Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
M59
Tjena!
Den "nya" soldatmodellen till m59 soldaten som finns på svn är ju riktigt nice men lagom fuckad så att säga, finns det planer på att försöka få den ingame? Jag har fått in den i spelet men den har "hängröv" bland annat. Om skaparen tillåter så kan jag tänka mig att försöka lösa problemen...
"Snart sitter det Moskoviter på gasledningarna i Östersjön" General Lundgren - 2006
Men herregud m59 ska ju ha hängröv.
Klart att det ska ju inte va ner till knäna ........
Vet att de var problem med den och att de las ner för att det skulle bli alldeles för mycket jobb, så du får gärna försöka. Modellen är ju riktigt snygg
Redigerat av Vort den 2011-07-22 13:32
Lycka till tonner Smile
Som skapare av modellen så ger jag mitt godkännande. Lycka till och hoppas verkligen du lyckas, för då kan jag utveckla den mer.

Citera

VcCV9040 skrev:
Som skapare av modellen så ger jag mitt godkännande. Lycka till och hoppas verkligen du lyckas, för då kan jag utveckla den mer.


Mycket bra!
Det är på gång en lösning... förhoppningsvis. =)
"Snart sitter det Moskoviter på gasledningarna i Östersjön" General Lundgren - 2006
En snabb update.

i189.photobucket.com/albums/z220/Tonnerheim/m59_1.jpg
"Snart sitter det Moskoviter på gasledningarna i Östersjön" General Lundgren - 2006
ja! fan va bra Grin
Okej har lyckats få med texturerna. Om nu någon kan fixa in den i SFP igen på ett vettigt sätt så vore det skoj. Sedan ser ju texturerna märkliga ut men det är säkert någon inställning jag inte fattar.
För övrigt har han den minsta storlek på m37 hjälm jag sett. Grin
Det vara bara badass Fänrikar som hade så små hjälmar...

i189.photobucket.com/albums/z220/Tonnerheim/m59_2.jpg

Glömde!! Ett fantastiskt stort tack till STALKERGB för hjälpen och hintarna!
Redigerat av Tonner den 2011-07-26 13:40
"Snart sitter det Moskoviter på gasledningarna i Östersjön" General Lundgren - 2006

Citera

Tonner skrev:
Okej har lyckats få med texturerna. Om nu någon kan fixa in den i SFP igen på ett vettigt sätt så vore det skoj. Sedan ser ju texturerna märkliga ut men det är säkert någon inställning jag inte fattar.
För övrigt har han den minsta storlek på m37 hjälm jag sett. Grin
Det vara bara badass Fänrikar som hade så små hjälmar...

i189.photobucket.com/albums/z220/Tonnerheim/m59_2.jpg

Glömde!! Ett fantastiskt stort tack till STALKERGB för hjälpen och hintarna!


Hehe du kan få ta o fixa m90 soldaterna om du vill har basicly riggat den helt förutom små fixar Wink
eh? gympadojor på soldaterna? fan vad illa Wink


anledningen att texturen ser knasig ut verkar vara skuggorna, antagligen skiljer sig den modellen eller så är det rvmat filerna.

Hemma om ett par dagar kan kolla på det.

Ulfen, trodde nya m90 var ok nu, senaste sfp, "engineer" woodland använder den, möjligen hann jag lägga in den som standard på alla men osäker.
Den nya m59 modellen ligger på svn, men den behöver fås in i SFP igen. Den har ny .cfg och en test config. Sökvägarna för vissa texturer behöver också ändras i övrigt tror jag att den är ok nu.
Mappen på svn heter m59_test
"Snart sitter det Moskoviter på gasledningarna i Östersjön" General Lundgren - 2006
lagt in SFP.. finns som Rifleman (New), kan nagon ta screenshot och testa den lite?
Skuggan ar inte anpassad och det saknas lods..
Jag skulle testa om jag hade access och om min äckliga macbook laddare inte failade så jag mste vänta tills på lördag för att få en ny.. då dom bygger förhand .. Så skulle jag
Lite screens.

data.fuskbugg.se/skalman02/4e3236633480c_pic1.png

Kollade man från sidan så fick den nån typ av blått neon glow Smile

data.fuskbugg.se/skalman02/4e3236aa67a62_pic2.png
hur såg de gamla ut? hur ser M59 ut IRL?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Julvoert skrev:
Lite screens.

data.fuskbugg.se/skalman02/4e3236633480c_pic1.png

Kollade man från sidan så fick den nån typ av blått neon glow Smile

data.fuskbugg.se/skalman02/4e3236aa67a62_pic2.png


Nice!
Det blåa ger ju en lite futuristisk touch! Wink
"Snart sitter det Moskoviter på gasledningarna i Östersjön" General Lundgren - 2006
skulle gissa på att texturen är väldigt blå i kanterna, den "merga" ihop texturerna lite så, därför bra att ha liknande bakgrundsfärg eller göra texturerna "lite större".

Bild på riktiga med bläte, utan "stridsbältet".
www.algonet.se/~hogman/militaria/uni_i_m_m1959.jpg
Det vara bara badass Fänrikar som hade så små hjälmar...

Självklart, det är ju min hjälm jag modellerat av.

Det här ser ju helt underbart ut. Detta är bara grundmodellen, kommer komma ett flertal varianter. Den kommer även vara grund för svenska poliser och brandmän.

Texturerna har jag en del mer jobb på, så uppdaterade såna kommer förhoppningsvis också snart.

Tusen tack Tonner och StalkerGB.
Kul. Lägger du upp efterhand som du uppdaterar på svn? Viktigt dock som sagt att den kommer in i sfp igen, tror att den är lagom fristående just nu.
"Snart sitter det Moskoviter på gasledningarna i Östersjön" General Lundgren - 2006