Visa ämne
 Skriv ut ämne
Feedback: Operation Urgent Fury del 3
Jag hade då skoj igårkväll.. Smile
Det gick ju sisådär, trots att Dokuro gick framför en bil, en medic hoppade från ett tak och massa strul med ACRE/TS3..

Tips till nästa mission...
Göra upp en medivac plan så alla vet vad som gäller, var man ska samlas(ÅSA?) om man är skadad osv.. Även se till att skador inrapporteras så att ansvarig för medivac(en medic kanske?) kan koordinera detta. Och att ambulansen används till medivac, dvs vi behöver den som extra fordon förutom trupptransportfordon så att folk slipper gå om den är upptagen för sjuktransport. Sen vore det ju bra om det GICK att hela folk också(stackars Dokuro) :/

Ordna en ammolåda i basen eller i ett fordon? Vi hade inga satchels med oss, kanske vi kunde lasta med ett antal i något av fordonen så vi har till att spränga ammo caches/fordon med istället för att slösa bort alla P-skott/GRG till sånt? (bra idé förresten att köra ut fi-ammofordonen från byn och spränga istället för som min grupp gjorde och sprängde dom på plats mitt i byn) Shock

Går det inte att koda in någon typ av säkring för vapnen? Det är ju lättare på ett riktigt vapen att hålla fingret borta från avtryckaren än att hålla fingret borta från vänsterknappen på en mus, särskilt som man använder den till andra kommandon.. Nog så mycket vådaskott..

En liten snabb orientering i början bara så alla fattar lite generellt vad som är planerat. Det står ju i forumet men det kommer ju in folk som är sent anmälda eller byts ut i sista stund..

Och så tack till GranQ och eventuellt övriga som jobbat hårt på denna kampanj. Smile
MVH / Preed
Workstation: [ Intel i7 2600K | Asus P8P67 Deluxe | 8GB Corsair Vengeance DDR3-1600 | Powercolor Radeon HD 5870 PCS++ | Crucial M4 256GB SSD ]
Server: [ Intel Xeon Quadcore E3-1230 3.2GHz | 8GB DDR3 | KVM over IP | 100Mbit uplink | CentOS 6.0 ]
Fanns faktiskt satchels i de flesta fordon, så Alpha sprängde sina.. dock brukar vara lite krångel med att se (BIS bugg) då man måste kolla gear som cargo osv.

Lättaste för säkring, är att dubbeltappa på ctrl så man lyfter ned. Men skall fundera på en lösning som gör att man måste trycka på en speciell knapp för säkra/osäkra.

Medical failure tar jag på mig, förra gången var sjukhuset felstavat så den fixade inte folk som kom tillbaka. Jag tror var fixat nu men däremot glömde jag bort buggen med att man "dör" konstant då båda modullerna körs.

Citera

Preed skrev:
Går det inte att koda in någon typ av säkring för vapnen? Det är ju lättare på ett riktigt vapen att hålla fingret borta från avtryckaren än att hålla fingret borta från vänsterknappen på en mus, särskilt som man använder den till andra kommandon.. Nog så mycket vådaskott..

Jag brukar använda ¨, den har jag bindat till att ta ner vapnet. Tror 2xCtrl är standard. Använder man den så är iallfall första skottet säkrat, man måste trycka två gånger för att ett skott ska gå av.

Citera

Göra upp en medivac plan så alla vet vad som gäller, var man ska samlas(ÅSA?) om man är skadad osv.. Även se till att skador inrapporteras så att ansvarig för medivac(en medic kanske?) kan koordinera detta. Och att ambulansen används till medivac, dvs vi behöver den som extra fordon förutom trupptransportfordon så att folk slipper gå om den är upptagen för sjuktransport. Sen vore det ju bra om det GICK att hela folk också(stackars Dokuro) :/


Min tanke var att har man en skadad så rapporterar man till Papa(vet inte om detta framgick i grupp chefs briefingen??), så rullar min Stef och Sjv iväg med ambulansen, lite svårt dock om folk kör iväg med ambulansen på eget initativ utan att säga till Smile
Papa hade ett stycke galt och ett stycke ambulans, så plats brist hade vi icke !

Citera

En liten snabb orientering i början bara så alla fattar lite generellt vad som är planerat. Det står ju i forumet men det kommer ju in folk som är sent anmälda eller byts ut i sista stund..

Will do, tänkte att respektive Grupp chef skulle få göra det men men.
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif

Citera

Citera

En liten snabb orientering i början bara så alla fattar lite generellt vad som är planerat. Det står ju i forumet men det kommer ju in folk som är sent anmälda eller byts ut i sista stund..

Will do, tänkte att respektive Grupp chef skulle få göra det men men.


Exakt en snabb allmän orientering av Plut.C vad han har för plan. Typ, vi kör hit, FAP här, Alpha täcker norra sidan Bravo södra. Bara så alla förstår ungefär vad chefen har för plan och vart dom andra grupperna är. En snabb genomgång av ROE skulle inte skada heller då frågan nästan alltid dyker upp.(även om de alltid är ungefär samma)

Sen ska jag passa på att beröma Vizion för hans ledarskap. Bra att du alltid försökte få upp 58an på tak/höjder så man får någon nytta av den. Samt att du tog initiativet när vi kom till korsningen norr om imarat och inte fick radio kontakt med Papa.

Största minuset är slöseriet med AT vapen, ska ni spränga en lastbil som är tom och inte utgör något akut hot, använd inte AT vapen, gör en vapen dump en bit bort och använd handgranater(från lastbilen) eller liknande. Blir så jobbigt om de dyker upp fientligt pansar eller för den delen an vanlig jeep med HMG senare i uppdraget.

Citera

Exakt en snabb allmän orientering av Plut.C vad han har för plan. Typ, vi kör hit, FAP här, Alpha täcker norra sidan Bravo södra. Bara så alla förstår ungefär vad chefen har för plan och vart dom andra grupperna är. En snabb genomgång av ROE skulle inte skada heller då frågan nästan alltid dyker upp.(även om de alltid är ungefär samma)

Ahaa, jo fan det vore nog bra är jag Plut.C nästa gång så ska jag göra't !
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
Det där med att ta ner vapnet är bra, om det fungerat helt och hållet, men det jag har märkt att helt plötsligt när man gjort nåt så är vapnet uppe igen utan att man bett om det..

Ok så Papa hade koll på medevac då? Men vi övriga hade det tydligen inte.... Shock

Ser fram emot nästa mission med förhoppningar att buggarna är borta.. Smile

MVH / Preed
Workstation: [ Intel i7 2600K | Asus P8P67 Deluxe | 8GB Corsair Vengeance DDR3-1600 | Powercolor Radeon HD 5870 PCS++ | Crucial M4 256GB SSD ]
Server: [ Intel Xeon Quadcore E3-1230 3.2GHz | 8GB DDR3 | KVM over IP | 100Mbit uplink | CentOS 6.0 ]

Citera

Preed skrev:
Det där med att ta ner vapnet är bra, om det fungerat helt och hållet, men det jag har märkt att helt plötsligt när man gjort nåt så är vapnet uppe igen utan att man bett om det..

Ok så Papa hade koll på medevac då? Men vi övriga hade det tydligen inte.... Shock

Ser fram emot nästa mission med förhoppningar att buggarna är borta.. Smile


Ett gammalt tips är att försöka mappa bort alla funktioner från vänster musknapp (förutom skjuta då) och istället lägga dem på scrollhjulet-knappen eller dylikt. När man sedan plöjjer runt och behöver ha vapnet "säkrat" så har man helt enkelt höger pekfinger på scrollhjulet istället för på vänster musknapp. Alternativt höger pekfinger på höger musknapp för er som är riktigt twitchiga.

Tänk på det som i lumpen att fingret *alltid* skulle vara borta från avtryckaren om man inte var i anläggning. Dvs:

Siktar du på något med siktena / har avsikt att eventuellt skjuta = Fingret på vänster musknapp
Siktar du inte på något med siktena / har avsikt att spana eller observera = fingret på scrollhjulet

Denna metod har funkat bra för mig genom OFP->A1->A2 tiden. Smile