Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Torshammare (NY SFP)
OP Torshammare
i1103.photobucket.com/albums/g469/captm99/optor_zps008e84d3.jpg

Söndag 21 April
Kl 20.00


Senaste SFP
TBA, Troligen Fredag.

Anmälan görs här
Briefing görs nedan lite kort, bättre briefing till Plutonchefer samt Gruppchefer.
http://anrop.se/operations/operation.....php?id=19

Karta
i1103.photobucket.com/albums/g469/captm99/optorh_zpsa652155b.jpg

För Pluton Mike Romeo
Första mål är att slå till emot en punkt där fientliga styrkor har setts lägga till. Detta är den röda zonen där marker är satt med blå överfall.
Samtidigt som en grupp eller fler beroende på hur mycket motstånd ni möter, gör försvar i hus då det är högst troligt att förstärkning är på väg.
Därefter anslut och agera hjälp vid Agria Marina samt som attackstyrka för mål av vikt.

För Pluton Charlie Romeo
Snabbt inta Agria Marina som åter fallit i fientliga styrkors kontroll. Säkra Agria Marina samt sätt upp posteringar med försvar vid nämnda markers Oscar Papa Quebec.
Hot är troligen sydvästlig riktning, sydöstlig riktning samt östlig riktning såsom karta hänvisar till.
När hotet är neutraliserat så kommer vidare mål anges.

Spelinfo
Det kommer finnas bilar att använda som transport. Denna gång utan radio och ammo Wink
Flera radiolådor kommer finnas vid posteringarna såväl ammolådor.

Medic har revive.

EOD personal har möjligheten att sätta upp ett minerat försvar efter Plutonchefernas vilja/behov.

Blir man helt utslagen så kommer man starta som soldat i Agria Marina.
Redigerat av SkaGGet den 2013-04-19 23:53
Uppdatering.

Detta är troligen det som blir i form utav för-info.
Sedan kommer de som är plutonchefer samt gruppchefer få en mera MÖPig förklaring och en mer ingående beskrivning än ovan.

Spelet tar alltså vid, ganska direkt efter förra OPt.
Möjligheten att köra samma team eller byta är helt öppet.
Uppdatering.
De som är gruppchefer samt plutonchefer har fått sina ordergivningar i PM.
Läs dom, de gäller.
Tar man en chef-plats och inte får sin order per PM, hojta till Smile
Uppdatering.
En liten fix, la till alla radiokanaler som grupper och plutonchefer skall använda sig utav. Så behöver man inte strula med det eller fundera.

Läs:
http://anrop.se/operations/operation.....php?id=19
Här är veckans anrop släpp..

Nytt:
Ak 4
Tgb 11 och Tgb 20
5.56 ammo låda

Fixar:
AK5 C, om man tar bort aimpoint funkar vanliga siktet nu.
Ksp 90 skyttarna har mer mag.
Bättre skugga för soldaterna, stöd för "anrop loggan"

Tanka http://sfp.granq.se/files/sfp_anrop_o...week16.zip

Lösen är vanliga, fråga annars när ni skall vara med på OP:et
Update.

Nu i OP modulen så har jag uppdaterat med SFP
Jag tror den senaste patchen och allmänt Alphan kanske inte är sååå optimerad för 30+ spelare..

För när jag speltestat med nu senast; 4personer så flöt OPt bra och triggers gick som dom skulle, pang och bomber slog till med bra mellanrum.. fiender kom springande efter en stund osv..

Sen satte vi igång med 30+, då dog allt och jag kraschade som en tok.. inventory bara ballade ur och lag och ftp drops..

sorry att det blev dålig upplevelse =(
Tack för ett kul game! Tycker absolut inte de va nå dålig upplevelse, det som jag hade prob med va bara att mitt spel krascha 4 ggr ^^

Men hade väldigt roligt som KSP Skytt i Foxtrot Charlie
Spelet gick ju inte helt optimalt, men själva uppdraget var bra. Det var ett kul OP idag, trots FPS lägre än glocalnet och återkommande spelkrascher.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Det var ett bra uppdrag, jag tycker vi ska spela om det när saker och ting har lugnat ner sig, typ till nästa patch eller något sånt. Smile
Som plutonchef Charlie Romeo har jag bara en sak att säga:

KAOS!

Framryck till observationsplatser över Agia Marina gick ju bra. Men sen vid tagandet av staden träffade skiten fläkten rejält. Att vi bara hade två medics och att dom var bland de första att stupa gjorde det inte lättare. Jag förskonades från krasher och har gjort det på alla OP hitills, är det någon annan som har varit lika förskonad?

Det var lite problematiskt att försöka leda med tre kraschande gruppchefer, så jag tog ofta till metoden att samordna face-to-face med grupperna vilket betydde en hel del springande för min del och eventuellt en del väntan för grupperna.

När försvar gick över i anfall tyckte jag att det gick bättre, bra understöd och anfall vid tagandet av bensinstationen och basen vid flygfältet. Jag var dock inte beredd på motanfallet men det hanterade vi galant ändå.

Bra gjort alla i Charlie och även ett stort tack till Mike som kom i rätt ögonblick även denna vecka Smile

Tar gärna emot kritik och synpunkter på mitt ledande. De här två OP:en jag har lett Charlie Romeo har varit grymt roliga för min del, jag kliver dock ner från plutonchefrollen de kommande veckorna och låter någon annan testa på.

I övrigt så tycker jag att Skägget gjort ett bra uppdrag, synd att Arma3 lägger krokben för oss.

Från Charlie Romeo, Klart slut!
Foxtrot Mike

Gruppen led av spelkrash efter spelkrash, för att citera vad som mest sades inom gruppen.
"Fucking eyyyy, cmon wtf, fucking alpha shit of the fuck fuck"
Nej dedikerade serverfiler välkomnas just nu, server filerna är ute och testas hos de flesta serverhosters (iaf på våran game.de!) så vi får väl hoppas de släpper dem snart, eller jag vi får väl hoppas att de testar ordentligt och släpper filerna när det är klart..........

Foxtrot Mike out..............................................................................................

"Ring så spelar vi"
Mike Romeo här,

Likt Charlie Romeo så föll det mesta fort och blev mycket springade för få leda gruppen den vägen. Lite otur i början.. i staden föll allt.

Jag kunde inte agera chef, försökte göra det bästa av det.. men i princip gav jag order till gruppcheferna att agera självständigt, too much problems.

Tycker ändå varit kul och att det funkat bra, kört en del som chef nu och tycker jag lyckats (kanske inte delas av min grupp) att fördela så alla grupper har haft roligt och fått pröva på anfalla, understödja osv. Samtidigt som jag försökt stressa gruppcheferna att höja tempot. Igår gick det väl sådär, men förra veckan höll Mike så högt tempo att det nästan var olaglig fortkörning tycker jag.

Tänkte nu göra som Toktotte och lämna över till andra att pröva.. men är beredd att ta rollen igen om ingen anmäler sig.