Visa ämne
 Skriv ut ämne
Installera SFP - Steam
Har lite problem med mitt SFP då jag har Arrowhead på Steam och vanliga ARMA2 utanför steam.
Kan bara starta CO genom Arrowhead på steam verkar det som.

i284.photobucket.com/albums/ll34/NielsenNielsen/co.jpg

Förstår inte riktigt instruktionerna i PDF-filen som följer med i SFP zippen, då det verkar som dom är enbart för steam. Alltså om man har både ARMA2 och Arrowhead på steam.

Någon som kan förklara?
samma princip.. du måste göra en genväg som länkar till "arma2" mappen men startar arrowhead. Om arma2 är på cd skiva eller på steam spelar ingen roll.
Testade att skriva in ""E:\Spel\ArmA 2\Bohemia Interactive\arma2.exe" "-mod=E:\spel\steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\expansion;ca;@sfp_mod;@CBA;-nosplash" i mål på genvägen, men får upp ett felmeddelande som säger

"Addon 'Extended_EventHandlers' require addon 'CA_Modules_Alice2'
Klickar jag OK så laddas det och blir svart, precis som man är på väg in i spelet, sen kommer det ett annan felmeddelande

"Error compiling pixelshader PsspecularAlpha:0"
Kickar man OK så händer det inget, man blir kvar i skrivbordet helt enkelt.
Redigerat av Nielsen den 2011-05-11 14:19
hm, men nu startar du ju arma2 inte arrowhead?

arma2oa.exe

borde se ut typ såhär:

"E:\spel\steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\arma2oa.exe" "-mod=;"E:\Spel\ArmA 2\Bohemia Interactive\addons\";@sfp_mod;@CBA; -nosplash
Då blev det betydligt bättre! Nu försvann felmeddelandena och kommer in i menyn utan problem, tror det fungerar nu.
Tack så hemskt mycket Smile
EDIT: medans jag skrev så blev det visst fixat. Smile
Redigerat av Chris_Acrobat den 2011-05-11 14:48