Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
Egna enheter
Har suttit och lekt lite i PS och har nu en grund att stå på frågan är då hur gör jag för att gå vidare och skappa ett addon.

Jag har lyckats snappa upp följande config men jag är inte säker på vad allt beyder här misstänker att den är för bluefor i grunden då USMC nämdes på flera ställen.

Tanken är att göra en grupp faction på Opfor sidan kallad 80s Milita East
Den första gubben jag tänkte försöka göra är Commander_ins/officer

Hoppas någon kan sprida lite ljus över vad som ska ändras, läggas till osv
Har en misstanke om att 1orna i början ska bli 0.


Kod Källa  

#define private      0
#define protected      1
#define public      2

#define true   1
#define false   0

#define TEast      0
#define TWest      1
#define TGuerrila      2
#define TCivilian      3
#define TSideUnknown      4
#define TEnemy      5
#define TFriendly      6
#define TLogic      7

class CfgPatches {
   class my_new_soldiers {
      units[] = {};
      weapons[] = {};
      requiredVersion = 0.100000;
      requiredAddons[] = {};
   };
};

class CfgFactionClasses {
   
   
   class 80S_militia_east  {

      displayName = "80s Militia East";
      priority = 0;
      side = 1;
   };
};

class CfgVehicles {
   
   class   Ins_Commander; // the base class i am inheriting from
      
   class 80S_militia_east: USMC_SoldierS_Spotter
   {
      scope = 2;
      accuracy = 3.9;   // accuracy needed to recognize type of this target
      model = "\ca\characters2\OpforIns\Commander.p3d"; // model = "model path to chosen class";
      displayName = "Officer";
      faction = 80S_militia_east;
      hiddenSelections[] = {
        "Camo"
      };
      hiddenSelectionsTextures[] = {
        "\ca\characters2\data\ghillie_overall1_co.paa"
      }; //change this path to your new texture
   
      portrait = "\Ca\characters\data\portraits\comBarHead_common_sniper_ca";
      picture = "\Ca\characters\data\Ico\i_null_CA.paa";
      weapons[] = {
        "AK_47_S",
        "Throw",
        "Put",
        "ItemMap",
        "ItemCompass",
        "ItemWatch",
        "ItemRadio",
        "Binocular"
      };

      magazines[] = {
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "HandGrenade_East",
        "HandGrenade_East",
        "smokeshell",
        "smokeshellYellow"
      };
      respawnMagazines[] = {
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "HandGrenade_East",
        "smokeshell",
        "smokeshellYellow"
      };
      respawnWeapons[] = {
        "AK_47_S",
        "Throw",
        "Put",
        "ItemMap",
        "ItemCompass",
        "ItemWatch",
        "ItemRadio",
        "Binocular"      };
   
};
};
Kod Källa  

#define private      0
#define protected      1
#define public      2

#define true   1
#define false   0

#define TEast      0
#define TWest      1
#define TGuerrila      2
#define TCivilian      3
#define TSideUnknown      4
#define TEnemy      5
#define TFriendly      6
#define TLogic      7

class CfgPatches {
   class my_new_soldiers {
      units[] = {};
      weapons[] = {};
      requiredVersion = 0.100000;
      requiredAddons[] = {};
   };
};

class CfgFactionClasses {
   
   
   class 80S_militia_east  {

      displayName = "80s Militia East";
      priority = 0;
      side = TEast;
   };
};

class CfgVehicles {
   
   class   Ins_Commander; // the base class i am inheriting from
     
   class 80S_militia_east:  Ins_Commander
   {
      scope = 2;
      accuracy = 3.9;   // accuracy needed to recognize type of this target
      model = "\ca\characters2\OpforIns\Commander.p3d"; // model = "model path to chosen class";
      displayName = "Officer";
      faction = 80S_militia_east;
      hiddenSelections[] = {
        "Camo"
      };
      hiddenSelectionsTextures[] = {
        "\80S_militia_east\data\commander_co.paa"
      }; //change this path to your new texture
   
      picture = "\Ca\characters\data\Ico\i_null_CA.paa";
      weapons[] = {
        "AK_47_S",
        "Throw",
        "Put",
        "ItemMap",
        "ItemCompass",
        "ItemWatch",
        "ItemRadio",
        "Binocular"
      };

      magazines[] = {
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "HandGrenade_East",
        "HandGrenade_East",
        "smokeshell",
        "smokeshellYellow"
      };
      respawnMagazines[] = {
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "30Rnd_762x39_AK47",
        "HandGrenade_East",
        "smokeshell",
        "smokeshellYellow"
      };
      respawnWeapons[] = {
        "AK_47_S",
        "Throw",
        "Put",
        "ItemMap",
        "ItemCompass",
        "ItemWatch",
        "ItemRadio",
        "Binocular"      };
   
};
};




notera:
"\80S_militia_east\data\commander_co.paa"

Den du skall ändra till din sökväg..