Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Dynamiska uppdrag
Tjo.
Som en del av er vet har jag hållit på och dissekerat Xeno's domination till ett mer hanterbart system för att kunna ha en bas för uppdrag. Är en bit på väg mot det som jag vill ha kvar ifrån domination delen. Vi har testat och kört med "sidemissions" versionen av det jag redigerat på lite mindre öar bl.a Thirsk och Fallujah. Båda dessa har gett intensiva CQB i skog/stads miljö och varit riktigt roliga.

Det som är borttaget i uppdragen är de MainTargets som varit en tråd i Domi missionen och är rena "Side Missions" som (till skillnad om du slog på det läget på en vanlig domi karta) ger belöningar i form av fordon.
Sitter idag med Fallujah och ska försöka få till en slutgiltig version på denna karta, som sedan kan hyfsat enkelt konverteras till andra kartor.
Då kodningen är massiv och kommer i nuläget endast göra dem i ACE version

Status:
63+ uppdrag en del mer avancerade än "Domi" side missions
Alla uppdrag är dynamiska med väldigt mycket random.
Patruller i specifika områden som respawnar
Random patruller över hela kartan, inf.,Mech inf. Armor, Heli/flyg.

Aktiva mods, ALLA ACE inkl. PLA, CBA, ACRE, ASR, ASR AI + de som krävs för aktuell ö.
Att göra:
* Start mission - har påbörjat ett uppdrag att använda som ett start uppdrag, ska även gå att använda för ett större COOP OP med mutipla dynamiska sekundära mål.
klar * Styra upp motståndet i uppdragen att bli mer anpassat till hur många spelare som är uppkopplade, finns en del uppdrag redan klara
* Fler lite mer avancerade uppdrag med dynamiska sekundära mål
* Reda ut kodningen för Rankad respektive Weapons limited versioner
*Ta bort all kod som inte behövs

/M
Redigerat av metal den 2013-05-27 07:02
slöben och lite kod knackare Cool
När detta blir implementerat i Arma3, då kommer jag inte ha något liv längre Grin
Ja, hej hej!
Jo det kommer bli underbart att veta vad man ska göra Grin
slöben och lite kod knackare Cool

Citera

metal skrev:

Jo det kommer bli underbart att veta vad man ska göra Grin


Dock ska jag väll försöka lira lite Arma2 på lördag. Kanske dra ihop ett gäng? Har en "default" bana jag vill testa i större skala. typ Battlefield-capture zones / flag i zargabad. (PVP)
Ja, hej hej!
En ny beta ligger på servern.
ändrings logg 1.6
* Mer luftburna enheter
* Antalet fi styrs av antalet spelare på servern, uppdateras när uppdraget påbörjas
* Respawn tiden på de fasta patrullerna och antal styrs av antal spelare på servern.

/M
slöben och lite kod knackare Cool