Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Combat Mission: Battle for Normandy
CM:BN är släppt och det är det nya svarta. Alla coola kids kommer nu att överge ArmA2 i åtminstone ett par veckor för att spela CM:BN. Med mig. I MP.

Snälla? Frown

För er som inte vet är Combat Mission en wargaming-serie som hållt på i över 10 år med att komma ut med jävligt schysta, realistiska strategispel. CM:BN är typ en remake av det första CM-spelet, fast i senaste versionen av motorn. Och det är riktigt jävla schyst måste jag säga. Man kan spela både i realtid och i ett WeGo-system som är uppdelat i turer där båda spelare ger order samtidigt. Är ni bekanta med de gamla Close Combat-spelen så kan man se Combat Mission som Close Combats heta kusin med stora bomber och penetrationsmöjligheter.

Av någon jävla anledning som jag inte förstår varför så verkar alla som spelar ArmA2 hata Combat Mission. De flesta har inte ens testat det, utan är bara trångsynta och jävligt fittiga i skallen.

Så var inte som alla andra livshatande ArmA2are - spela CM:BN!

www.battlefront.com
Redigerat av DMA den 2011-05-20 13:57
vart rätt besviken på shockforce, så jag lär tanka ned en utvärderingsversion först..
Det är definitivt mer polerat än Shock Force var vid release. Har inte dykt upp några jätteallvarliga buggar, mer än att någon enhet har fastnat. Men det är verkligen inget allvarligt. Känns dessutom mer strömlinje format än Shock Force, som kändes rätt "grovt". Det flyter på bra.

Dessutom passar 2VK CM mycket bättre än moderna strider. Motståndaren kan faktiskt sätta mot något. Pansarfordon kan inte skjuta 100% över 4 kilometer bort, etc. Känns mer balanserat och rättvist. Fast efter Shock Force, då en enstaka förlorad eller sårad var en tragedi, känns det jättehårt att se en av sina grupper decimeras av ett PaK-skott. Shock

Min plan var också att hitta en "testversion", men det har hitintills inte dykt upp något. Jag laddade ner demot istället, och sen köpte jag spelet. Skulle rekommendera demot, det är rätt uttömmande och man får en bra bild av hur spelet är.
Shit, ni är ju ungefär lika roliga som en rotfruktslåda.
Med AIDS.
Gå å dra schnasen i ett rivjärn va!
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
lol du e soet
Haha,demot ligger på min att göra lista.. tyvärr lite mycket på den tills 3de juni..
Får lite kännslan att dom tänker göra som med SF och släppa DLCs som man blir tvungen att köpa(eftersom man vill ha dom). Lite synd då CMBO var riktigt bra med alla allierade på västfronten mot tyskarna. Nu känns de lite fattigt oavsett hur mycket dom har fixat men utsende och ai. Så jag tror jag dröjer lite med att skaffa CMBN och hoppas på rabbat på ett storpackShock
Combat Mission Afghanistan är det enda som gäller.
Redigerat av Finarvas den 2011-05-24 21:18