Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP-bloggen
i.imgur.com/zVyAyhe.jpg

Nu är texturerna 1.0!
Kommer jobba vidare på dem eventuellt, likt jag gjort med mina andra verk, men ungefär såhär kommer den att se ut in-game vid nästa SFP-patch!
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Riktigt nice Echo! Bra jobbat!
i.imgur.com/Js2Ol15.jpg

Alternativa skins till första versionen! UN och Desert.

Edit:

i.imgur.com/4jl7N0n.jpg

Nu är även det självlysande riktmedlet färdigt på Pistol 88!
Redigerat av Echo den 2015-12-19 13:22
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Snyggt Echo!!Smile
Trubb rapporterar in att gripen äntligen är flygbar. Så det känns ju bra, tog mig lite i kragen idag och tweakade några värden.

På lördag kommer förhoppningsvis en ny sfp release.. Lovar inget men hoppas så vi kan ha strf90 op utan buggen med att vagnen är vit.
Flygbar har den alltid varit, bara att man inte har fått svänga.

Annars är allt alldeles underbart(har lite ljudproblem men det kan lika väl vara JSRS som spökar). Smile
Vccv90 har gjort många modeller som blir liggande, en är Saab 340 som jag börjat att slutföra. Främst texturer..

sfp.granq.se/images/pictures_linked/biforum/saab340.jpg
Jag tycker att vi välkomnar 1sgt sval, med sina splitternya hörselskydd
i.imgur.com/FBSQT6t.png
för er som är trötta på sätta in earplugs kommer alex hörselskydd att finnas på de tyngsta gubbarna (Ksp / GRG)..

usercontent.irccloud-cdn.com/file/OlzIZKQA/peltor.jpg

Lite mer info.. har gjort om hjälmarna så kan göra flera varianter på samma.

Tidigare fanns följande "m90" hjälmar

Hjälm M90K Radio
Hjälm M90K NVG Radio
Hjälm M90W
Hjälm M90W NVG Mount
Hjälm FN


dvs 5 st..

Nu finns:

Hjälm M90W
Hjälm M90W Radio
Hjälm M90W Hörlurar
Hjälm M90W NVG
Hjälm M90W NVG Hörlurar
Hjälm M90W NVG Radio

Hjälm M90K
Hjälm M90K Radio
Hjälm M90K Hörlurar
Hjälm M90K NVG
Hjälm M90K NVG Hörlurar
Hjälm M90K NVG Radio

Hjälm FN
Hjälm FN Radio
Hjälm FN Hörlurar


Så 15 st.. och det roliga är att det är färre filer och lättare att fixa/tweaka än gamla med 5 st.
Redigerat av Granquist den 2016-01-17 16:12
usercontent.irccloud-cdn.com/file/PJXkfmEK/hkp6_marinen.jpg

Perfekta helikoptern att åka ut till Norrköping Pfft

Skall på sikt fixa en i grön camo målning, men så svårt att göra mönstret. Vore kul på sikt också att göra flottörer så Hkp6:an kan landa på vattnet och plocka upp folk. T ex om någon viggen pilot tvingats skjuta ut sig över havet.
Ny SFP!
Added Aimpoint T1.
Added many variants of helmets, with earing protection.
Added a new holster for the pistol.
Added older type of body armour (from 1994)
Added SFP logo in arsenal for our stuff and enabled the PSG 90 (artic warfare)
Added a naval texture for the Jet Ranger.
Strf 90 now have option for commander to peak or stand up during turn out.
Strf 90, four people in cargo can now fire out.
Strf 90, driver have a changed view instead of BIS default texture.
Strf 90, script for the ejected shells, using bis particle script was unreliable and now shells remain on groud for a while.
Strf 90, shadow fix with cannon.
Tp 84 (C130), lights were bugged in lower derailed lods.
Pistol 88, small fix to sight that wasn't animated with rest of the weapon.
One Ak5 had wrong inventory picture.
SOG machine Gunner was In wrong category in editor.
Hkp 16 now have a copilot.
Hej sitter och njuter av er mod som vanligt. Men jag tänkte uppmärksamma er om ett par småsaker. Uniformen med kroppskydd 90 har ingen armor. Kroppskydd 12 crew och teamleader borde kanske ha mindre splitterskydd än de övriga då de saknar krage. Sen går pskotten att ladda om igen. Tror inte de var omladdningsbara för några versioner sedan om man använde sig utav cba. Sedan går inte aimpoint 3x att växla mellan 1x och 3x som det gjorde förr med ctrl + högerklick. Jag kanske gör fel?
Ta av/på förstoringen på aimpoint kräver MRT Accessory Functions och ändras med Ctrl + Numpad /

Pskott är icke omladdningsbart om ACE är startat, vi har tagit bort vårt egna script.
SFP har ju mycket grejjer på gång, tänkte visa lite bilder på några modeller jag har pysslat med.
Allt är WIP dvs Work in progress, men jag tar gärna emot feedback så länge den är konstruktiv Wink

Patgb 360
usercontent.irccloud-cdn.com/file/MzvQq96Y/1.png
usercontent.irccloud-cdn.com/file/94FNx0ve/2.png
usercontent.irccloud-cdn.com/file/ascKvpD6/3.png

J-29, med standardtextur och en kongovariant.

trello-attachments.s3.amazonaws.com/55d87d1434e2b8491b271d81/1920x1080/85e66cfd3118d5c692fc68b5145cd7bb/1.png
trello-attachments.s3.amazonaws.com/55d87d1434e2b8491b271d81/1920x1080/e74d8d72e07e26b6e0f55b9af82c1328/kongo1.png

Kp-bil med M90 camouflage.
trello-attachments.s3.amazonaws.com/54b5090180a789fc07f9dcbc/960x540/0112638b7d803fe911d2bd678ba3e19b/KP_m90_01.png

K11 (Stockholmsklass)
trello-attachments.s3.amazonaws.com/56cb6bde5cbc95bea9dc4c2a/960x540/1f0949aa466bb34c029a4e60f5b268e8/Promo3.png
trello-attachments.s3.amazonaws.com/56cb6bde5cbc95bea9dc4c2a/960x540/9983677af2c54ad27c06faedd56f23ed/Promo2.png
Rock on!
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!
tycker riktigt kul att se din utvecklingskurva från en sonarboj med felvända faces till det här, och fort har det gått Smile

Lite kort om nästa patch..

Nya vapen: AK 5 Bertil och AK 4 Ceasar, Granatkastare m/84, Robotsystem 56
Nya fordon: Grkpbv 120, J 29
Vinterversioner av Strf90, Strv122.
Ny utrustning: Lk35 ryggsäcken, ser riktigt bra ut nu! Bara stridssäck 2000 kvar.
Samt massor av fixar, stöd för Alive
Hallå?!?!!

i.imgur.com/0yGtg79.jpg
Dahlgren, tyst nu.. inte OK med Bk90 Pfft
riktigt snyggt mega!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Snyggt Mega!

Som du sa så är det W.I.P, men tänkte att jag kan kila in med någon grej bara så att det är sagt!

När du texturerar färdigt alla saker så skulle jag ha sett till att färgerna inte är för saturerade. Genom att dra ner färgvärdet lite, om än nästan inget, så kan man hjälpa ArmA's grafikmotor på traven att få saker att se lite mer 'riktiga' ut.
När jag gjorde Strv122 så tog jag först alla korrekta nyanser av färger till tanken, men det slutade bara med att det såg ut som en tecknad clown-vagn, så jag fick 'smutsa' ner och slita på färgerna lite.

En exempelbild här:
i.imgur.com/5guDTnD.png
Vänster är originalet, höger är en photoshop-redigering. Notera hur det röda och gula inte står ut lika mycket. Jag lade även till en uns orange på pansarfärgen.


Om allt det här var uppenbart för dig så ber jag om ursäkt! Grin


Nädå! jag ser precis vad du menar! Däremot så har jag lagt på lite extra "shine" i blender på just den rödgula skylten, tänkte att den ska reflektera lite?
Fast jag vet inte säkert.
Redigerat av Echo den 2016-04-23 19:20
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Snyggt! går det att fixa siktet i 90:vagnarna så att man slipper sikta i marken när man skjuter? väldigt fustrerande som skytt att hela tiden behöva sikta i marken för att kunna träffa med granater och ksp även när det är lasrat till rätt avstånd...
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"