Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Package Delivery
Header
Antal spelare: 2 - 38
Speltid: 2013-07-04, Torsdag kl 20:00

Uppdrag
Blue: Kraschlanda en An-14 och se till att en VIP når flygplatsen.
Red: Hitta och eliminera VIP.

Fordon
Blue: 1x MH-9, 3 st Tgb 1111 (Ksp 58)
Red: 1x Quadbike, 2x Mk6 Mortar, 2x Zamak Dump, 1x PO-30 Orca (endast automatkanon, 2 minuters warm-up)

Information
Radar
Om flygplanet som måste kraschlanda flyger över 20 meter (feedback önskas) ifrån ytan/marken så kommer piloten att få ett varningsmeddelande, samt kommer den senaste kända positionen att markeras på både Red och Blues karta.

Enheter
Red har ett gäng AA-soldater utplacerade som behövs behandlas för att Blue skall få framfart med MH-9 som kan användas för att snabbt kunna föra VIP ut ifrån farozonen men också för snabbt transportera ut ett sökparti.
Red har också ett spelbart Sniper-team medans Blues sökpartier har fri tillgång till svenska vapen.

Övrigt
Från början tänkte jag mig att detta skulle varit ett COOP, men eftersom det inte verkar finnas någon färdig dynamisk AI för att simulera ett levande slagfällt så gjorde jag det till ett PvP istället. Uppdraget är inte färdigt än, och blir säkert inte "färdigt" förrän ARMA 3 går ur Beta. Imorgon skulle jag vilja testköra det jag gjort och ta emot feedback på saker som kan tänkas behöva ändras. Vill du vara med?
Redigerat av Chris_Acrobat den 2013-07-04 19:29
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Fan. Vill men kan inte Sad
Ja, hej hej!
Sätt upp mig på reservlistan , har inte riktigt koll på läget än idag.
kan nog hänga på
Jag är gärna med.
Älgar gillar faktiskt också honung!
Låter skit kul, I'm in!
Jag hänger på!!! Wink
Det var en gång en Criizp som gillade rostbiff...
samma här Smile
kunde tyvärr inte vara med.
Två saker jag vill be er om ni som var med:
1) Kritik. Jag håller på och bygger fortfarande på uppdraget och vill gärna ha feedback på vad som kan bli bättre till nästa gång. Allt är välkommet!
2) När kan ni spela nästa gång? Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Som vi snackade om, möjligen någon timer eller någon typ av förutsättningar som gör att blueforce position visas då och då.

Ex. efter 10 min kommer det en AI heli som söker efter dom. Ser han dom så markeras deras position.
20 min kommer ännu en osv.
Efter 30 min ser man deras position hela tiden.

Även möjliga civila fordon som bluefor kan använda. Men när dom används larmar befolkningen opfor genom någon typ av indikation var dom är.
1) Det skulle vara trevligt om Opfor fick lite starkare radioapparater. Det skulle göra det möjligt att samarbeta mellan marktrupper och helikoptern på ett helt annat sätt. Man skulle också kunna dela upp sig i flera sökteam men fortfarande hålla kontakten.
En annan idé jag hade var att man kan göra det blåa området lite mindre men göra så att alla opfor som går in i det dör. På så sätt så kan man förhindra vapenstöld och ingen kan sitta vid målområdet och vänta på VIP:n.

2) Jag är ledig lite när som helst och jag älskar att spela/testa PvP OP:n om man kan kalla det så.
Älgar gillar faktiskt också honung!
Mer folk på båda teamen så det kan bli lite mer action Pfft Jag tyckte annars att det var ett roligt uppdrag. Men som nämnts tidigare så ska den blåa Zonen vara dödlig för opfor. Dock tror jag inte att det gör så att folk inte campar utanför basen, så nån form av anti camping system runt basen skulle vara fint. Att efter 10 min på samma ställe så måste man flytta på sig, eller så visas dom på kartan.

Nu har jag semester och är hemma vecka 28 och 30. Pm:a eller hoppa in i kanalen o fråga ^^

Citera

d0kefish skrev:
Även möjliga civila fordon som bluefor kan använda. Men när dom används larmar befolkningen opfor genom någon typ av indikation var dom är.

Den här gillade jag!

Citera

wille9612 skrev:
Det skulle vara trevligt om Opfor fick lite starkare radioapparater.

Tanken är att alla Teamledare skall få en starkare radio, så ja det kommer. Smile

Citera

Nevil skrev:
Men som nämnts tidigare så ska den blåa Zonen vara dödlig för opfor. Dock tror jag inte att det gör så att folk inte campar utanför basen, så nån form av anti camping system runt basen skulle vara fint.

Håller på och kollar på detta, den kommer inte att vara insta-kill, men det kommer finnas någon form av patrull.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Om man kommer visst nära blåa zoonen kanske ai kan börja skjuta mortar på en från basen.
slö lördagskväll, ställer gärna upp och testar lite ikväll.
jag är på ikväll
Ja, hej hej!
kunde inte igår, tror inte ens att jag fick tid att sätta på datorn igår. Smile
blir nog samma ikväll, men hinner jag så hör jag av mig!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
vip1 är plaserad som passagerare i ett flygplan, problem på rad 3.
Kod Källa  

while{(true)} do
{
   _vipOldLocation getPos vip1;   // Här får jag: Error Missing ;
   _daytime = daytime;
   sleep 300; // 5 min

   "vipPosMarker" setMarkerPos [_vipOldLocation select 0, _vipOldLocation select 1];
   "vipPosMarker" setMarkerType "mil_objective";

   _hour = floor _daytime;
   _minute = floor ((_daytime mod 1) * 60);

   if(_minute < 10) then
   {
      _minute = format ["0%1" + _minute]
   };

   "vipPosMarker" setMarkerText format ["%1:%2", _hour, _minute];
   hint "VIP location updated!";
};

Någon som har lust att slänga en hjälpande hand? :)

EDIT: Rätt lösning: _vipOldLocation = getPos vip1;
Redigerat av Chris_Acrobat den 2013-07-16 15:36
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Efter BIS livestream så fick jag lust att fortsätta på mitt uppdrag igen, så nu är det lite bättre!
I videon så förstod jag hur man skapade Tasks, så det är det jag har suttit med nu. Med andra ord, uppdraget är ej bortglömt!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!