Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP-bloggen
Har inte hittat någon bra bild, men däremot hittade jag en film som visade uppsutten vagnstrid från en strf 90. Den kanske inte ger någonting men tänkte att jag kunde dela den.

Är det samma fäste som på tgb 11/13? Kolla på de modellerna i så fall.

Edit. Nä glöm det. Ser på filmen att de är helt annorlunda tyvärr

Citera

paecmaker skrev:

Har inte hittat någon bra bild, men däremot hittade jag en film som visade uppsutten vagnstrid från en strf 90. Den kanske inte ger någonting men tänkte att jag kunde dela den.


LOL han kör full automat på Ak5:an... klart han vrålar "mer ammo" efter 3-4 mål Facepalm
kan ju nästan tro att det är figgen ju Wink
Fä dör, fränder dör, även själv skiljas du hädan.
Men ett vet jag som aldrig dör, dommen över död man -Eddan

Citera

Hagelbocken skrev:

Citera

paecmaker skrev:

Har inte hittat någon bra bild, men däremot hittade jag en film som visade uppsutten vagnstrid från en strf 90. Den kanske inte ger någonting men tänkte att jag kunde dela den.


LOL han kör full automat på Ak5:an... klart han vrålar "mer ammo" efter 3-4 mål Facepalm
kan ju nästan tro att det är figgen ju Wink



HAHAHA! skrattade mer än vad jag borde Pfft
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Fast nu är det ju faktiskt KSP-skytten som skriker efter mer ammo. grpchefen bara repeterar

KSPn skjuter fö alldeles för lite. Om man inte avverkar ett band/mål så använder man den inte på rätt sätt Wink
Liten uppdatering, SFP fokus fortsätter vara bug crush hammertime.

Tidigare har vi försökt få in mer content, bis har släppt någon patch så ljudet fuckar eller liknande men nu har det varit rätt stabilt ett bra tag och vi har hunnit ifatt.

Känns skönt när mer och mer lyfter sig upö mot helt OK kvalitet. Det är mycket som skall göras dock för varje grej och vi har mycket kvar.

Vad som ser ut att komma till nästa release, 99% säkert, är helikopter 4. Blir bra komplement till Hkp 9, då har vi en lätt Hkp och en större tyngre. För 1990 tiden ser jag då inget behov av några fler helikoptrar. Så räkna inte med tex hkp3 eller Hkp 11.

För 2015 tiden är har vi idag bars Hkp 16, vilket agerar fint som en medeltung. Skulle behöva dörr skyttarna dock..

Echo jobbar vidare med strf90 men om det blir nästa eller en patch till bort är oklart.

Annars så jobbar vi även på att lyfts nivån på sfp objects som kommer bli en egen release. Den första utgåvan kommer ingen knappt kunna se någon skillnad men bakom kulisserna har optimeringen påbörjats.

Blir mindre fokus på nya objekt men mer på att göra klart de 100 tals objekten som bara har enkla texturer idag. Det är mest för Rosö men innebär samtidigt att sturkö kommer att se bättre ut.

Tja, det var väl det..
Kanske inte kommer i nästa release men vi har ju Svävare 2000 på gång Smile

i.imgur.com/rRscaq0.png
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!
Har vi en svävare? Shock
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
http://www.forsvarsmakten.se/sv/infor...vare-2000/
ingame, lite mer korrigerad textur.. men fortfarande inga shaders med mera.
Granquist bifogade följande bild:fil:
Du har inte rättigheter att se bilagor i denna tråden.

Citera

granQ skrev:

ingame, lite mer korrigerad textur.. men fortfarande inga shaders med mera.


Hur funkar det med fysiken för svävare i spelet då jag antar att en svävare hanteras lite annorlunda än en båt?
Vi kommer experimentera lite men troligen blir det en båt..

Just nu finns den endast i trupptransport utförande men målbilden är så klart att köra över bv206 och andra mindre fordon i multiplayer.

I de situationerna är det mycket som kan gå fel rent script mässsigt. Känner därför bäst göra så enkelt som möjligt. De andra svävarna som finns arma 3 fungerar så.

Problemet är dock att man vill komma helst en bit upp på stranden utan att fastna.

En tanke är att försöka definiera det som en bil som kan flyta men jag är inte så övertygad om det.
GranQ: Det finns ju amfibiska fordon i ARMA redan ifall du är tveksam till att få det att funka, så teoretiskt så borde det väl gå att definera det som en Amfibisk bil, Tex Indep's Strider.
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Problemet ligger väl i att få den tillräckligt "flytig". Svänger du med en svävare i hög fart kommer du att rotera fordonet men fortsätta röra dig i samma riktning. Svänger du med ett markfordon i hög fart voltar du i stället. Sånt händer ju inte så ofta med svävare.
Soodis:
Observera att alla amfibiska fordon i A3 är hjuldrivna (exkl båtar)

Se följande issue:
http://feedback.arma3.com/view.php?id...p?id=19911
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Jo det vet jag. Men en svävare är ju troligtvis inte "tracked" heller Wink
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
från alex kommer denna..

i.imgur.com/eFPl0TO.jpg
Awesome! Bra o ha ifall amerikanen kommer, http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=27109
Måste bli lite mer ordning och reda på Anrop...
GranQ, vad menar du med mer ordning och reda?
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton