Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
Domination 2.6
Flyttad till Uppdragstråden med senaste versionen
http://anrop.se/forum/viewthread.php?...ad_id=1119

Tänkte bara säga hej, nykommling till erat forum Smile Spelat Arma sen OFP och fuskat runt med lite scripting och addons. MTL_ tag.
Hursomhelst, har hållit på med att dissekera och gjort om DOMINATION 2.6k för användning med SFP addonet, tack alla inblandade, har lekt med SFP sen första publicrelease så najs med svenska enheter Smile

Främst är det en konvertering av chenarus kartan, använder 2015 woodlandenheterna. Den kräver CO då användning av ryggsäck är en funktion som är svår att vara utan. Börjar närma mig en första release, finns något intresse att hosta den på någon server?

Skulle vilja göra en 1981 variant men som det är nu så finns det en del buggar som gör det svårt med de enheterna, är de kompatibla med CO? Armas rpt blir fylld och craschar A2CO efter ca:6 timmar.

Håller även på med en config för att tweaka AI'n så den slutar se dig från 800m när du ligger helt still under ett träd och de sätter en kula i pannan på dig.
Ide'n fick jag från Inf_Stealth_recognition där du helt enkelt ställer in en del grundparametrar i en .hpp fil i userconfig mappen. detta är ett WIP men detta kan ju utvecklas till något ganska användbart för servrar, kan dock se en del exploit nackdelar oxå om man tillåter addonet att köras lokalt, onsynliga ljudlösa enheter gentemot AI'n tills de skjuter med ett vapen. Ser det främst som en serverfunktion där man kan fintrimma AI'n. Skillnaden mot ISR default är att jag lagt in SFP enheterna och utökat de parametrar du kan ändra.

Nåja, får väl se vart det slutar Smile
M
ÄNDRAD Flyttad till Uppdragstråden med senaste versionen
http://anrop.se/forum/viewthread.php?...ad_id=1119
Redigerat av metal den 2011-10-01 11:45
slöben och lite kod knackare Cool
Som en av Anrops värsta Domination anhängare så ser jag absolut fram emot en Sfp-version. Har en server som jag kan lägga upp missionet på så kan vi testa hejdlöst.
Kul Grin
Torde få till en första testversion till imorgon med lite tur redan till ikväll.
slöben och lite kod knackare Cool
Du är välkommen in på ts.anrop.se via Teamspeak3 eller via IRC-kanalen som är länkad längst upp på anrop.se.

På ts så snackar vi ofta med varandra och sitter i en kanal som heter editing. Kent och jag samarbetar mycket med honom för att packa upp pbo, unrapify och liknande. Jag har också en WiP Domination SFP 2015 med Revive på Chernarus. Skulle gärna ha en scriptkiddie som kan nöta c++ eller arma babycode för då kan vi göra banor lite mer som Xeno.

SFP skall köras med CO sedan en tid tillbaka. Om du inte gör det så kan det bugga. Du är välkommen in på ts när du orkar.
måste iväg en stund nu, har ett åpkeri och måste hämta en bil från verkstan, kommer in på TS senare.
Missions al'a Xeno is the thing Cool
Dynamiska, fria och intensiva.

Ska iväg och skälla på VAG nu
l8r

M

lagt till en länk till filen i första posten

Nån admin kanske kan flytta tråden dit där den hör hemma, missions eller nåt
Redigerat av metal den 2011-09-02 19:26
slöben och lite kod knackare Cool