Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
SFP-Domination
Så har då Metal knopat ihop det alla vi anhängare av både SFP OCH domination så länge drömt om (vissa har väl haft mardrömmar då...).

En domination på Sturkö med SFP!!!!!
Vad månde bliva av detta om inte ett stort röj.
En server är iaf uppe, ni måste ha SFP och ACRE, sen är det bara att köra loss.

Superlativt snyggt jobbat , Metal,
nice, önska haft tillgång till speldatorn Smile
awsome detta kan vara kul att testa
Åh Smile
Provkörde. Kul!

Ett par problem vi såg:

MHQ 1 förstördes och respawnade inte. Kanske inte ska göra det?

Körde MHQ 2 när det plötsligt fick soppatorsk. Det hade stått parkerat länge utanför Hålan, ej deployat då.

Sedan fraktade MHQ 2 till basen för att tanka det men det försvann när vi släppte ner det där.
Var ändå härligt tillfredsställande att få rulla runt i en ikv och meja ner förvånansvärt väl beväpnade ryska turister
"De skjuter på oss"
"...men skjut tillbaka då"

Citera

Steel rat skrev:
Provkörde. Kul!

Ett par problem vi såg:

MHQ 1 förstördes och respawnade inte. Kanske inte ska göra det?

Körde MHQ 2 när det plötsligt fick soppatorsk. Det hade stått parkerat länge utanför Hålan, ej deployat då.

Sedan fraktade MHQ 2 till basen för att tanka det men det försvann när vi släppte ner det där.


att mhq2 fick soppatorsk kan bero på en inställning i parametrarna som säger "if mhq closer to AO then **meters then disable". Denna är idag på 500m men kan ändras i parameters av den som startar missionet.

att mhq1 inte respawnade kan vara en bugg men kan även vara att respawntiden kanske är satt som lång, så hur länge väntade ni?
att mhq2 försvann,,,,, tja den kan ha fortsatt neråt, respawnat , landat en bit bort(ganska vanligt faktiskt), kan även ha förstörts om ni släppte den för högt upp.

Metal och jag ska iaf se över vad som kan ha hänt , så bra jobbat , mer buggar tack.
1. Vi hade problem med uppdateringen av vilka bunkrar som hölls av vilken sida.
Jag kom in lite sent och såg bara tagandet av två bunkrar. De två andra var antagligen tagna sedan tidigare men visades som ej tagna hos mig.

2. Markeringen av bunkrarnas position försvann vid nästa AO, efter att ha varit synliga.
Vi var två spelare som noterade detta så det var antagligen inte klient specifikt.
"De skjuter på oss"
"...men skjut tillbaka då"

Citera

kotten747 skrev:

att mhq2 fick soppatorsk kan bero på en inställning i parametrarna som säger "if mhq closer to AO then **meters then disable". Denna är idag på 500m men kan ändras i parameters av den som startar missionet.



Varför ska en MHQ över huvud taget disableas bara för att den kommer för nära AO? Tycker iaf jag verkar tråkigt orealistiskt... Pfft
om jag har Internet i helgen så kanske jag hoppar in och provar. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Har chris server fått den här än? Wink
så länge den inte ligger i senaste SFP-modpacket, så nej. då har jag inte fått den. tryck in den i nästa SFP så ska jag slänga in den i servern snabbast mjöligast. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Chris här kommer pbo-filen så kan du lägga in den ändå:

http://dl.dropbox.com/u/33304987/co30...sturko.zip
nu ligger den inne på servern tillsammans med MSO. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Att den mhq'n stängs innan du kommer för nära AO't är en option. Att bunkrarna försvinner fråm kartan är som det ska vara, buggen är att du ser dem överhuvudtaget Smile samma om du skulle se vart Radiotornet är på kartan. ska vara dolt Smile
Har mycket att göra just nu men ska försöka hinna titta till buggarna. Tycker inte vi lägger in det i SFP innan de flesta buggarna är borta.
Redigerat av metal den 2011-12-10 01:37
slöben och lite kod knackare Cool
Lite mycket att göra var en underdrift. Har inte haft tid me ARMA överhuvudtaget sen jag skrev förra inlägget, ser ingen ljusning närmsta månaden.
M
slöben och lite kod knackare Cool
Håller på uppdaterar mig själv och diverse mods, borde kunna komma online igen om nån dag eller så.
slöben och lite kod knackare Cool
Metal din rackare, jag trodde du hade gått och dött!
Välkommen tillbaks från vinterdvalan Wink
Är du i behov av hosting för missions etc kan jag ordna fram lite fint utrymme på Anrop Smile
Jag saknar SFP domination...fick så lite speltid i det.
Altså, det kan ha varit jag!