Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP - Soldater hur många
Vi har möjligheten att ha ganska mycket soldater nu, men frågan är vad vi sätter stopp och vilka vi vill ha... kombinationer osv..

Funderar på om vi skall göra fler eller om bara blir grötigt?

Tid
SFP - Swedish Army (2035)
SFP - Swedish Army (2015)
SFP - Swedish Army (2000)
SFP - Swedish Army (1995)
SFP - Swedish Army (1981)


Uniform
SFP - Urban (2035 endast)
SFP - Woodland (1981, 1995, 2000,2015)
SFP - Desert (?)
SFP - "Tropisk"
SFP - Snow (?)

Klasser:
Standard infantry.
Special forces.
Hemvärn?
Övrigt?

Sen "behöver" vi även ett par special soldater:
Sjöman/stab
Pilot (Fighter)
Pilot (Helikopter)
Ett kvinnligt huvud vore också bra, då det är ganska vanligt i Sverige.


Och utrustning är frågetecken, kring 2015-2035..

stridsväst 08 eller kroppskydd 12?


En tanke är att kombinera ihop och begränsa för få ut mycket av litet och minska gröten i editorn.. t ex:
2015 - Special forces = tropisk

Istället för ha tropisk för 2000, 2015,2035 för både inf och special forces..


anyway, feedback is needed Smile
Vi väntar ju spänt på den svenska Polis delen också, svarta läderjackor och vita batonger eller mera nytänk. Så jag ser gärna en del av SFP där Polis-delen finns.

Sen kan jag tycka att när jag läser det där så känns det "mycket". Kanske fördelaktigt med uniformer och inte units på samma sätt eller kanske blir lika mycket jobb att ha extra units gentemot "bara" göra uniformer..

Tycker det låter vettigt att kombinera och minimera SFP något så det inte blir världens jättebomb av units =) vi vill ju inte att moddersfixers tycker det blir för mycket och bara säger passsssss...
Håller med SkaGGet, fler variationer på uniformerna (så man inte ser ut som kloner) är ett stort plus, men att göra massor av varianter av soldater baserade på relativt lika årtal känns inte så jättehett. Tycker det räcker finfint med de som finns nu, introducerar man mer känns det bara rörigt enligt mig. Smile
då försöker vi hålla det "basic".. så får mission makers kombinera ihop rätt väst med rätt uniform (t ex 1981's stridssele med m90w uniformen)

Min största invändning var att det blir så svårt hitta fordonen.. men då kör vi på de 3 vi har?

2035
->Urban och påhittade roliga fordon
2015
->Woodland, tropisk, öken.
1981
-> bara woodland..


sen reserverar jag en eventuellt:
1962
->Congo assignment! Pfft


Polis är väl delvis pågång, subroc har ju gjort en AK5 Polis (bara enkelskott, svart).. så nästan där Wink
Varför inte SFP - Future, SFP - Modern, SFP - 80's disco
Smile
När vi ändå har tråden om struktur så vill jag förseslå en bättre trädstruktur än den som är för tillfället. Nu är det lite blandad kompott av vad man har allt. Ibland är det Offroad police wamako- under Car.. ibland är det SFP Objects..

Jag skulle gärna vilja ha SFP som första på allt så vet man direkt att den tillhör SFP addonet. Både som missionmaker men också lätt när man som ny leter units bland alla BiS egna. Det är rätt lätt nu i början när det inte är så mycket addons, men som det var i A2 så hade man ju en katalog av addons på 30-40gig.. gäller att det finns på ett bra ställe.

Eller iaf SFP som prefix när det ligger blandat i mappen Car. Men helst skulle jag vilja ha egna mappar SFP, sen därefter SFP Car tex..
japp, skall styra upp det under sommaren tänkte jag.. måste även synkronisera mellan wamako och sfp_config så heter snarlika
Lovely ! Smile