Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
Epic Battlefield System (EBS)
Håller på med en modul.. skillnaderna mot BIS ambient combat är:

Features:
* Stödjer alla factioner
* Lättare att använda.
* Mer olika enheter/kombinationer används.
* "Större strider" (osäker)


Hur använda den
Placera modulen på kartan och synkronisera med en enhet. Synkroniseras den med en SFP 81 soldat så kommer det spawnas svenskar 81.

För svenskar som slåss mot sovjeter, placera två moduller, en synkas mot svensken, en mot sovjeten.

Vilka enheter spawnas?
Har bara kommit igång med arbetet, nu kan den ta vilken faction som helst, dela in alla fordon den factionen har i olika listor för flygplan, stridsvagnar osv. Tanken är därför att "allt kan användas". Nackdelen just nu är då att woodland och öken kan blandas på SFP 2015 t ex.. får se hur löser det.

Större strider
Inte bestämt mig, finns för och nackdelar med båda alternativen.. men spontant tänker jag att de spawnade enheterna främst vill säkra städer och kanske lite andra ställen.. inte som ambient att den spawnar en grupp + en annan framför spelaren och så slåss de.

Nackdelen är att det blir fler enheter som går åt och som inte "nödvändigtvis" syns för spelaren utan bara belastar cpu:n mer.. ännu värre är att alla enheterna kanske slår ut en objective motsvarande men kan ju hända med vanliga också.


kommentarer, feedback på det ? Smile
Fixa så de tar mindre än 15min att spawna de samt så borde du fixa att de kan spawna i speciella takistan byar.
Redigerat av Alwandy den 2011-05-17 20:45
Låter epic för att köra lite enklare missions Smile

Citera

Julian skrev:
Fixa så de tar mindre än 15min att spawna de samt så borde du fixa att de kan spawna i speciella takistan byar.


spawnar ju inom 2 minuter..

Citera

granQ skrev:

Citera

Julian skrev:
Fixa så de tar mindre än 15min att spawna de samt så borde du fixa att de kan spawna i speciella takistan byar.


spawnar ju inom 2 minuter..


Inte för mig .. Tog mig minst 6min
gick bra för ikväll.. har en del arbete kvar men ändå, den är redan kul.
Kiptanoi, du hamnar i credits för inspiration Pfft
lite coolt om man gör ett "escortera fordonskonvoj från A till B" mission Pfft
chansen att stöta på fi är ju 100%, och man har ingen aning om vad man möter...
kanske möter ett attackflyg inom 3min och då är det kört Wink
blir rent omöjliga missions då nästan...

men jefligt coolt Pfft
Legitimerad SFP Gnällröv.
Texten flyttad Grin

Det jag tycker är bra med det är det oväntade, att när som helst så kan det komma en helikopter eller 2 och flyga över en, eller andra dåliga nyheter som kommer mot en.

Och så händer det ju något med, kan vara allt från några meter från ens grupp, eller flera kilometer, beroende på hur man ställer in ACM modulen.

Då kan man starta på olika ställen på kartor, och veta att ACM följer med en, och det är inte alltid det blir strid av det, utan det kan spawna en sida på ett ställe, och den andra sidan på ett annat ställe inom denna radie man ställt in har jag märkt. Och det gör det än mera intressant, för rätt vad det är så kan en grupp pansar stå och flina upp sig utan att ha något att göra, tillhör dom då fienden så får man ju passa sig lite.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kom på en sak till som kan vara skoj, en enkel konfig, som gör att varje kotte som ska avnända den enkelt kan konfigurera den till att passa just denne, med lite små saker, typ som BIS har nu.
Redigerat av Kiptanoi den 2011-05-18 11:47
mycket fräckt! hur funkar den med multiplayer?
skicka in den till ArmedAssault.info!
http://www.armedassault.info/index.ph...t=sendnews
chris, förhoppningsvis


Kiptanoi, eftersom du har mest erfarenhet får du gärna pröva modulen och komma med feedback.

Förövrigt, den tar städer inom 5 km's diameter, så tänk på det när du sätter ut.
Absolut att jag kan testa den lite och så, var är den då? Grin

Hittade det i den nya nerladdningen.
Och har mailat dig granQ om min första syn på det hela Smile
Redigerat av Kiptanoi den 2011-05-21 12:29
Jag håller på och meckar lite med EBS modulen.

Målsättning
- Göra den fristående i scriptformat (Done)
- Lägga till ett antal variabler för att få lite mer kontrollmöjligheter bla:
"max antal units spawnade åt gången" (Done)
"max units som kan spawnas total från modulen"
"Radie som den letar städer att ta över" (Done)
"Spawna inte units om fi är inom x m från ledaren" (Done)
"debugläge med markers" (50% Done)
-Göra den kompatibel med Rydygiers HAC Commander (eventuellt en fristående specialversion av EBS).
dvs låta EBS sköta spawnande, och HAC sköta krigandet. (Done)
option för att låta EBS sköta utplaceringen av HAC´s cap points. (Done)

När jag är färdig tänkte jag (om granQ går med på det) släppa det som fristående script på BIS forum, jag kan även ta på mig och integrera förbättringarna (inte HAC syncroniseringen om den blir fristående) i EBS modulen i SFP
Redigerat av subroc den 2012-07-25 09:10
Nice subroc, ser fram emot det. Självklart har du alla rättigheter att göra vad du vill med det.
finns den inte redan som fristående? vad är då detta?
http://www.armedassault.info/index.ph...ws&id=5162
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Om du läser texten på din länk så står det "Release will be stand alone.. probably next week sometime, this is just too great to "try" some new mods and addons". Om du sedan trycker upp tråden så... Smile
aaah. Smile jag bara mindes nyheten och länkade. ^^
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
mm, och jag siktar i första hand på en standalone scriptversion, och uppdatera befintlig SFP version. Kanske kan ta mig tid att fixa en standalone addon version, men ser egentligen inga fördelar (enda skillnaden mot scriptverran är att man måste skriva in en initsträng i en GL som är synkad med en unit för att dra igång scriptet).

tanken är att få lite mer tweak möjligheter, men om man inte orkar sitta och skruva en massa variabler så kommer den att köra defaultinställningarna från orginalet i sfp
så har ett demomission klart. Denna version har inget stöd för HAC.

http://www.ingaklena.se/tmp/arma2/ebs...akistan.7z

Är säkerligen horribelt ooptimerad kod men men....Facepalm
Nu har jag även gjort en version för HAC, skulle kunna gå att slå ihop till en version men då HAC endå består av massa separata scripts så känns det lite overkill, men har lagt till variabel för att låta EBS randomisera utplaceringen av HAC objectives inom angiven radie

www.ingaklena.se/tmp/arma2/ebss_HAC_d...akistan.7z

vore tacksam om nån kunde testa lite och se så det inte är nån gamebreaking bugg
jag ville, men ingen dök upp på min server. Sad
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!