Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Lost Continent
Inspirerad av serien "Tomorrow when the war began" av John Marsden har jag kokat ihop ett uppdrag. Har även tagit influenser från forntida lir såsom "HUGE" och... tja.. nutida lir såsom "Evlolution", "Revolution" och "Domination".
Jag har strävat efter att återskapa en spelkänsla likt den som vi haft i "Op Totopos" liren men skalat ner det till 8 man (inte omöjligt att ha mera) och kombinera det med öppen spelstil á la HUGE och samtidigt inte styra upp och förse spelaren med all information på en gång.
För att ge lite mera "lantlig" stämning har jag även kokat ihop lite civila vapen som för tillfället är under utveckling. De buggar, har inge fina ljud eller gear-bilder - men de fungerar!

Addons:
Anrop addons http://anrop.se/files/@anrop.zip
Ugga's buggiga civila vapen http://granq.game-host.org/upload/gra.../rc_wp.rar

Mission
http://rapidshare.com/files/110355870...a.rar.html

Notera att detta fortfarande är BETA och jag har inte haft möjlighet att testa saker "skarpt", dvs. scripten kan mycketväl totalt kuka ur osv.
Men saker *borde* funka Pfft

Vad sägs om lir lördag 20:00 ?
Redigerat av ugga den 2008-04-25 19:50
Låter spännande. Det måste jag testa vid tillfälle. Tyvärr kan jag inte vara med i morgon Sad
jag kan nog vara med
Jag får se om jag hinner hem. Ska upp till traktera' mellan Falköping och Skövde och röja lite idag. //enbesvikenkai
feedback från kvällens spel:
1. fungerande scripts/ alla spelare synkade med väder briefing mm.
2. DAC AI, mer trupp rörelser över ön.
3.Nyktra förare

länkar mer i breifing till kartan.

Fler "do this or do that"

fler möjligheter hitta friendlies och fi.. förutom baserna..

tydligare mål
tror det här uppdraget har god potential att bli något, domination är lite för enkelspårigt "anfall det här, gör det här sidemissionet..." och evolution känns lite låst iom. sitt ranknings system. Gillade friheten i uppdraget och att det blir mer gruppsammarbete när inte servern väljer ut i vilken ordning man ska ta målet.
japp samt gillar att behöva bygga upp sina styrkor snarare än låsa upp osv.. sen skit svårt få till det där.

Som sa igår när vi spelade att man behöver inte bry sig om ta hand om vapen när nästa fi man dödar har ammo.. .

men också en anledning till varför ett riktig "dynamic ai" som reagerar på olika hot nivåer osv är nyckeln till framgång tror jag..

visst du slår ut en massa fienden.. men samtidigt kommer förstärkningar.. och sen har olika graderingar, beroende på hur aggressiv man är/var man är eller vad som finns i närheten..

typ:

Konvoy ambushad i bergen = bmp med soldater kör dit.. eller helt enkelt att konvoyer slutar köra utan eskort.

Konvoy utslagen med tunga vapen (kanske man fått tag i en tank motsvarande).. ai skickar upp ka50..

osv.. och sen måste det kunna lugnas ned.. dra man sig ur från området och ka50 kör dit, inte hittar något på 10 min så kör den tillbaka till flygplatsen
Har lagt ner totalt, orkar inte fixa all kodning och script till MP för jag begriper inte ett skit av det.
Orkar heller inte koda värdens fancy AI script för att fienden ska bete sig 'realistiskt' gällande hotnivåer osv. sålänge saker inte kan kodas i något vettigt programeringspråk som jag kan, typ python.