Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP-bloggen
förklaring från några som kan det bättre än mig http://www.st.nu/...er-i-oster
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Edit: Jag tror jag missförstod vad som letades efter, men jag låter texten vara kvar ändå.

Jag brukar köra med ett plugin till Photoshop som heter Quixel. Där kan du importera 3D-modellen, rita på texturen och se resultatet på modellen direkt. Jag tror Quixel 2 t.o.m tillåter dig att rita 'på' 3D-modellen.

När jag är hyfsat nöjd så omvandlar jag texturen till en .paa med ArmAs verktyg så kan man sen ladda in den som en textur i spelet för att kolla på den. GranQ kan den sistnämnda biten mycket bättre än jag, så förhoppningsvis så kan han dela på lite visdom.
Texturerna ser ju såklart lite annorlunda ut inne i spelet än i Quixel, men man behöver ofta inte tweaka allt för mycket för att komma upp i eller överträffa resten av spelets standard.

i.imgur.com/Sww0QeL.jpg
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Skickade ett PM till dig Fraust med hur du kommer i kontakt med SFP Editing teamet Smile

Citera

Fraust skrev:
@Megadeth Knappast relaterat till något, men varför heter det "Västernorrland" när det egentligen ligger på den högra sidan av Sverige? Trodde dom kanske att ingen skulle lägga märke till detta?


Fraust landet var ju större en gång i tid. Sen vart ju finnarna individualister.
dl.dropboxusercontent.com/u/40357100/I31_Ros%C3%B6_liten.png
Tror ryssarna hade mer med saken att göra.
Visserligen, men även då var Jämtland västerut om något.

Jag planerade att prova på Quixel, men jag bestämde mig för att försöka lära mig Substance Painter istället.
Jämtland var norskt/danskt när norrlands begreppet kom till.
Är det inte så enkelt att östra norrland ligger i Finland?
Klart de är granQ tyckte jag hintade på de ganska tydligt Smile
ny SFP imorgon eller senast på fredag..

Strb 90 goes official, Strv 102 och Svävaren. Så nu vill vi ha op där vi behöver skeppa saker.
Jag tänkte bara ge en snabb heads up för mod-ansvariga/utvecklarna: Vid behov av detaljer kring Stridsbåt 90 (alla versioner och varianter) kan jag bistå i princip ner på mutter-och-skruv-nivå vad avser bilder, IRL-stats och rådgivning (om Stridsbåtssystemet i synnerhet, men amfibiekåren i allmänhet) om behovet finns.
Semestern är dock inte slut förrän 15e augusti så tills dess är det begränsningar i material jag kan få fram, men jag gissar att det inte är akut behov i nuläget.

Roligt att se att modden är i liv och frodas!
Förmodligen hinner vi få med nya Patgb 360 i nästa release!
Notera att glasen inte är med i renderingen Wink

i.imgur.com/jc7GdEO.png
i.imgur.com/DOfiWkw.png
i.imgur.com/tN4JasO.png

i.imgur.com/yYpfTJr.png
i.imgur.com/CG7CK5A.png
i.imgur.com/l33mAcM.jpg
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!
Snyggt!
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Matchande RWS protector till!

i.imgur.com/ppq6oEN.png

i.imgur.com/6h78UUV.jpg
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!
Som fortfarande saknar smdi filer. ...(p:\sfp_weapons\vapenstation01\data\Wink

Ps. Patgb 360 skall ta 8 platser inte 10.
Vi har lyckats bra i ArmA3, stor bredd på soldater, vapen, fordon osv. Det vi varit dåliga på är PR så i höst kommer jag lägga mer fokus på att nå ut med våra bilder och vi kommer även att hetsa ut färre releaser och försöka få upp nivån och spelbarheten istället.

Den nya hemsidan kommer att släppas under hösten, det som kräver jobb är filmen och varit dåligt med hjälp från communityn så jag får helt enkelt fixa en sådan. När den är klar är det i princip redo att släppa hemsidan, snyggt blir det Smile

Annan ändring är att jag kommer uppdatera på engelska, på fb med snygga screenshots istället för lite fula screens här i "bloggen".

Så om ni missade i klotterplanket, glöm inte följa oss här. Målsättningen är att delvis visa upp vad vi gör, men även hur och berätta mer om SFP, throwback thursday osv.

https://www.facebook.com/SwedishForce...orcesPack/
Bra med ett PR-ryck! Om än Anrop förmodligen representerar SFPs största målgrupp och användarbas så kan det vara bra med externa åsikter och önskemål.

På andra forum kan man föreslå att folk som använder SFP postar screenshots från deras äventyr till facebook-sidan. Om det finns någon norsk/finsk/dansk mod med liknande innehåll så kanske man kan cross-promote:a varandra. Egentligen även med SAM då andra kanske gärna spelar med det bästa av båda moddarna.

(På tal om SAM så borde man nog se till att vi kan använda deras magasin om båda moddarna är aktiva och tvärt om).
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
TROR, men osäker på att problemet blir att man får ett error om man kör utan SAM. När du startar spelet får du en popup "Error magazine sam_30rnd_556 not found".

Tyvärr, vore trevligt om man kunde bara lägga till den på kompatibla listan. Sen tror jag just nu att SAM inte ens är spelbart då de inte patchat sitt med alla ändringar som skett i ArmA.

Finns ett standard bis 5.56 mag som SFP använder, SAM borde ha stöd för det också så det går göra missions där man kan byta mag. (å andra sidan svårt tänka mig scenariot där man kör med deras AK 5C och våran AK 5C med M203.. eller varför det nu skulle vara blandade ak5:or)

EDIT: prövade nu, det gick bra (dock inte kollat logg filen eller på dedikerad men det är bra ut) så jag kan lägga in stöd för det även om jag som sagt har svårt se poängen. (Vem lirar med sam?) Däremot amerikanska RHS känns relevant, har ni andra förslag på moddar som borde vara kompatibla med?
Redigerat av Granquist den 2016-08-23 10:59
Vi söker förövrigt en bild på ksp58's kolv och klistermärket som sitter där. (eller gjorde förr)
Vi söker förövrigt en bild på ksp58's kolv och klistermärket som sitter där. (eller gjorde förr)