Visa ämne
Video Capture Software
|
|
Publicerat 2013-01-19 23:30
|
|
Vad använder ni för program att spela in med när ni kör arma? Jag letar efter det smidigaste. Har provat FRAPS såklart. Men ljudnivån blir aldrig bra i det. Min egna röst hörs knappt hur jag än pillar med volyminställningarna. Har provat DXtory, som de flesta i shacktac kör med. Smidigt att man kan exportera ljudet från mikrofonen så man kan ställa in det efteråt. Men för mig bara laggar det, eller så går det inte att redigera i premiere pga skumma codecs. Tips? ![]() |
|
|
|
Publicerat 2013-01-20 13:11
|
|
Har bara använt Livestream, FRAPS och testat DXtory. Så kan inte direkt rekomendera några andra. Kanske kan använda ett annat program för att plocka upp ljudet ? Körde ett tag FRAPS+Audacity. Annars så finns det: Ezvid HyperCam Avidemo |
|
|
|
Publicerat 2013-01-20 15:12
|
|
Får prova Audacity metoden. Känns som det blir jobbigt med många olika program, men det är kanske så proffsen gör. | |
|
|
Publicerat 2013-01-20 23:21
|
|
vad jag vet så använder "proffsen" FRAPS, men alternativ finns säkert. ![]() Jag prövade Audacity-metoden för länge sedan och kommer inte ihåg varför jag inte gillade den, men det var något problem jag fick. men jag håller med, jag hoppas FRAPS lägger in mer funktioner för fånga upp ens egna röst i framtiden, eller det kanske de redan har? sitter på en jätte gammal FRAPS. ![]() CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
Gå direkt till forum: |