Visa ämne
Flytta till random spawn
|
|
Publicerat 2012-02-02 13:31
|
|
Tjollivipp Jag håller på med ett pvp där jag vill flytta ut spelare till en random spawn, så här gjorde jag först: init.sqf Kod Källa if (IsServer) then { Funkade jättebra lokalt med AI, alla från dom olika lagen hamnar på en random plats som tänkt men när jag testar i multiplayer där: Blufor lead är en human och resten är AI Opfor lead är en human (jag) och resten AI Resistance är helt AI så flyttas alla utom blufor lead som är spelaren som hjälper mig debugga. Så antingen ligger han inte ens med i allUnits eller så flyttas han inte av någon annan skum anledning? Jag funderade på omdet kunde vara något problem med att man bara kan flytta enhter som är lokala på datorn så jag modifierade scriptet enligt följande: Kod Källa // Variable initialision men det gjorde ingen skillnad :facepalm: så nu vet jag fasen inte vad som är felet. några idéer? Redigerat av xealot den 2012-02-02 13:33 The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-02 14:31
|
|
Ok. Jag löste det själv med lite hjälp från granq där han bl.a. bekräftade att man bara får flytta lokala enheter. Problemet var alltså ett i början av scriptet. Tänk att servern börjar köra scriptet, den sätter initDone till true och skickar ut det till klienterna. Klienten i sin tur börjar köra scriptet långt efter servern redan är klar och det första scriptet gör är att nollställa (initialisera) värdena. Dvs den skriver om initDone till False igen även om den var True innan, lösningen är: Kod Källa if (isNil "initDone") then { samt att man kan ta bort posWest = [0,0,0] (och dom andra två) helt och hållet. Tack för visat intresse! The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-02 17:20
|
|
inti.sqf { if(local _x) then { _x setPosATL getPosATL umeåFlygplats } } forEach (if(isMultiplayer) then { playableUnits} else { switchableUnits }) |
|
|
Gå direkt till forum: |