Visa ämne
 Skriv ut ämne
Campaign
Är det någon här som funderat på att göra en hel campaign med SFP?

T.ex fredsbevarande i Takistan eller kanske en om U-137 krisen.

Jag själv kan knappt göra ett fungerande "uppdrag" ens men efter att ha sett vad ni kan göra här så kanske det finns någon som kan ta sig an det? Smile
en kampanj är bara en massa små enkla SP uppdrag.. och någon måste ju börja, så varför inte du? Smile

Citera

granQ skrev:
en kampanj är bara en massa små enkla SP uppdrag.. och någon måste ju börja, så varför inte du? Smile


Haha ja tro mig jag har försökt men jag har en liten grabb hemma som tar upp den mesta tiden så man hinner knappt lira något Smile

Sen för övrigt är jag en värdelös "storyteller" Pfft

Citera

Barresater89 skrev:
Haha ja tro mig jag har försökt men jag har en liten grabb hemma som tar upp den mesta tiden så man hinner knappt lira något Smile

Det där känner jag igen! Kul att man inte är ensam. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Jag skulle kunna göra en ganska simpel kampanj bara någon ger mig en story att gå efter, är värdelös på att komma på en bra handling osv.
HÄR TALAR VI SVENSKA
Jag skulle gärna se en SFP-kampanj på chernarus, så vi inte bara är fast i takistan Smile Då lär det väl få bli något med samarbete med FN-styrkor mot någon beväpnad rebell-armé.

Alternativ skulle kunna vara att ryssarna slutför sin lilla spaning här 1981 med ett storskaligt överfall på den lilla ön sturkö, 2015.

Jag kan även tänka mig en inledning på chernarus där en helikopter kraschar och soldaterna i den har som enda uppdrag att ta sig hem till basen och rapportera. Smile


Jag bidrar gärna med idéer, men tid har jag redan för lite av Frown
daffman och grip har gjort en kampanj, fast "multiplayer"
Dokuro's träning som speldesigner skall nu användas till jaktfalkens fördel!

Story:
Ett privat plan av SAS har blivit fångataget i Chernaus. Militära plan tvingade planet med 134 svenskar ombord att landa. Ibland dessa fångar är flera ministrar, inklusive statsministern.

Nyheterna raporterar att Sverige har tvingats agera. HMS Visby har lämnat hamnen med flera jägarkompanier. Visby kommer slås ihop med flera andra skepp ur den svenska flottan. Pansarkompanier transporteras via frakskepp. Sveriges flygvapen kommer börja med att söka över Chernaus efter möjliga mål och vänta in den svenska armen.

Altså, det kan ha varit jag!
Om man skulle göra en campain skulle man kanske gå ihop flera stycke och brain storma och få ner main storyn?
Redigerat av sic den 2011-11-19 12:17
En liten tanke för alla er som orkar läsa Pfft

Året är 2003.
En ekonomisk kris har lamslagit Ryssland och det styrande Duman (Parlamentet) har upplöst.
Nyval gjordes och det vänsterextremistiska partiet Nova Souyuz (Nya Unionen) får makten och börjar genast bedriva en protektionistisk politik som påminner en hel del om Hitlers ekonomiska politik där staten står för de mest av jobben bla bla etc ni fattar.

Det ryska försvaret rustas upp på rekordtid och står nu på samma nivå som USA. Ryssland befäster sin gräns med allt större styrkor och detta leder till stor nervositet hos den konservativa regeringen i Sverige. Kränkningar av både luftrum och sjögränser blir alltmer vanligare och den 4 maj så skjuts ett ryskt signalspaningsplan ned av en Jas 39 Gripen varpå hela den ryska besättningen avlider.


Förspel till Slaget om Sturkö.

Strax utanför Sturkö har fientlig spaningsverksamhet bedrivits i flera månader sedan nedskjutningen av signalspaningsplanet av ryska spetznas trupper gentemot Sverige, även på flera platser i landet har detta skett, men Sturkö har varit den mest viktiga pga dess närhet till Karlskrona.

Efter en mindre patrull (3man) från det lokala hemvärnet under en övning fått stridskontakt ute vid Järkö (bör även påpeka att dessa blev fullt överraskade och nedgjordes snabbt av Spetznas)
Eldstriden hördes ända bort till Sturkö där övningen bedrevs och den lokala hemvärnsbefälhavaren Major Jonas Sten snabbt kunde tack vare sin erfarenhet från både Afghanistan och Afrika kunde konstatera att ljudet inte kom från varken en Ak4 eller en Ak5 utan en Kalashnikov. Varpå de hemvärnsgrupper som fanns tillgängliga grupperades för strid och tilldelades skarp ammunition och begav sig mot kusten där ljudet kommit ifrån.

Karlskrona flottbas fick rapporter om strider i Sturkö vilket visade sig senare inte vara den hela sanningen men som respons så skickades en Hkp 4 ut från Karlskrona som snabbt sökte av området runt Sturkös östra kust. Kontakten mellan Major Jonas Sten och den högsta befälhavaren i området Kontéradmiral Markus Jansson upprättades i all hast och samarbetet led därför av många misstolkningar och att grupper dirigerades fel.

5-6h senare.
En grupp ur hemvärnet lyckas överraska två man från Spetznas på patrull och nedgör båda men den ena blir bara skadad och tas till fånga.

Denne trots sin bakgrund inom Spetznas är inte alltför sen att berätta om uppdraget, positioner och i allmänhet varför de är på Sturkö. Det visar sig att denne soldat är en stark motståndare till den nya ryska regimen och är villig att begå detta högförräderi för fredens skull.

Dessa händelser kommer snabbt ut till allmänheten och en allmän mobilisering av Sverige sker.

den 8e augusti så kommer det alla visste skulle komma, nämligen den ryska invasionen av Sverige. Huvudstöten slår mot Stockholm och dess skärgård, två större operationer mot Göteborg och Malmö, en medelstor operation mot Gävle för att inta den strategiska staden och en mindre operation mot Sturkö/Karlskrona där våran fokus kommer att ligga på.

Viktiga personer för Sverige:
Statsminister
Gerhard Svensson (Parti: Konservativ Samling)
Högsta befälhavare i Blekinge
Kontéradmiral Markus Jansson
Major Jonas Sten (spelbar för highcommand uppdrag?)
Fanjunkare Jonatan Barresäter (spelbar för lägre befälsuppdrag säg för gruppstrider?)

Viktiga personer för Ryssland:
Statsöverhuvud
Mikhail Graznov
Befälhavare för Sturkö operationen
Admiral Maxim Gusev
Lokal befälhavare
Generalmajor
Vitali Alexandrov.

Där har ni en liten brainspawning.. Min hjärna har jobbat på högvarv för det där lilla så säg vad ni tycker så ska jag ta en whiskey så länge ^^
@Barresater89 Jag gillar din ideé om en invasion 2003 för då kan man ju använda både saker från 2015 och 1981 som Viggen, Bkan1, FH77, HKP4 samt JAS 39 Gripen, Strv122, Strf9040..... det skulle vara ganska bra om Slättåkra skulle vara klar också så man kan ha några stora Stridsvagns strider där. Olika personer genom kampanjen som en stridspilot, ett stridsvagns befäl som sedan leder ett storskalig anfall mot den ryska invasionen, en hemvärns soldat, (kanske) ett kryppskytte team, Major Jonas Sten/Fanjunkare Jonatan Barresäter ect. Göra en kampanj som inte är riktigt förutsägbar.

Låt säga:

Ryssland invaderar Sverige 2003. Du börjar vid Sturkö som hemvärns soldat som får order om att ta sig till flygplatsen för att försvarslinjen har fallit. När du tagit dig till flygplatsen så blir du om placerad till Slättåkra där du måste hålla en ny försvars linje tills ett pansar kompani kommer. Efter det leder du ett storskaligt anfall mot invasions styrkorna i stridsvagn. När det uppdraget är gjort så blir du piloten som ska eliminera ryska flygplan vid flygplatser och i luften för att säkra stridsvagns kompaniets säkerhet. och de sista uppdragen går ut på att ta tillbaka Sturkö och förstöra ryska skepp i Sturkös skärgård.
HÄR TALAR VI SVENSKA
@Jaktfalken

Man tackar och bockar!

Du det låter som ett väldigt bra upplägg faktiskt!
Namnen på personerna är kanske inte så viktigt för jag körde bara mitt och kompisars namn på det xD Men jag gillar verkligen din idé om de med Hemvärnssoldaten!
En till sak jag kom på nyss är att invasionen äger rum samtidigt som Operation Iraqi Freedom så att USA inte hade tid att hjälpa Sverige medans Ryssland invaderar Sverige. Olika addons jag tänkte skulle passa är Mando Missile ArmA för flygplans uppdragen samt lite annat som RBS70, RB56 BILL ect och johncages ryska soldater
->http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=13187 för att vapnen och kläderna passar bra med tanke på vilket år det är osv. Sen hade jag tänkt att ha med Gnats Su33 och Kuznetsov CV för det sista uppdraget vilket jag förmodar blir att förstöra ryska skepp med JAS 39 Gripens RB15 och stödja ett par torped båtar och en Visby. För detta blir det bra att ha Mando Missiles ArmA för att de förbättrar missilernas färder och det finns en gamlogic vilket kan sätta igång Kuznetsov CVns vapen. De olika uppdragen kommer att bli räder, stora slag om städer, försvara viktiga positioner och om teamet kan fixa gröna SOG gubbar, även sabotage och gisslan räddning.
Redigerat av jaktfalken96 den 2011-11-19 16:03
HÄR TALAR VI SVENSKA
Du det här blir ju bara bättre och bättre!

Bra idé med de ryska soldaterna från johncages. Det är ju ingen disciplinerad och ordnad armé som ska anfalla enligt mig utan lite dirty stämpel tkr jag att det ska vara över dem!
Jo för efter en finans kris eller statskupp så har man ju inte det bästa vapnen eller teknologin och särskilt inte om man vill bygga upp armen så fort som möjligt. Då går man igenom de gamla förråden och ger varje man det vapen som finns oavsett om det är nytt eller gammalt. Men T90an fanns ju redan 1993 och om denna kris drabbar Ryssland låt säga 1997 så skulle de ha haft en hel del T90 stridsvagnar. Och dessutom så har jag haft någon liknande story fast den skulle utspela sig 2005 men detta duger det å. Men bara Slättåkra blir klar så ska jag försöka börja på något. det kommer inte bli jätte avancerat utan lite mer som de uppdragen som är vanliga bland uppdrags tillverkare. Vad jag skulle kunna behöva hjälp med är cutscenes som intro, outro och mellan olika uppdrag men sådana finns det gott om i BIS forum som säkert skulle kunna hjälpa till.
HÄR TALAR VI SVENSKA
Helt korrekt om vapnen och t90or
Jag hade jättegärna hjälpt dig om jag haft tiden och kunnandet!
Progressrapport på Slättåkra?

Anledningen till Invasionsscenariot är att jag vill nyttja den otroligt bra ö som SFP teamet gjort!
Redigerat av Gimmick den 2011-11-19 21:08

Citera

Barresater89 skrev:
Progressrapport på Slättåkra?


Just nu känns en "julrelease" som mest troligast. Mesta är ju klart, bara försvenska till det lite. Fler vägskyltar behövs också. Såna med namn + avstånd.
Slättåkra är en "försvenskning" gjord av oss, inte gjord av oss från scratch. Det är dock Sturkö som är riktigt häftig Pfft

Det som är mest "kvar" är att fixa husen. Steel Rat har jobbat riktigt fort med att få fram ruiner, så nu koimmer snart alla byggnader bli perfekta när de sprängs. Jag har fixat så man äntligen kan tanka på "bilisten". Stora arbetet är fixa till texturer och insidan på husen med lite möbler. Gick inte så bra för sillburk och bmj när de försökte hjälpa till där, men är på gång Smile

Citera

granQ skrev:

Citera

Barresater89 skrev:
Progressrapport på Slättåkra?


Just nu känns en "julrelease" som mest troligast. Mesta är ju klart, bara försvenska till det lite. Fler vägskyltar behövs också. Såna med namn + avstånd.
Slättåkra är en "försvenskning" gjord av oss, inte gjord av oss från scratch. Det är dock Sturkö som är riktigt häftig Pfft

Det som är mest "kvar" är att fixa husen. Steel Rat har jobbat riktigt fort med att få fram ruiner, så nu koimmer snart alla byggnader bli perfekta när de sprängs. Jag har fixat så man äntligen kan tanka på "bilisten". Stora arbetet är fixa till texturer och insidan på husen med lite möbler. Gick inte så bra för sillburk och bmj när de försökte hjälpa till där, men är på gång Smile


Man tackar och bockar för ett bra och detaljerat svar!
Jo insidan på husen är ju lite kruxiga och det känns lite som en stor ravefest med färgerna Pfft
Men de är ju väldigt snyggt gjorda och väldigt "svenska"

Just nu känns en "julrelease" som mest troligast.
Så du menar att jag trots alla om och men får en julklapp iår? Grin