Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
PvP 10vs10 Proving Grounds v1.7
Det är SWE vs RUS.

Svenska styrkorna skall ta ut två mål, Alpha och Beta som är i form av två personer i kostymer. De ryska styrkorna skall försöka försvara och trycka tillbaka de svenska styrkorna. Lyckas SWE slå ut de två målen så vinner dom, lyckas RUS hålla borta SWE i 15min så vinner RUS.

SWE kommer starta i nån av de tre blå områdena. Utan fordon.
RUS kommer starta i nån av de två röda områdena. Har fem motorcyklar i varje röda zon för förflyttning om så vill.

Missionet ligger på ChrisServer.

Tanken är en liten tätt bana där tiden tickar på, så det är inte så mycket långa avstånd eller "all tid i världen".


-- Ej speltestad kan tilläggas. Så prova gärna ett par stycken, det bör inte vara några problem. Finns ingen end-trigger om alla SWE dör, så är alla SWE utslagna så får man avsluta.
SkaGGet bifogade följande bild:bild:
pvpz.jpg

Redigerat av SkaGGet den 2012-04-06 22:40
Vi fick det provspelat en gång. Det blev helt okej, det enda direkt som var fel var att Alpha blev Beta och tvärtom.. plus att random spawn inte funkade utan man började långt bort, så mycket tid gick åt till att springa till sitt spelområde.

Men ny version 1.5

* Nu kan OPFOR flytta sin VIP till ett bra ställe, gå fram och välj "Move VIP" tryck sen SPACE och välj vart han skall vara. Detta gör att OPFOR kan gömma sin VIP och VIPens plats blir snabbt dynamisk. Man kan inte springa utanför området då dör VIPen. Håll den inom en area på ca 50, man får en varning att man är på väg ut om man försöker.

* Enkelt gear > nu har OPFOR AK47 och Makarov, SWE har AK5 samt Glock, inga andra vapendetaljer. Man har karta, radio, gps också.

* Lagt till ett par olika containrar, allt för att göra det lite mera svårt att se, cqb men även öppna containrar där man kan gömma sig eller gömma en VIP kanske ?

Fix
* Tiden är fortfarande 15min för SWE, vill inte utöka den direkt eller sänka.
* Nu funkar random position, så man kommer som OPFOR antingen vara i ALPHA eller BETA området. SWE kommer börja i nån av de blåa områdena.
* Alpha är rätt och Beta är rätt.
Redigerat av SkaGGet den 2012-03-20 02:44
1.7 patch

Fixed
* Spawnpoints funkar (nu även i MP), OPFOR antingen i Alpha eller Beta och BLUFOR i någon utav de blå områdena.
* Endtrigger funkar när båda VIP är döda eller tid är 0.
* Rätt Alpha och Beta VIP personer.

Added
* BLUFOR har ett par sunkiga bilar att köra runt med.
* OPFOR har vid sina bikes en låda med RPG som man kan slå ut en bil med.
Redigerat av SkaGGet den 2012-04-06 22:41
HURRA!
PVP 10v10 VIP

Jag gillar ideen, så testat att göra den på Takistan istället.
Använt " SHK_randomStartForPlayerGroup " för att ge olika startplatser.

Måsten:
* Någon måste vara Leader, det är där startup-scriptet ligger
* Alpha och Beta VIPs får inte lämna byn/husen, springer dom iväg för långt så kommer dom självdö. Detta för att inte OPFOR skall springa upp i bergen och camp-gömma dom för BLUFOR.

Ändrat
* Så dör en vip så blir Marker/Zonen istället för
* VIPen är nu ColAziz, så han pangar gärna med sin guld revolver på BLUFOR om han ser dom

Ligger på ChrisServer
SkaGGet bifogade följande bild:bild:
vip.jpg

Redigerat av SkaGGet den 2012-04-11 20:48