Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Luna 2
Feedback för kvällens OP går här.

Personligen har jag inget positivt att säga direkt tyvärr då min arma kväll avslutades väldigt abrupt av att spontant dö utan anledning och varken revive eller respawn fungerar.
Bättre lycka nästa gång, vem vet? kanske inte.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
var så jävla skönt eldöverfall med kulor och grg lys. Riktigt bra..

tråkigt att revive inte funkade, jobbigt med alla uppdateringar på arma ibland (även om största missen var min)...


men väldigt tråkig avslutning på kvällen, allt jag ville ha var 2 minuter seriöst test av revive inför nästa OP och folk dampar loss som fan, kör krockar, skjuter som i någon quake death match osv. Väldigt svårt att köra ett kontrollerat test under såna förhållande.

2 freaking minuter...
Gillade upplägget, kändes som värsta motattacken där efter artyt, riktigt ballt.

Fler uppdrag utan revive!
OP = Revive i mina ögon.
Uppdrag = absolut kan man ha utan revive.
Det finns folk som avsätter tid och inte bara "små joinar" för att kvällen blev ledig. Så att då bli nedskjuten tidigt av något eller något dumt råkar ske, så tror jag många skulle stå över pga det. Revive funkar bra och hjälper ett OP att kunna hållas levande med säg 30spelare i 2-3timmar.

Men visst är spel utan Revive mera spännande och lite mera; "vi tar inte samma risker". Men att införa det på ett OP, det kommer iaf jag inte göra.

Synd att det ballade ur så hårt.

Men jag ser till att Revivescriptet är up-to-date och funkar.
Jag skulle kunna tänka mig detta: Varje man får EN revive, efter det är man död och får respawna efter någon minut och därpå springatillbaks mot sina fränder, alternativt ha någon form av transport som spelarna sköter (en sådan roll skulle jag kunna tänka mig). Jag tror detta eller en variant av detta kan vara en bra kompromiss, eftersom då får alla spela hela kvällen men man försöker ändå vara försiktig eftersom man får ett lätt straff om man går och dör.
Japp såna tankar har vi haft i spel.
Att man antingen blir liggande "en längre tid".
Att man respawnar i en FOB/bas som man sen behöver få pickup utav flyg eller bil tillbaka till strid och grupp.

Alla har väl visat sig bra, så länge det passar OPt.
Men helt utan revive som en del tycker är mera rätt och mer spännande spel, där man då tar det lite lugnt och det känns fair.. det kommer jag inte köra i mina OP iaf. Men finns de OPmakare som har gjort och kommer säkert göra/ha utan revive.

Citera

granQ skrev:
2 freaking minuter...


HLa mig på IRC innan 17 på Söndagar eller vilken annan dag innan det så hjälper jag dig kolla så att sådana script fungerar korrekt
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
will do.. jag körde ju med skaggets beprövade grund just för slippa allt strul, trodde som sagt inte att betan skulle ha sån påverkan.

Vi körde igår och konfade med settings osv så nu funkar det (med tanke på bis, är det ingen garanti funkar om 2 veckor..)
Jag brukar vara inne 18:00 så puffa till mig om nått behöver testas
Det gick bra. Erik och Filip Adam skötte sig bra. Även om ett ljus...inte brann av helt korrekt så funkade. Sen flög jag bort från fältet och landade ner mot botten av dalen så att jag dog kändes som en självklarhet. Men som en karl försökte jag få hem mina mannar i liv....säger vi

Underbart GranQ tycker jag. Jag ser fram emot att landsätta fordon. kanske via helilift när det kommer.
Altså, det kan ha varit jag!