Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP-bloggen

Citera

Nädå! jag ser precis vad du menar! Däremot så har jag lagt på lite extra "shine" i blender på just den rödgula skylten, tänkte att den ska reflektera lite?
Fast jag vet inte säkert.


Okej! Jo, reflexerna ska väl logiskt vara rätt så reflektiva Wink
Jag skitade ner baklyktorna på strv122 och strf90 så mycket att jag bestämde mig för att inte dra upp reflektionerna på dem så mycket, men de där reflexerna sitter ju lite högre från marken, så de kanske inte utsätts lika mycket för sprutande lera o.s.v.

I vilket fall så ser det lovande ut!
Redigerat av Echo den 2016-04-27 12:52
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Ooh ooh! Jag har en req! Går det inte att fixa en Centurion vagn till Sfp? Shock hade vart asballt! Ping på echo Wink
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Typ?

i.imgur.com/0efnAwD.png
Shock
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Finns att testa på SFP Dev Nightly med tusen tusen buggar såsom icke fungerande kanontorn och trasiga vapen.
kanontornet är helt underbart buggat!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Men jag som ville göra ett Centurion OP Sad
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
bara lära dig koda lite soodis, tar typ 15-30 minuter fixa tornet när man lärt sig. (kan nog stressa ned det till ett par minuter).

men vi behöver fler utvecklare i SFP, ingen tidigare erfarenhet krävs bara vilja och tålamod.
Dahlgren har fixat stöd för fordonstransport i tp84 och svävare 2000.
Hur många anropare på cykel får plats i en Tp84??

i.imgur.com/CbPZ6lF.jpg
Varför får jag känslan av en kommande katastrof...
Bra jobbat Dahlgren.

Går de att transportera folk stående där med? Tänker lite häftig animation när folk hoppar ur planet.
ingen animering alls, funkar som när folk hoppar in i fordon.
Nackdel: Inte super snyggt
Fördel: Robust, fungerar riktigt bra, inga krasher och knas..

Skall ta bild på svävaren också, där får man in riktigt bra med grejer...får göra ett nytt försök på Tordin's uppdrag där man skulle invadera.
Här kommer en liten update på dev sidan! Då jag tyckte Fireforce operationen var jättekul men saknade flyg så tyckte jag det var en bra idé att slå två flugor i en smäll och har därför börja fixa en J28A Vampire till SFP. Så jag tänkte jag skulle posta lite WIP bilder innan jag åker iväg över helgen.

i.imgur.com/X4n7ytu.png
i.imgur.com/rvSxkCJ.jpg
i.imgur.com/HqLkoaJ.png
i.imgur.com/s6eR8Xr.png
i.imgur.com/rrWW7x5.jpg
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!
Galet snyggt Smile

Kanske du kan göra samma magi på patgb 360 senare Wink
Blev aldrig riktigt nöjd med Aimpoint T1 siktet jag gjorde för polisens mp5. Därför bestämde jag mig för att göra ett nytt försök nu i helgen. Blev rätt nöjd den här gången ^^
imgur.com/GGp4VuI.jpg
imgur.com/EIHtlcP.jpg
imgur.com/7lZZgM8.jpg
imgur.com/CatMFpy.jpg
imgur.com/CPf4yyA.jpg
imgur.com/iapFjMJ.jpg
Snyggt!
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Tjena, finns det något sätt jag kan "extrahera" filerna från SFP? Jag skulle själv vilja göra ett försök med att texturera om föremål då jag har kunskapen I Photoshop.
Har inte postat här förut men jag har smyge(t) runt lite då och då
Äntligen en norrlänning som vill modda!
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!

Citera

Fraust skrev:

Tjena, finns det något sätt jag kan "extrahera" filerna från SFP? Jag skulle själv vilja göra ett försök med att texturera om föremål då jag har kunskapen I Photoshop.
Har inte postat här förut men jag har smyge(t) runt lite då och då


Kul, låt oss gärna veta hur det går. Finns många saker som skulle behöva lite mer kärlek på texturhållet men brukar vara svårt hitta folk som vill bidra på det området.

Ett sätt att packa upp är med hjälp av mikero's editing suit.
https://dev.withsix.com/projects/mike...odll/files

Mindre kraftfullt men väldigt enkelt att packa upp osv är kegetys tools.. oftast behöver denna köra som admin för att fungera.
http://www.armaholic.com/page.php?id=...hp?id=5845

Om det är något specifikt du tänker på så kan jag även skicka/lägga upp filerna.
Jag tog en titt på polisuniformerna till en början. Jag ska vara ärlig med att jag håller med att det ser lite förjävligt ut, det är dock svårt att arbeta då jag inte kan förhandsgranska texturerna utan att starta upp spelet och göra i ordning sakerna i editorn. Jag tänkte försöka öppna modellerna i BI's egna object redigerare i Arma 3 Tools, men om jag förstår det rätt så är p3d filer "låsta"?
Så ifall att du känner att du har tid att göra något arkiv med mer tillgängliga filer, så att säga, skulle det vara ganska coolt.

@Megadeth Knappast relaterat till något, men varför heter det "Västernorrland" när det egentligen ligger på den högra sidan av Sverige? Trodde dom kanske att ingen skulle lägga märke till detta?

i.imgur.com/rHd41Nj.jpg [/img][img]http://i.imgur.com/4nS52SA.jpgi.imgur.com/yL08inA.jpg