Visa ämne
 Skriv ut ämne
Operation Totopos
är upptagen upp över öronen så vore jätte tacksam om någon annan kunde provida ett mission.. annars blir det lite hastigt och lustigt tror jag.
Ska se vad jag kan fixa
OK om det är på samma tema? Rädda civilister i nöd motsv. ?
juah
Tack för trevligt lir. Som sagt så tyckte jag att det var alldeles för mycke civilister som skulle räddas. Hade tagit mycket lång tid om vi skulle räddat alla. Kanske en grupp civilister i varje lite större stad skulle vart lagom.
mm, blev lite.. mycket kanske.. får fixa missionet vid tillfälle.

Första delen är helt klar iallafall, vi kanske skulle kunna köra om dom en gång senare.
Blir det OpTopos del 3 i morgon?
japp.. lite bättre än förra veckan..

men sen för nästa lördag vore bra om någon fixade fram (alltså att hitta intressanta coop osv på andra servrar är helt ok) så kör vi dom.
lite feedback på del 3:
Datorn strulade så jag kunde ju inte fullfölja hela uppdraget, men jag hann ju vara med på de 2 första försöken.
funkade hyffsat, vad jag fortfarande saknar är indelning i grupper. hade räckt med att alla var i samma grupp så hade målfördelning för AT skyttar underlättats av att vi kör i cadetmode (bara för gruppC att anvisa målen med target funktionen). Sen fattade jag inte riktigt vad piloten hade för funktion i uppdraget, vemsomhelst kunde ju flyga heli iaf.

Citera

subroc skrev:
lite feedback på del 3:
Datorn strulade så jag kunde ju inte fullfölja hela uppdraget, men jag hann ju vara med på de 2 första försöken.
funkade hyffsat, vad jag fortfarande saknar är indelning i grupper. hade räckt med att alla var i samma grupp så hade målfördelning för AT skyttar underlättats av att vi kör i cadetmode (bara för gruppC att anvisa målen med target funktionen). Sen fattade jag inte riktigt vad piloten hade för funktion i uppdraget, vemsomhelst kunde ju flyga heli iaf.


Bara för undvika att alla rushar tänkte jag, var ju en "rifleman" som bara döpts till pilot..
Har ett mission på G...
Kan skicka det till dig sen gQ så får du se vad du tycker (och ändra inte hela fucking uppdraget den här gången kthxbai)
då får ju ditt uppdrag fungera också. it didn't last time Wink
så, lite feed back på part4 armsdeal vore trevligt.
ska fixa lite fel i briefing samt lägga in så det blir lite livligare efter att man slagit ut gubbarna och tagit lastbilen. typ ett ambush på vägen tillbaka.
Det hade funkat!

Själv blev jag lite sne över att jag inte hade koll på AI... ville ha världens ambush, men så kommer en medicfjant och börjar skjuta Sad
subroc, tycker motståndet var helt ok och helt i linje med OP Totopos, tanken är ju hellre att alla överlever än att alla får 5 kills.

Mer realism och personligen tycker jag det är roligare att aldrig avfyra mitt vapen men vara med vid ett anfall än att dö utan respawn..

Vad jag dock saknar:

Group respawn.
OP Totpos loggan i början...

och lite lång transportsträcka utan att något används.. ambush är svårt och typisk sån där fälla där antingen missar man det helt, eller gör uppdragskaparen så att alla dör.. "för skall inte vara för lätt".

Tyckte personligen var helt ok som sagt.

Kanske ta bort bussen så man får dela upp sig lite.

Finns det något addon du saknar för skulle vilja göra i något mission.. min erfarenhet är dock att folk är mer kreativa på begränsade mängder med addons.

Gjordes fler och bättre mission till ofp demot än till ofp tycker jag.. och var svårare försöka få folk fixa SFP missions än verkar vara med nuvarande anrop addons.


However, om du vill göra det mer avancerat.. varför inte såhär (kräver lite scripting kanske men du verkar ha koll på triggers och grejer).

Man har koll på kommer en arms shipment med strela.. men vem skall köpa?!
Följ lastbilen utan bli upptäckta (scripta gärna 2-3 alternativa ställen), till dess destination och där ta försöka gripa köparen, samt säljaren som är obeväpnade och ger upp om samtliga andra soldater är döda.. funkis, alternativt är dom beväpnade också och då kan man skjuta dom?


Personligen tycker jag missionet funkar.. logga, respawn coh korta transporttider some how..
för del 5 kan man göra skuggningen osv..
enda jag saknar i addonväg är väl större transportheli och stridsfordon samt ev. ksp på jeepen
Du flyttar ju 12 (eller är det 14?) gubbar i en UH60, hur mycket större behöver den vara? Smile
jo men med FN texturer