Visa ämne
 Skriv ut ämne
Hjälp med rbs15
Jag ställer samma fråga som kommentaren på klippet: Kan man bara skjuta sjömål, eller går det att skjuta upp på land?
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
vi får väl se hur vi gör lite "speltekniskt".. men skall man vara korrekt så bara sjömål på Norrköping medans Visby kan skjuta mot landmål, då "GPS" dvs en punkt på kartan, ingen sökare för träffa t ex stridsvagnar som kör.
i3.photobucket.com/albums/y66/dmagnusson/meanwhile_zps24e5509b.jpg

Kapar tråden men kunde inte motstå att göra denna bilden Smile

Citera

granQ skrev:

vi får väl se hur vi gör lite "speltekniskt".. men skall man vara korrekt så bara sjömål på Norrköping medans Visby kan skjuta mot landmål, då "GPS" dvs en punkt på kartan, ingen sökare för träffa t ex stridsvagnar som kör.
Coolt!

Det vore väldigt tufft att kunna skjuta på t.ex ett hus med en GPS-styrd robot. Smile
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
vad som är kritiskt för en "first anrop release" eller vad man skall kalla det:

57 mm pjäs
* Ljud när man skjuter
* Ljud när det träffar
* Mynningsflamma och rök

Robot 15
* Lyfta över kartan från "missionet" till "addonet"
* Möjlighet att starta "weapon officer" kartan med user action.

HMS Norrköping
* Ratten bör fungera
* Lite avsaknad av textur på radarn och en liten del av rälsen
* Weapon officer och förarens proxy. Måste sitta/stå så det ser bra ut och de kan se ut igenom fönstren.


* Sista punkt, kolla i dev branch att fungera, speciellt ljuden.

Citera

granQ skrev:

vad som är kritiskt för en "first anrop release" eller vad man skall kalla det:

57 mm pjäs
* Ljud när man skjuter
* Ljud när det träffar
* Mynningsflamma och rök

Robot 15
* Lyfta över kartan från "missionet" till "addonet"
* Möjlighet att starta "weapon officer" kartan med user action.


HMS Norrköping
* Ratten bör fungera
* Lite avsaknad av textur på radarn och en liten del av rälsen
* Weapon officer och förarens proxy. Måste sitta/stå så det ser bra ut och de kan se ut igenom fönstren.


* Sista punkt, kolla i dev branch att fungera, speciellt ljuden.


de gröna är klara.

Citera

head skrev:

vad som är kritiskt för en "first anrop release" eller vad man skall kalla det:

57 mm pjäs
* Ljud när man skjuter
* Ljud när det träffar

* Mynningsflamma och rök

Robot 15
* Lyfta över kartan från "missionet" till "addonet"
* Möjlighet att starta "weapon officer" kartan med user action.


HMS Norrköping
* Ratten bör fungera
* Lite avsaknad av textur på radarn och en liten del av rälsen
* Weapon officer och förarens proxy. Måste sitta/stå så det ser bra ut och de kan se ut igenom fönstren.


* Sista punkt, kolla i dev branch att fungera, speciellt ljuden.

nedräkningen fortsätter Smile
föresten kom på nu, vi borde kolla in BIS artillery computer för lösa "full screen"..

samt vi behöver också ha lite rutor för waypoints/fire så man kan skjuta direkt från fire consolen.
screenshu.com/static/uploads/temporary/q9/w5/1g/hp9old.jpg
head, tror jag fixade recover delen nu efter fallet. 8 av 8 robotar funkade på den delen.

Sänkte även targetheight i närheten av målet till 1.5 meter, ändå verkar de missa. Nu kanske båtarna är lite för små för vara Rb 15 mål men du kan väl kolla på det?
granQ & Head <3
Ja, hej hej!

Citera

granQ skrev:

Citera

head skrev:

vad som är kritiskt för en "first anrop release" eller vad man skall kalla det:

57 mm pjäs
* Ljud när man skjuter
* Ljud när det träffar

* Mynningsflamma och rök

Robot 15
* Lyfta över kartan från "missionet" till "addonet"
* Möjlighet att starta "weapon officer" kartan med user action.


HMS Norrköping
* Ratten bör fungera
* Lite avsaknad av textur på radarn och en liten del av rälsen
* Weapon officer och förarens proxy. Måste sitta/stå så det ser bra ut och de kan se ut igenom fönstren.



* Sista punkt, kolla i dev branch att fungera, speciellt ljuden.

nedräkningen fortsätter Smile