Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP-bloggen
i.imgur.com/6QJGQls.jpg

Rullar på rätt bra. Borde vara färdig med modelleringen ganska snart.
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
yeah Smile

strf90 är bland de roligaste fordonet i SFP men tyvärr varit lite för fult för komma till sin fulla rätt. Skall bli så gött med ny modell/texturer Smile
Går det inte att ta bort radarn sen bara för att använda samma Echo-Modell för den existerande CV90? Shock
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Radarn döljs med Strf90 och visas för Lvkv90, precis som det funkar nu
Ah okej!
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Finns det planer på att göra det möjligt för skyttegruppen att lucka upp och därmed strida uppsuttet? Det vore riktigt häftigt Smile

Citera

Toktotte skrev:

Finns det planer på att göra det möjligt för skyttegruppen att lucka upp och därmed strida uppsuttet? Det vore riktigt häftigt Smile


Jag har försökt bolla idén. Skulle vara sjukt coolt tycker jag Smile
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Eftersom att det går att skjuta från fordon nu för tiden, borde det väl gå att moddelera in så att gubbarna "sitter" inuti vagnen fast upphöjt så att de kan panga ut? Shock (typ)
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Några planer på att publicera kommande SFP på Workshop för Steam-noobs?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

biffenh skrev:
Jag och en kompis lattjade runt i lite i arma idag och upptäckte att det inte går att sikta genom siktet med pskott86. Är det något ni vet om eller ligger felet bara hos oss? Vad jag vet så har det fungerat förr.


Det är fixat. Kommer gå att sikta med det igen när 0.5.2 kommer ut, vilket inte verkar vara allt för långt borta Wink


Angående Strf9040c (Som jag nu mer exakt kommit fram till att det är jag jobbar på) så hoppas jag att det går att ordna. Det är mer GranQ och Zips avdelning det där. Jag kommer att se till så att luckorna går att animera och öppna i alla fall Smile
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
i.imgur.com/Pmjsa7e.jpg

Jag har fått lite uppenbarelser med fler referensbilder, och har börjat göra ändringar därefter.

En grej jag är förvirrad över är ifall denna maskin ska eller inte ska ha en koaxialkopplad KSP på taket? Nästan alla referensbilder jag har saknar den och jag skulle nästan finna det svårt att rymma den på mitt torn som jag håller på att modellera.
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
När det är skarpt monteras den på men när den inte skall skjutas med, tex när du bara kör runt i Sverige för övningskörning så är den inte på kopplad.. Därför den inte syns.

Alla bilder från skarpa uppdrag, Liberia, Afghanistan så har den ksp.
Got it! Har smått påbörjat en KSP, så då fortsätter jag på den Smile
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Gör du interör också Echo? Wink med fungerande prismor till VagnChef? Shock
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"

Citera

Soodis skrev:

Gör du interör också Echo? Wink med fungerande prismor till VagnChef? Shock


Nä. Får bli den gamla interiören för passagerarna, och som resten av alla fordon för besättningen. Annars blir den aldrig färdig.
En interiör som håller kvalitet är nog jobbigare att göra än hela utsidan. Miljoner objekt som skulle behöva uv-mappas och textureras.
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Förståeligt. Men jag säger: Aw Sad ändå Smile
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
tror på sikt skall göra mer som bwmod's insidor.

RBS 15 Testskjuting
sfp.granq.se/images/pictures_linked/biforum/epicsplit.jpg
 
Can a normal patch be epic?
We believe so Smile
 
Swedish Forces Pack 0.5.2 Changelog (first, let me say I think we found and fixed all bugs reported in this thread including the last one with the Rbs 97 no locking and firing)
 
Weapons
 
• New Weapon: AG90, the swedish version of the Barrett M82A1, is now available in SFP.
 
• AK5 C
• New inventory icons.
• Switched the plastic magazine to a metal one (The plastic might come back later).
 
• AK4B
• New inventory icon.
 
• AT-4 (m\86 Pansarskott)
• You can now, once again, use the ironsight with this weapon.
• Updated shaders and tweaked textures.
 
• Pistol 88 (Glock 17)
• The lightbeam from the TLR-2 attachable flashlight is now actually pointing forward.
• The slide won't go back twice as long as it should when fired or when the gun is out of bullets.
 
• RBS69
• The weapon now casts the right shadow.
 
Vehicles
 
• Stridsvagn 122 (Leopard 2)
• Various graphical fixes and tweaks.
• The driver now has the camera correctly positioned when turned out.
• The tower will not be able to rotate once the driver is turned out. No beheadings here.
• Now borrows the gunner sight from the BIS Kuma Tank instead of the default tank sight.
• Tweaks to the PhysX settings. It should now be stable to drive, and won't flip over from overspeeding.
 
• Hkp 9, new version added with benches.
• Tgb 1111 added, older vehicle with a recoilless rifle. 
 
• Several new vehicles got new icons.
 
 
Equipment
 
• New scope: Kikarsikte90 (Hensholdt 10x) is now available in SFP. It goes great with the new AG90.
 
• New sight: The Aimpoint 3x is now available in SFP. It is mounted behind an Aimpoint CS.
 
• Updated red-dot sight: The Aimpoint CS now has a new 3D model complete with new textures.
 
• Pistols no longer float between the legs of soldiers with SFP vests instead of being attached to their actual vests.
 
• All insignia's are now grouped under SFP to be easier to find.
 
• Various new inventory icons for different objects.
 
Other
 
• New mission: Blue Convoy, a 4 person coop with the new sniper rifle. Can also be played in Singelplayer.
 
• Many, many tweaks & other fixes to SFP
 
sfp.granq.se/images/pictures_linked/biforum/ag90.jpg
 
sfp.granq.se/images/pictures_linked/biforum/ak4_aimpoint.jpg
 
Download this epic patch here:
http://hosted.anrop.se/sfp/@sfp_052.zip
nu var det under förmiddagen som jag blippade lite och sitter nu på ett cafe på stan men vad jag kommer ihåg iaf:

- på tp84 så står texten spegelvänt på planets högra sida.
- gotland är fuckad ^^ beter sig som en jetski/motorcykel, fast sjunker långsamt.
- norrköping beter sig också konstigt med hur man svänger osv.
- g-båten lyfter/hoppar (onormalt mkt) varpå den slänger och blir svårhanterlig, om inte så tappar den fart då propeller inte klarar av att "putta" båten framåt i luften xD
- med tgb 20 med kabin så klättrar man in genom taket på kabinen.
- bv 206 flyter inte (fick lite panik när jag märkte det^^). sedan har jag förstått att det är svårt med bv fordon i arma 3 med att få fysiken att gå bra,
- AG90 animation med byte av mag sker utan magasin i hand, utan det trollas på plats från intet efter magbyte. (gillade den för övrigt Grin )
- stv 122 går inte att justera siktet med avståndet, samt att ksp som går kolaxialt med tornet har en sjuk spridning.

kan fortsätta senare ikv om det så önskas Smile