Visa ämne
 Skriv ut ämne
Bulldozer visar inga texturer
När jag startar Bulldozer får jag meddelande 'Cannot load texture rc_tgb11\data\tgb_main_co.paa' Klickar bort den och Bulldozer startar men visar inga texturer.

Ok, jag har fel filväg i O2. Under File - Options så är Path for textures P:\

Jag sätter Path for textures att peka på min model, P:\Models\RC-Tgb11\data

När Bulldozer startar nu så får jag felmeddelande No entry 'CfgWorlds'. Trycker ok på den så kommer nästa: Shaders not valid (mismatch of exe and data?). Klickar bort den och sedan stängs Bulldozer.

Vad göra?
path skall inte peka på din tgb, utan just på p:\

däremot, kolla om gäller alla modeller eller bara din (Dvs fel på texturen eller fel på läsa texturer)
Satte tillbaks filvägen till P:\

Provade med BIS Hummer men får samma fel som tidigare, Cannot load texture bla bla. Klickar bort det och Bulldozer startar men utan texturer.
som sa på msn men för liva upp tråden lite, aldrig haft strul så vet inte var man skall börja felsöka..
Fick det att funka med BIS modeller, hade fel nam på katalogen P:\models iställe för P:\bimodels

Min modell fungerar fortfarande inte
Den ligger i katalogen P:\rc_tgb11\
Texturerna ligger i P:\rc_tgb11\data

Har provat att flytta till katalogen P:\models samt P:\ca men ingen skillnad.
Får forfarande "Cannot load texture rc_tgb11\data\tgb_main_co.paa" när buldozer startar.
Rätt path för texturen?
Menar du File - Options i O2?

Där är Path for textures P:\

Edit:

Hittade felet. Hade satt ett - (minus) istället för _ (understrykning) i katalognamnet.

Borde sett det tidigare men har stirrat tills jag blivit blind på alla inställningar Smile
Redigerat av Steel rat den 2008-05-20 20:41