Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Rapport fran mexico..
flyget kranglade pagrund av vader i Europa men inga problem, forsenad men loste sig med flyget till New York.

I New York var dom radda for terrorister (kanske inte sa markligt) och fick svara pa ett antal fragor om mina resor, varfor Iran/Pakistan, hur kan en student ha rad att resa, varfor skall jag till Mexico osv..

Hade inga problem med min packning, varken tull, vikt eller sakerhetskontrollen men i New York tyckte dom att min portabla resehögtalare med dessutom inkopplade batterier var allt för läskig att dom behöll min packning över natten.

Följdaktligen landade jag ovetande i Mexico och spenderade lite tid pa sta vid bandet och vänta.. lite förvanad var jag att min väska aldrig kom men det löste sig.

Mexico's flygplats lovade att den skulle vara med nästa flyg och att dom skulle skicka hem den till Caro's sa jag inte behovde aka ut till flygplatsen igen. Service..

Flertalet släktingar mötte upp, 2 morbröder, caro´s mamma och nagra kusiner, vi akte och at pa en resturang for sen hem och sova hos caro, lite trott var man efter varit vaken i princip 24 h nonstop.

Dag 2 akte vi ut till en shoppingmall, caro hade skoldag och jag skulle fixa ett simkort vilket inte visade sig latt, efter besok i 3-4 affarer som skickade oss runt i en cirkel kom vi till typ "telia kontor".. dvs stort, byrakratiskt osv, ratt snabbt kom vi dock fram till en trevlig tjej som snabbt konstaterade att deras simkort inte fungerade i min telefon och innan hann kolla upp nagot mer kom polis och hela kontoret blev utrymmt av okand anledning.

Gick tillbaka till en av affarerna och ville kopa en ny billig mobil, istallet for bli ivag skickade gick det valdigt bra att fa hjalp nu och den delen loste sig.


Foton
http://www.facebo...=526287046
At aven lite frukost och kollade in stallet lite innan sprang pa caro som slutat tidigt med sin tenta, vi gick och handlade lite mat och annat.

Pa kvallen kom min packning och hade lite presentutdelning... alla nojda och glada.

Fredagen var caro's sista skoldag och darfor skulle vi fira lite tankte vi, vad vi gjorde pa eftermiddagen minns jag knappt men pa kvallen var vi iallafall och festade i nagon liten bat som akte runt pa en konstgjord sjo. Av ungefar 20 personer hade 8 varit i Raslatt och studerat forra aret, 4 var mina kompisar, 1 kande jag forst inte igen och 3 kande jag inte igen overhuvudtaget men tydligen hade dom ocksa varit i Sverige.

Lordagen besokte jag walmart for forsta gangen och talade lite spanska med the locals, riktigt kul ar det, "ursakta, ost?" och lite andra riktigt basic grejer.

Jag och caro gjorde riktig hojdarfrukost till Lucie och Jacob och oss sjalva och sen korde vi hem Jacob som sover hos Ernesto, pavagen hem hyrde vi film och shoppade mat infor kvallen.

Vi bjod caro's mamma och caro's morbror pa middag, svensk, mexikansk laxratt med sas for kalkon i brist pa nagon sas for fisk men den uppskattades och det ar ju det viktigaste. Lucie gjorde sin jattegoda chockladkakor men dessvarre var inte mjolet och gasungen osv samma och dom blev nagot misslyckade i formen men smaken var helt ok.

Sondagen blev forsta "turistattraktionen", akte ut till solpyramiden med lustigt namn som jag inte riktigt kan, vi klattrade upp pa den och tom jag tyckte var lite otackt pa en del stallen, riktigt brant, gamla stenar och manga manniskor som trangdes. Sa var lite impad att Jacob som ar hojdradd gick det, aven om tog lang tid for honom medans jag sprang upp och ned langsmed och tog lite foton.. Smile
Tjenare!

Kul att höra hur du har det i Mexico. Jag är inte så väldigt förvånad över vad som hände dig i USA. Hoppas fortsättningen blir bättre.