Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Arma2 - Improv OP 2013-05-04 20:00
Tid:
2013-05-04 20:00

Briefing
Zargaband
Det råder laglöshet i Zargaband. Staden kryllar av insurgenter.
Ert uppdrag är att söka reda på en vapengömma som markerats på er karta tack vare en UAV som tidigare åkt över området.

Problemet med staden är att flera insurgeter har rapporterats ha civila bilar fyllda med sprängmedel så var alert, men se till att ni inte skadar några civila.
Ni har 45 minuter på er att säkra målet, samt oskadliggöra vapengömman.


1. Sök igenom målområdet markerat på kartan
2a. Säkra området från insurgenter
2b. Säkra området från självmordsbombare
2c. Se till att inga civila skadas eller dödas
3. Oskadliggör målet
4. Åk hem, knäck en bärs


1-1-A
Squad Leader
Medic

1-1-B
Spotter
Sniper - Vort

1-1-C
A1 Leader
Marksman
Demolitions Expert (required) - figgehn
Automatic Rifleman
A2 Leader
Marksman
Grenadier
Automatic Rifleman

1-1-D
B1 Leader
Marksman
Grenadier
Automatic Rifleman
B2 Leader
Marksman
Grenadier
Automatic Rifleman

1-1-E
C1 Leader
Marksman
Grenadier
Automatic Rifleman
C2 Leader
Marksman
Grenadier
Automatic Rifleman

Moddar:
ACE
ACEX
CBA
ACRE

Vill du vara med?
Skriv vilken roll du vill ha, försök att fylla upp 1-1-A samt 1-1-C först.
Redigerat av Vort den 2013-05-01 23:36
Ja, hej hej!
Sniper - Vort
Redigerat av Vort den 2013-05-01 23:37
Topex - Automatic Rifleman 1-1-C
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif
Criizp - Spotter
Den älde Zip har styrt så jag kan sätta upp "Op's" på riktigt.

Använda denna istället: http://anrop.se/operations/operation.....php?id=23
Ja, hej hej!
ZiP är en hyvens pöjk !
Nu får du se den eminenta OP modulen som ZiP skapat Smile

Synd att jag inte kan vara med på A2, saknar spelet.. får börja med att installera det och trixa in lite addons. Så det är klart för ev. framtida spel. Ser fram emot en liten videosnutt iaf ifrån spelet.
Tjenis! För en som inte har lirat arma allt så mycket så länkar till ACE o ACEX vore snällt. Ska även kolla med dom andra grabbarna i BnBG om dom är sugna =)

Mvh

Nevil (J.Andersson)

Citera

Nevil skrev:

Tjenis! För en som inte har lirat arma allt så mycket så länkar till ACE o ACEX vore snällt. Ska även kolla med dom andra grabbarna i BnBG om dom är sugna =)

Mvh

Nevil (J.Andersson)

Jag tycker att du ska ladda ned alla moddar via Play withSIX (http://play.withsix.com/) men istället för att också starta dem via Play withSIX så aktiverar du dem på det vanliga sättet. Det är snabbt och smidigt och det har aldrig krånglat för mig.
Älgar gillar faktiskt också honung!

Citera

wille9612 skrev:

Jag tycker att du ska ladda ned alla moddar via Play withSIX (http://play.withsix.com/) men istället för att också starta dem via Play withSIX så aktiverar du dem på det vanliga sättet. Det är snabbt och smidigt och det har aldrig krånglat för mig.


Tack för svaret. Fixar det nu =) Skrivit upp mig också. ni får ta det lugnt med mig nu när jag är en "Noobie" =)

Mvh

Nevil (J.Andersson)
Meeeehhh... nu snodde folk min automatic rifleman Sad får skriva upp mig som grenedier istället...
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif
Jag kommer att försöka ha igång en server från 19.00 imorgon om det är någon som vill testa att allt fungerar som det ska och/eller vill lära känna ACE.
Redigerat av wille9612 den 2013-05-03 15:07
Älgar gillar faktiskt också honung!

Citera

wille9612 skrev:

Jag kommer att försöka ha igång en server från 19.00 imorgon om det är någon som vill testa att allt fungerar som det ska och/eller vill lära känna ACE.


Ja det låter bra
Ja, hej hej!
Jag har en server uppe med samtliga ACE igång
+ACRE
+asr+asr_ai
och dom cba+jayarma2lib som ska vara med.

lösenordet är sedvanliga "hejsna"
Litet problem inför kvällens OP. Jag får inte in i min lilla ärta till hjärna hur man ska joina "gamet" sen ^^. hjälp detta stackars retard...
Redigerat av Fluzz den 2013-05-04 10:29
Fluzz, börja med att komma in på TS så finns alltid nån där som kan hjälpa dig.
Låter bra Smile
Ledsen gott folk. Dykt upp en sak så kan ej vara med =( Lycka till så hörs vi imorgon.

Mvh

Nevil (J.Andersson)
Kul med lite ArmA2 om än lite ovant Smile

Citera

ZiP skrev:

Kul med lite ArmA2 om än lite ovant Smile


Klockan 03:21 avslutade vi allt, först OP och sen ett par timmar på metals server. Grymt kul! Tänk sedan när man får möjlighet att köra allt som vi körde ikväll på Arma3 + en epic sfp Smile
Ja, hej hej!
Sjukt kul var det att spela med lite fler i Arma 2 Grin hoppas det blir fler OP'ar i framtiden