Visa ämne
 Skriv ut ämne
Guntruck?
Om vi rent hypotetiskt utgår från att jag någonsin får tummen loss och mappar/skinnar klart min modade Scaniahärke-guntruck.
Vad blir bäst beväpning?
Atm. tänkte jag mig följande:

*Mg: Ksp i tornlavett på lastbil
*Grsp: Mk19 i tornlavett
*Minigun: M1** (någonthing-whatever-SPELARINGENROLL etc.)
*TOW: TOW... 'Nuff Said

MEN, det blir ju ingen guntruck om man inte har löjligt många vapen på den.
För nuvarande har vi alltså en FN MAG monterad bredvid föraren
En .50 åt höger
En .50 åt vänster
En .50 bakåt

Vad jag tänkte mig var följande:
*.50 - har slö ROF. Den skadar mycket men... hrmm... nej... känns småjobbig mot inf

*FN MAG - Mer ammo, högre ROF. Dock inte samma verkan mot mål som .50

*Ksp m/94 - Hög ROF, lätt att mejja fi inf. under snabb förflyttning, ~samma mängd ammo som FN MAG och samma verkan mot mål som FN MAG.

Så... vad tycker ni?
FN MAG i sätet jämte föraren, 0.50 med stöd på förarhytten, och ksp på sidorna.. pansarplåt lite överallt och ammo lådor och skit i mitten Smile
ja..
FN MAG i passagerarsätet, .50 på taket, ksp94 åt sidorna och .50 bakåt...

varför så?

jo, för rörliga mål är lättare att träffa med hög rof (därav ksp94 på sidorna), kommande och gående mål är viktigare med hög skada än med hög rof därav .50 framåt och bakåt..

och.. fn mag framåt.. ja, mer eldkraft med dubbla vapen, och oftast kör man ju med den änden mot fienden så Wink

och givetvis med pansarplåt så skyttarna skjuter genom gluggar..
och ammunitionslådor mm i en hög mitt på flaket Grin
Legitimerad SFP Gnällröv.
Vill inte ha "två" gunners framåt, blir problem med lavetten då den måste göras ännu högre om man int ska skjuta den andra gunnern.

Har funderat på en armoured version också, får se hur det blir.
Bra touch med ammolådor och kombination av olika vapen, det hade jag inte tänkt på.
låter riktigt otrevligt, skulle man inte kunna ha en gammal granatpjäs med? hrm glömt vad den heterPfft
"Hey Feez what is this anyway? Well lets say the easterbunny came early this year... And i shot him."