Visa ämne
 Skriv ut ämne
granQ's famous afghan control..
Alla som minns min afghan cti där.. tja, nu är det dags igen så man har något lira i jul.

Vad jag behöver göra med vanliga warfare är (grönt är fixat):

* West startar alltid på samma plats (flygplatsen)
* West kan inte "redepolya" sin bas.
* West kan inte fast travela.
* När west byggt en checkpoint i en stad (repair truck) kan east ej längre ta tillbaka den.
* Istället för "RACS" soldater spawns civila, även lite civila bilar kör runt.
* När civila dör så får den som sköt dom böta eller hela laget.. (beror på vad som är lättast koda)
* Göra nytt "pengasystem", där REDFOR får stadig, liten summa och bluefor får stor när helikoptrar landar på basen.

Så egentligen är det bara dom punkterna.. sen tillkommer det göra saker hyfsat dyrt för gerillas.

(eftersom jag antar bara finns en person som kan hjälpa mig lite.. oden kan du fixa en eller flera av punkterna vore jag jätte glad.. borde ju tenta plugga).

Sen är frågan..

vilka addons för "talibaner/insurgents" och för civila?

iraqi insurgency får duga tills vidare.
Redigerat av Granquist den 2008-12-14 22:32
satt och klurade på något liknande förut. här är det jag skrev ner då:

-om möjligt bygga från warfar mission
-två sidor west och opfor (+ civilian)
-vid början äger opfor alla städer, west har massa cash.
-units för west, normala west units (amerikanska/sfp) inkl tanks och flyg.
-units för opfor, gubbar med handeldvapen, ksp beväpnade 4wd, samt kamakazie truck, ev. köpa bmp men dyrt
-west har supply truck som vanligt, opfor har supply gubbar ger mindre value per gång men kan springa raka vägen
-west har vanlig bas system, opfor har en "jordhåla" där gubbar kan köpas ifrån, inte 4wd.
-opfor kan köpa 4wd/bmp från 4-10 platser (beroende på kartstorlek) "husen"placeras random på kartan (rnd gamelogics?)
-opfor har billig tillgång till rpg, ied och minor för att störa west supply routes
-west och opfor kan köpa patrols i städer (police/militia), finns ej där från början utan måste "tränas upp" (action i depot)
-civila units rör sig fritt till fots och i bil, så svårare att urskilja opfor.

-nya modeller: "jordhåla", ied (typ jordbula), mina (inte lika synlig), 4wd med ksp (så alla kan spela utan qeens gambit) 4wd med init action kaboom.

-nya funktioner, när opfor tagit stad måste ai mina runt i staden, fatta att köpa 4wdfrån annat ställe än bas samt göra kamakazie.
tilägg på adons där.

För slippa att "stälja" från queens gambit genom bara langa på en PKM så kan man försöka göra något mer annorlunda..

samt en 4wd med spg9.