Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
[A3]Blue Crown E01 - Watchdog
Detta är episod 1 av kampanjen Blue Crown.

Plutonsordergivning finns här

1. Orientering
Invasionen kommer att inledas inom kort, TNR 300345 kommer Romeo Mike att luftlandsätta och ta Bodegan.

2. Egen Uppgift
Kilo Mike kommer att landstiga två timmar innan invasionen, TNR 300145, och bidra med spaning och sabotageverksamhet.
KM ska inledningsvis rensa området Gränsen från luftvärn och därefter upprätta ObservationsPlatser och spana längs väg UPK104-107, samt spana längs väg UPK110-121. Rapportera in kontakter.

Därefter ska KM i tysthet genomsöka mål Dragbanan och Zingo. KM ska även förbereda demolering av Bjärven, Ockelbo.
KM var beredd att TNR 300335 med kraft slå mot Snörök samt att detonera placerade laddningar för att binda upp fi och dra uppmärksamheten bort från Bodegan. IM Påbörjar då även målbekämpning med indirekt eld.

3. Genomförande
EK och FK kommer att landstiga vid UPK100 och till fots genomsöka Gränsen och genomföra korta och effektiva eldöverfall mot upptäcka mål. EK och FK upprättar därefter observationsplats vid OP Lila och OP Gul.
GK upprättar med SDV OP Blå och förbereder sprängladdningar vid Bjärven och Ockelbo.
HK landstiger söder om Bodegan och upprättar OP Orange och spanar mot Bodegan.

4. Uthållighet
Sjukvårdare finns i Plutch-gruppen. Möjlighet till medevac saknas.
Buren ammunitionsmängd är det som gäller. Möjlighet för påfyllnad finns först när Bodegan är säkrad.

5. Ledning
Ledning
Ledning görs genom Stridsledningsoleat(SLO) Svartlien.

Samband
Samband sker inom grupp på PRC-343 på följande kanaler:
Kanal 1 Kilo Mike
Kanal 2 Echo Kilo
Kanal 3 Foxtrot Kilo
Kanal 4 Golf Kilo
Kanal 5 Hotel Kilo

Samtliga gruppchefer inom Kilo Mike ligger på Kanal 6 på 148 UHF.

SLO Svartlien:

i.imgur.com/H7dQTVI.jpg
Redigerat av Toktotte den 2013-07-20 01:25

Citera

Toktotte skrev:

Spaningsplutonen Kilo Mike kommer att landstiga två timmar innan huvudanfallet och bidra med spaning och sabotageverksamhet.


Bara för att förtydliga, kommer de som spelar i den gruppen behöva spela 2timmar tidigare än 20.00, dvs 18.00 ? eller är det bara 2tim fiktivt tänk ?
(Bra att veta för dom som möjligen signar som det)
Tror farbror SkäGGet är lite trött såhär på natten. Kilo Mike är hela plutonen. Wink
Tomten har helt rätt. Kilo Mike är hela plutonen och alla spelar samtidigt. Det är alltså fiktiva två timmar innan huvudanfallet, som utspelar sig i E02.

Citera

tomten skrev:

Tror farbror SkäGGet är lite trött såhär på natten. Kilo Mike är hela plutonen. Wink


...kanske Wink

Kommer ihåg en OP Wrathbringer som jag gjorde till A2 där en grupp faktiskt fick börja spela innan alla andra. Sen att det som spelmoment inte blev nyttjat till fullo är en annan femma Smile
Kan inte vara med, 20.30 kanske jag kan hoppa in på en slaskplats? Jobbar till 19, och är hemma ca 20:20... Sad
Ja, hej hej!
Uppdaterat tråd med ordergivning.

Och figgehn, det går bra att joina, vi tar med en spelare åt dig.
Nä, nu får fan folk ta och signa upp! Det går alltid att sjukskriva sig om det är så. Wink
Hm. Hade det inte varit bättre att göra det här till ett söndags op istället för mitt i veckan?
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Citera

Xealot skrev:

Hm. Hade det inte varit bättre att göra det här till ett söndags op istället för mitt i veckan?


*tolkar fritt*
Som jag förstått det så är detta ett komplement till söndags-op, lite mera hardcore (ingen revive) och kortare bataljer
Ja, hej hej!
Skulle vilja vara med men med min dator som den är just nu (15-20 fps) så vågar jag inte ge mig in på detta OP. Känns som att jag kommer "förstöra".
Klart du ska vara med Nevil! Låg FPS förstör ju inte för någon, förutom för dig själv. Wink

Citera

tomten skrev:

Klart du ska vara med Nevil! Låg FPS förstör ju inte för någon, förutom för dig själv. Wink


Det är just det. Vill ju ha flytande. Men ska tänka på saken!

Citera

Nevil skrev:

Citera

tomten skrev:

Klart du ska vara med Nevil! Låg FPS förstör ju inte för någon, förutom för dig själv. Wink


Det är just det. Vill ju ha flytande. Men ska tänka på saken!


Anser att du förstör mer genom att inte delta, än om du nu skulle delta Smile Att ha en extra person gör bra mycket mer än om det laggar för dig, det lider ju inte vi andra av Grin
Okej då! Pfft
Figgehns tolkning är ganska spot on. Detta är att se som ett komplement till söndagsOP. Folk har tidigare påpekat och tyckt att det är tråkigt att det ofta är så dött på ARMA-fronten under veckorna. Att jag "lanserade" detta precis veckan då det inte råkade vara något OP på söndagen är en ren tillfällighet.

I övrigt tycker jag att det är roligt att det börjat ramla in lite folk. Härligt Nevil att du är villig att spela lite PowerPoint med oss!
Ni gör som ni vill men imo så borde det vara ett söndags op för att kunna få så pass många spelare som möjligt som har möjlighet också.
Att det inte är någon revive eller dyl. gör inget för vi har spelat många sådana uppdrag förr - det är kanske bara att folk blivit vana vid det nu på senare tid. Sad

Nåväl, ska bli kul att spela oavsett.



EDIT:
kan förtydliga mitt tänk med att vi oftast köra planerade arma ops på söndagar så det nästan antas att det kanske blir något på anrop då som gör att det är smidigare för de flesta Smile
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Måste avanmäla mig då lite tråkiga saker hänt iRL.
Men hoppas ni får en härlig speltur och ser fram emot att få se lite goa videos.
Det var tråkigt SkäGGet Frown Hoppas allt är okej med dig och dina nära.
Vi får göra vårt bästa för att uppfylla din önskan.
Debrief:

Med en något underbemannad pluton landsteg Kilo Mike på Stratis.

Foxtrot Kilo genomsökte området Gränsen och slog ut ett flertal luftvärnsgrupperingar. Foxtrot genomsökte även Dragbanan och hittade bevis på avrättade svenska soldater och ett likbål.

Golf Kilo observerade fientliga försvarsposteringar vid Bodegan, samt fientliga fordonsrörelser från Bodegan och österut. Golf apterade sprängladdningar vid Bjärven och Ockelbo. Detonationen av dessa kommer att ske TNR300335.

Egna förluster:

Foxtrot Kilo - 1X KSP-skytt KIA
Golf Kilo - 3X Dykare MIA förmodade KIA

Händelser efter slutförd operation:
Echo Kilo och Hotel Kilo landsteg efter resten av plutonen. Echo Kilo har nått Zingo och förstärker Foxtrot's position. Hotel Kilo har genomsökt kustremsan vid Bodegan och har upprättat OP Orange. Hotel har observerat sjöminor längs kustremsan men har markerat ut positioner där landstigning med båt är möjlig.

Nuvarande läge:
Kilo Mike ligger nu med del beredd i Zingo och med del i OP Orange. Kilo Mike är redo att genomföra ett eldöverfall mot Snörök TNR300335 samt att bidra med prickskytte och eldledning vid anfallet mot Bodegan.

Underättelser som hittades i Zingo:

i.imgur.com/Bq5XJ9W.png

Ber även om ursäkt för min dåliga uppkoppling. Trodde den skulle klara av det bättre än den gjorde...