Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Editing
 Skriv ut ämne
REQ a mission/PVP/fun
Nu har det ju kommit fram lite smygande att folk sitter på roliga ideer eller viljor vad som skall göras eller vore kul att "det fanns". Skriv här era ideer så finns ju många av oss editor-glada personer som säkert kan ta på oss att försöka på att göra själva missionet. Detta gäller alltså inte SöndagsOP utan just roliga ideer eller missions, eller PVP tankar.

Försök att förklara det viktiga, vad som är core-element av spelideen. Ta med så mycket du kan eller tänkt, såsom vart man börjar och slutar, vad uppdraget är för faction tex.. vad som är grundpoängen med hela uppdraget Smile

Om du som editor-glad person vill ta på sig uppdraget ifråga.
Gör ett citat med förfrågan och skriv under med något i stil; Jag tar på mig att fixa
Och skriv även en ungefär tidsram du behöver eller när du tror du kan ta tag i det.
Operation Asshole

En grupp BlueFor ska eskortera en dryg VIP (Spelad av en player (saknar vapen)) genom ett område. VIP har två livakter och BlueFor som backup.

BlueFor är underställda VIP, som bestämmer när, var och hur man ska röra på sig genom området. Vilket (förhoppningsvis) kan leda till att Plutonchefen tillslut säger STFU.

Möjliga scenarion:
VIP insisterar på att åka igenom osäkrat område
VIP insisterar på att åka genom minfält
VIP insisterar på att tala högt i mobiltelefon med sin familj (kräver lite roleplaying)
VIP insisterar på att få hoppa ur eventuellt fordon, vandra iväg för att urinera
etc.

VIP bör få separat och hemlig briefing gällande uppdraget, med riktlinjer hur denne bör agera.

Motstånd: Eventuellt OpFor som styrs av andra spelare uppblandat med AI.

Twist: Ha en "mullvad" i BlueFor som skall, utan att bli upptäckt sabotera för BlueFor. Denne får separat briefing och har två mål:
1. Förstöra för BlueFor
2. Överleva (alltså inga kamikaze attacker på "friendlies"
(3. Om Acre används bör BlueFor ha radios, detta har även OpFor-gruppen (ev ett sniperteam på 3st) så de kan hålla koll på BlueFor. Därför är det viktigt för BlueFor att tala i koder så OpFor inte förstår vad de är. Koder etc. ges till BLueFor separat. Dock skulle mullvaden kunna "råka försäga sig" på radion ibland.
Redigerat av figgehn den 2013-04-26 16:10
Ja, hej hej!
Drar mitt förslag jag slängde opp i stresstest tråden här oxå då så vi har det på rätt plats.

Alltså:

Ett "vanligt" coop uppdrag, fast all eller en stor del av fiendestyrkan styrs av en ensam spelare.
Skulle kunna bli förbannat spännande.



Citera

figgehn skrev:

Operation Asshole

WALL OF TEXT


Låter skitkul.
Spinner vidare:
PVP. Terroristscenario. En av OPFORs gisslan har en menuaction att skriva in en launch code. Men han har inte koden. Så terroristerna behöver hitta en väska som innehåller koden och sedan avfyra en missil eller nåt. Och BLUFORs uppdrag är helt enkelt att stoppa terroristerna.
Editerade min lite med 2st "VIP insisterar på"
Ja, hej hej!

Citera

MojoDog skrev:

PVP. Terroristscenario. En av OPFORs gisslan har en menuaction att skriva in en launch code. Men han har inte koden. Så terroristerna behöver hitta en väska som innehåller koden och sedan avfyra en missil eller nåt. Och BLUFORs uppdrag är helt enkelt att stoppa terroristerna.


Har en ide som kanske kan funka, att det finns Xantal lådor/väskor eller liknande som skall bäras till område A eller B. När Xantal är på plats så kan man via addAction eller så; arbeta ihop delarna och sedan smälla av bomben.

Roligt med den ideen är om man bär på låda/väska och Blufor ser dig; skjuter dig; så tappar du lådan/väskan. Sen blir det ju enormt jobbigt att ta tillbaka den om Blufor sätter upp försvar runt den. Tanken är att bara Opfor kan lyfta objektet ifråga, just för att inte Blufor skall ta den och gömma den.

Hade ett sånt PVP uppdrag i A2 men gjorde aldrig klart det.