Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP genomgång inför patchen
Tgb 1111
Fel på skuggan av pvpjäsen. Fixat, tror jag...

Alla passagerare sitter för långt fram/bak på sätena.

När man tar "Prepare Cannon" så följer de bakersta tvärstagen med de bakre rektangulära ramarna utåt. De pekar sedan snett uppåt-utåt från bilen. De ska inte följa med där utan kopplas loss från ramen och läggas platt på karossen bakom passagerarsätena.

Pv-pjäsen ska i läge "Mobilize" centreras och sänkas så att det vilar mot det halvrunda transportstödet i framkant av karossen.

När man tar "Prepare Cannon" så ska pjäsen höjas med pjäshissen efter att störtbågarna fällts undan.

Plattformen baktill ska fällas ihop i läge "Mobilize" och fällas ner vid "Prepare Cannon".

Det ska inte gå att ta plats som skytt innan man gjort "Prepare Cannon".

Det ska inte gå att göra "Mobilize" om någon har tagit plats som skytt - Alternativt att skytten slängs ut.

Skytten ska ha en plats stående vid pjäsen med armarna vilande på de två plattorna på sidorna om eldröret.

Pv-pjäsen har rekyl.

Ett par bilder här som visar vad jag menar
Tvärstagen: http://i73.photobucket.com/albums/i23...1111-7.jpg
Bakre plattform: http://i73.photobucket.com/albums/i23...1111-8.jpg
sjuka är att jag gick in i koden när du sa det först, och ändrade "+90", tycker dock inte se någon skillnad. Klarar inte ens hacka mina egna scripts längre Wink

OBS!!!
Detta är en "intern" release, har plockat bort acre ur denna. Denna tänkte jag vi skulle släppa imorgon (hinner fixa en del saker imorgon, inte för mycket).

http://hosted.anrop.se/sfp/SwedishFor...ctober.zip


Så nu vill jag främst inte veta buggar, utan om något skall "döljas", har dolt en hel del nu, t ex Artillerisystem 08, bkan 1, strv 81, strv 102 osv.. men säkert fler grejer som smidigare att dölja än att släppa och få massa klagomål på.
kan ju satsa på release på fredagen om tiden är knapp granQ, Vet inte vad du gör på dagen men av tidigare kommentarer om studie tempot den här veckan så...
Ubåten blir ju upptäckt först vid 10 tiden den 28 av fiskaren. å flottan kom ditt vid lunch tid. någon post på bisforum och nåt annat forum, så borde även icke anropare få tag på den runt 17-18 tiden.

Citera

sjuka är att jag gick in i koden när du sa det först, och ändrade "+90", tycker dock inte se någon skillnad. Klarar inte ens hacka mina egna scripts längre Wink


Eh? Vad då +90. Du var lite otydlig där Smile
Generellt sett gillar jag inte att dölja saker bara för att de är "work in progress". Genom att användare ser vad som är på väg att bli klart och kanske kommer i nästa release är det också lättare för er i dev. teamet att se vad folk vill använda i sina uppdrag och därmed vilka delar som kanske är värda att lägga lite mer fokus på Smile

Jag kan förstå om det känns lite skräpigt att låta en stor del ofärdiga modeller finnas tillgängliga för alla att använda, men något som är så pass hemskt att det måste döljas har iaf inte jag hittat än. Jag kanske bara inte har lika höga krav Pfft
Ni gör ett hästjobb med det här, och dessutom gör ni det riktigt bra!

Att leka med nya, ofärdiga saker i editorn är lite som att bygga modellflygplan när man var liten. Man limmar fast vingarna och flyger runt med den omålade kroppen. Snyggt kanske det inte är, men det är förbannat roligt. Cool

Edit, För övrigt känner jag mig tvungen att påpeka det ointressanta sammanträffandet att den här smygpatchen släpps exakt 2 månader efter den förra riktiga (26:e aug.) Pfft
Redigerat av Skogstoken den 2011-10-26 23:53
Gör mig glad att du har sån förståelse för "pågående arbete". Tyvärr är det alltför många som inte har det. Därav den tvekan som finns att visa ofärdiga saker; man får för många negativa kommentarer helt enkelt.

Citera

Genom att användare ser vad som är på väg att bli klart och kanske kommer i nästa release är det också lättare för er i dev. teamet att se vad folk vill använda i sina uppdrag och därmed vilka delar som kanske är värda att lägga lite mer fokus på Smile


Jag tar gärna emot synpunkter på vad ni som gör uppdrag behöver. Återkom! Det behövs verkligen folk som gör uppdrag. Uppdragen gör moden.


Citera

Att leka med nya, ofärdiga saker i editorn är lite som att bygga modellflygplan när man var liten. Man limmar fast vingarna och flyger runt med den omålade kroppen. Snyggt kanske det inte är, men det är förbannat roligt. Cool


Blir glad av det uttalandet Smile
TGB 20
Cargo view, man ser som om man sitter på marken under bilen strax bakom hytten riktad framåt. (nya TGB 20 modellerna)

Legitimerad SFP Gnällröv.
hm sjuuukt. Första cargo personen går bra, men syns inte i third person. Ser rätt och har inte ändrat något där. Tok skumt, men det där är en bugg jag måste fixa.

Bra sett shadow!


Något extremt jobbigt dock, problemet med tgb40 och broarna verkar vara "attached" (en tom tgb40 tar sig över fint nu)... skall undersöka mer, men detta är direkt obra om rör sig om en BIS bugg.

Citera

Steel rat skrev:

Citera

sjuka är att jag gick in i koden när du sa det först, och ändrade "+90", tycker dock inte se någon skillnad. Klarar inte ens hacka mina egna scripts längre Wink


Eh? Vad då +90. Du var lite otydlig där Smile


Gissar att det gällde avlastning av ammolådora
slöben och lite kod knackare Cool
Uppdatering..

Tgb 20 buggen fixad, hade råkat smyga sig in att "cargo" killarna doldes precis som skade hjulet på tgb20. Om man sköt sönder höger bakhjul kunde man alltså sitta som cargo. Gissa om den tog tid att hitta Smile


Metal!! Jag har fixat tgb 40 nu, med ammo lådan. Nu kan man säkert köra över broar och släppa av ammolådor. Passade på att fixa RPM och hastighetsmätaren, som man dock knappt ser pågrund av hur man sitter.

Tycker vi kör på release imorgon då, mer sfp stil att släppa på fredagar trots allt Smile

Det betyder att vi har lite mer tid att pröva grejer.. hoppas även på kommer en textur till mobförrådet. Tyvärr saknar jag photoshop efter ominstallationen och måsta installera, patcha hela arma också så kan spela imorgon Smile
Alla versioner av Viggen
För stark bumpmapp, planen ser "buckliga"ut.

Stridsbåt 90
Skytten placerad för lågt.
De fasta kulsprutorna kan inte användas.

Torpedbåt Norrköping
Man ser ut genom väggpartier i styrhytten.
Missile operator placerad för högt.
En avlång manick på fördäck saknar textur.
Frontgunner ser genom väggen på kanontornet.
Robotar skjuts genom styrhytten.

Transportbåt 200
En del i aktern och partier av räckena saknar textur.
Stora delar av inredningen saknar texturer.
Sidopartier av överbyggnaden är felmappade så sidorna ser randiga ut.
Det stänker upp vatten genom båten på mitten.
Båten ligger lite för lågt i vattnet vid stillastående.
Förarens alternativ open/close hatches försvinner ibland ur menyvalet.

Transportbåt 200 - kulspruta
Som ovan.
Skytten är vriden 90 grader åt vänster och ser inte siktet.


U137
Man kan knalla rätt igenom båten.

Ksp 88
Bandet animeras inte när man skjuter.

Coastal gun
Ej klar, kan döljas.

Haubits 77
Pjäsen kan roteras helt runt. Ska begränsas men vet inte hur mycket den ska kunna riktas i sidled.
Man dör vid avfyrning. Granaten exploderar i kanonen.
Vid bogsering svävar pjäsen ovanför marken och för långt bakom bilen. Testat m. tgb 40. Fixat i senare version?

Grk 84
Man kan skjuta för kort. Kortaste avstånd ska vara 250m.

Lv akan 48
Saknar rekyl.
Saknar mynningsflamma.
Saker skymmer sikten för skytten vid vissa vinklar på eldröret.
Borde animeras när man kopplar den som släp.
Gräs och annat sticker uppgenom den.
Är väldigt grön, texturerna skulle behöva pysslas om lite.

Pvpjäs
Eldröret bör centreras när man drar den på släp.

Citera

Steel rat skrev:
Gör mig glad att du har sån förståelse för "pågående arbete". Tyvärr är det alltför många som inte har det. Därav den tvekan som finns att visa ofärdiga saker; man får för många negativa kommentarer helt enkelt.

Citera

Genom att användare ser vad som är på väg att bli klart och kanske kommer i nästa release är det också lättare för er i dev. teamet att se vad folk vill använda i sina uppdrag och därmed vilka delar som kanske är värda att lägga lite mer fokus på Smile


Jag tar gärna emot synpunkter på vad ni som gör uppdrag behöver. Återkom! Det behövs verkligen folk som gör uppdrag. Uppdragen gör moden.


Citera

Att leka med nya, ofärdiga saker i editorn är lite som att bygga modellflygplan när man var liten. Man limmar fast vingarna och flyger runt med den omålade kroppen. Snyggt kanske det inte är, men det är förbannat roligt. Cool


Blir glad av det uttalandet Smile


Gör en CWR2/SFP81 version av Domination på Everon, i den kommer man kunna testa det mesta av -81 utrustningen.
Planeringstadium - Div Coop missions med CWR2/SFP-81 enheter och användande av de "gamla OFP kartorna". Kommer använda en grund med scriptningen från Xenos Domination som kärna för att enklare kunna skapa nya dynamiska missions. Återkommer när den kärnan är klar.
slöben och lite kod knackare Cool
Ah. Everon Smile Hur många timmar har jag inte kämpat där?! Ser fram mot banan.
varför inte sturkö om man får fråga? Smile

Citera

granQ skrev:
varför inte sturkö om man får fråga? Smile

Everon pga nostalgi, sen kompletterar CWR2 modden de ryska enheterna bra, när den är klar på everon så är det ganska enkelt att porta över den. Sen när kärnan i xenos verk är utsorterat blir det en ganska enkel bit att byta enheter, karta mm ungefär som att göra en radda med länkade sidemissions med skillnaden att det inte ligger ett domi och tuggar bakom och lite annat. Som med allting krävs det bara en massa tid att sitta och scripta Smile
slöben och lite kod knackare Cool
En ACRE bug som dykt upp med senaste patchen, nån fler som stött på den, är på en karta med -81 enheterna, har inte kollat med bara -15 enheterna.

Kod Källa  

RPT:
Error in expression > "CfgAcreRadios" >> _baseName >> "defaultFrequency")),
(>
  Error position: <>> _baseName >> "defaultFrequency")),
(>
  Error >>: Type Bool, expected String
File idi\clients\acre\addons\sys_radio\fnc_initDefaultRadio.sqf, line 26
Error in expression > "CfgAcreRadios" >> _baseName >> "defaultFrequency")),
(>
  Error position: <>> _baseName >> "defaultFrequency")),
(>
  Error >>: Type Bool, expected String
File idi\clients\acre\addons\sys_radio\fnc_initDefaultRadio.sqf, line 26

Redigerat av metal den 2011-11-12 18:31
slöben och lite kod knackare Cool
fixar.. försökte göra egna fordonsradios men acre verkar inte ha stöd för det. Har glömt fixa tillbaka.. snart åtgärdat.
tgb 1317, cargoplats 3-6 sitter ok i internal view, men i externa sitter de på fel platser, cargo 6 sitter som gunner med huvudet och överkroppen genom taket.

Fyller på med lite mer.

strv 81 och 102, saknar texturer på banden på längre avstånd än 50m (lods), saknar även en del texturer på diverse detaljer runt tornet.
strv 81 och 102 är helknasiga att köra och välter om du svänger.

1981 soldaterna saknar textur på backpack toppen vid internal view och du tittar snett bakåt

bogsera artilleriet med TGB 40 cabin så ligger den åt fel håll och ej centrerat.
bogsera pvp 1110 så vänds den åt fel håll med TGB 1317 och TGB 40 Cabin, bogsera med ambulansen går bra, har inte provat fler just nu.
Bogsera bofors kanonen så är den åt fel håll och under lastbilen.
Redigerat av metal den 2011-11-24 03:45
slöben och lite kod knackare Cool
Kogern (AT backpack) sitter helt fel på 2015 soldaterna medan den inte syns alls på 1981 soldaterna.

EDIT: Ryggorna syns inte alls på 1981 soldaterna och de sitter hel knasigt på 2015 soldaterna!
Redigerat av jaktfalken96 den 2011-11-21 16:37
HÄR TALAR VI SVENSKA