 19:08
|
|
mm bra jobbat , det där är material vi kan använda | |
|
|
Publicerat 2013-02-26 08:46
|
|
Ett stort jättetack till Toby för reloadscriptet som han snickra ihop igår kväll/natt. Nu funkar det som en charm att sätta in den typ av låda man vill och som är respawnable. Helt outstanding Toby! |
|
|
|
Publicerat 2013-02-26 19:28
|
|
Jobbade vidare på det lite till. Nu finns möjlighet att ställa scriptet till att: 1. Respawna förstörda lådor. 2. Behålla innehåll som spelarna lägger i lådorna. 3. Ställa lådorna till att tömmas fullständigt innan påfyllning (bra för ACRE lådan som snabbt fylls med radio apparater med egna klass namn) 4. Att valfritt för specifika lådor ignorera punkt 3. 5. Att ange individuellt för varje skapad låda vilken modell och grund innehåll den skall innehålla. 6. Att addera extra innehåll till lådans grundinnehåll. Det är optimerat så att endast saknat materiel läggs till i lådorna för nätverksoptimering. Extra magasin och vapen placerade i lådan som överstiger lådans grund innehåll finns kvar. http://xillusion.com/clan/ammoboxresp...espawn.zip Blev tvungen att ändra initierings argumenten så för att göra det begripligt se följande exempel Hoppas det hjälper ----------------------------Exemple på initieringen av scriptet från init.sqf---------------------------------- _clearBoxAndUseOnlySuppliedEquipment=FALSE; //Lådor innehåller extra material OCH grundinnehåll _respawnDestroyedBoxes=TRUE; //Lådor spawnar om ifall de är förstörda vid påfyllningsögonblicket _removeExtraContenAddedDuringGame=FALSE; //Låt extra ammo och vapen bli kvar i lådorna _allboxes = []; //A box with no extra ammo or weapons _box_marker = "ammo1"; //Name of marker _box_boxmodel ="CZBasicWeapons_EP1"; _box_allWeapons =[]; _box_allAmmo =[]; _box =[_box_marker,_box_boxmodel,_box_allWeapons,_box_allAmmo]; _allboxes = _allboxes +[_box]; //------------------------------------- _allboxes = []; //A box with some extra weapons and magazines added _box_marker = "ammo2"; _box_boxmodel ="CZBasicWeapons_EP1"; _box_weapon1 =["AK_74_GL",10]; _box_weapon2 =["Strela",10]; _box_allWeapons=[_box_weapon1,_box_weapon2]; _box_ammo1 =["30Rnd_545x39_AK",5]; _box_ammo2 =["Strela",10]; _box_allAmmo =[_box_ammo1,_box_ammo2]; _box =[_box_marker,_box_boxmodel,_box_allWeapons,_box_allAmmo]; _allboxes = _allboxes +[_box]; //------------------------------------- //Another box with even more extra guns _box_marker = "ammo3"; _box_boxmodel ="CZBasicWeapons_EP1"; _box_weapon1 =["AK_74_GL",30]; _box_weapon2 =["Strela",7]; _box_weapon3 =["M4A1_AIM_SD_CAMO",20]; _box_allWeapons=[_box_weapon1,_box_weapon2,_box_weapon3]; _box_ammo1 =["30Rnd_545x39_AK",20]; _box_ammo2 =["Strela",11]; _box_allAmmo =[_box_ammo1,_box_ammo2]; _box =[_box_marker,_box_boxmodel,_box_allWeapons,_box_allAmmo]; _allboxes = _allboxes +[_box]; //------------------------------------- //ACRE BOX that has been set to reset all its contents at every refill. _box_marker = "ammo4"; _box_boxmodel ="ACRE_RadioBox"; _box_allWeapons=[]; _box_allAmmo =[]; _box_clearAmmoAndWeapons=true; //OPTIONAL! if set activates an override function. If true THIS box will always be completly emptied before being restocked _box =[_box_marker,_box_boxmodel,_box_allWeapons,_box_allAmmo,_box_clearAmmoAndWeapons]; _allboxes = _allboxes +[_box]; //------------------------------------- [_allboxes,_clearBoxAndUseOnlySuppliedEquipment,_respawnDestroyedBoxes,_removeExtraContenAddedDuringGame] execVM "ammoboxrespawn.sqf"; Redigerat av Toby den 2013-02-26 19:30 "De skjuter på oss"
"...men skjut tillbaka då" |
|
|
|
Publicerat 2013-02-26 20:36
|
|
Får ta och fixa till det imorgon , jag kom precis hem och ska snabbt som faaan i säng i 1,5 timme nu innan man ska iväg igen ![]() men bra jobbat dock. |
|
|
Gå direkt till forum: |