Visa ämne
 Skriv ut ämne
Bygg wamako i arma3 editorn!
Tack till SkaGGet för heads up.. med hjälp av detta kan ALLA placera ut hus i editorn i arma3 som jag sen kan importera till wamako!

Om "alla" hjälps åt att bygga lite så kan vi snabbt få ihop en ganska spännande wamako Smile


Så pronto pronto! och skicka mig era filer, PS. jag kommer ta bort alla träden om ni väljer bygga en stad någonstans så behöver inte försöka "passa in".

http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=21759

skriv gärna om ni tänker göra ett försök och var någonstans isåfall.

Tänk på att ni inte behöver bry er om de första stegen, bara det som gäller mission editorn.
Fan vad gött. Ska se om jag hittar något mysigt ställe och pilla på
Ja, hej hej!
Fick igång det efter lite krångel och wow så smidigt det är jämfört med visitor Smile

Fortfarande svårt att skapa en "levande" stad med så få hus som finns i arma3 betan.. men gjort wamako's skola. Skall lägga till en skylt så blir mer tydligt.

Min förhoppning är att bygga in mer saker än normalt, typ polishus, skola osv.. så får lite "civilla" mål/strategiska platser och inte bara militärbaser/flygplatser.

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/9...1DC65C4FE/
Wamako behöver en marknadsplats tycker jag. Smile
Jag är gärna på, kan ta på mig att bygga en pirathamn i Nord-Väst typ där vägen leder ned till vattnet. alternativt en liten importhamn om det finns en rejäl kaj i editorn
hmm, jag gör enligt pdf:en men kommer inte in i 3D läge, kommer till startmenyn och har nått felmeddelande om nån tree.paa i ZGM addonet

EDit NVM, fixade problemet
Redigerat av subroc den 2013-07-27 12:52

Citera

subroc skrev:

hmm, jag gör enligt pdf:en men kommer inte in i 3D läge, kommer till startmenyn och har nått felmeddelande om nån tree.paa i ZGM addonet

EDit NVM, fixade problemet


Får samma problem, how u fix?
Ja, hej hej!
du måste sätta sökvägen till mission.biedi inom " "
ska vara:
"arma3sökväg\arma3.exe" "uppdragssökväg\mission.biedi" -nospash -mod=addonsmanvillanvända
Jag körde med heads launcher funkade mycket lättare för mig..

Anyway, tänk på att bara använda objekten som ligger i z3 kategorierna... Bara de som går importera. Vill ni ha in andra saker så får vi ta det vid sidan om, jag tänkte t ex lägga in del sfp saker också och göra om. ( vill gärna ha in sfp banken och polis huset med nya texturer)
Så, en Wip på en import/export hamn i liten skala.

www.ingaklena.se/tmp/arma3/3D_templates/harbour/wip_harbour.jpg


http://www.ingaklena.se/tmp/arma3/3D_..._wamako.7z
Börjat på Wamakos Army basen vid flygplatsen.
www.ingaklena.se/tmp/arma3/3D_templates/airport/wip_wambase.jpg

Är den för stor/modern? Saknas nått?
Så vackert ! Smile
Vet inte om skall ha hangarerna men vi skall ju ha an14 och aloutteten någonstans? Kanske skall stå oskyddade, ser riktigt bra ut iallafall och lagom med saker. Gillar bensinmacken på basen. En detalj som ofta glöms bort Smile
Wamakos flygplats har fått sig en uppgradering, i bakgrunden syns tillhörande Wamako Army Base.

www.ingaklena.se/tmp/arma3/3D_templates/airport/wip_airport.jpg

http://www.ingaklena.se/tmp/arma3/3D_..._wamako.7z

Edit uppdaterat länken och lagt till lite mer staket runt flygplatsen
Redigerat av subroc den 2013-07-28 17:45
Nu tar jag och försöker få till nån typ av militiabas/piratnäste längs sydvästra kusten nånstans. Skulle dock ha behövts lite camonät eller liknande

Edit:
Done! Blev en liten fiskeby som gått ned sig och blivit tvungna att ta till sjöröveri för att få inkomsterna att gå ihop, dock har byn en lång historia med pirater som hemsökt kusten. Det ryktas om att denna lilla vik var populär bland pirater under 1700-talet på grund av sina geologiska möjligheter...

www.ingaklena.se/tmp/arma3/3D_templates/piratesnest/wip_pnest1.jpg

www.ingaklena.se/tmp/arma3/3D_templates/piratesnest/wip_pnest2.jpg

http://www.ingaklena.se/tmp/arma3/3D_..._wamako.7z
Redigerat av subroc den 2013-07-28 20:08
wow Smile

vilken skillnad kommer att bli att lira på wamako i fortsättningen.

Flyger hem på onsdag och landar torsdag, så på fredag tänkte jag ladda upp en ny wamako Smile
Det låter bara bra ! Smile
kollat lite på det, verkar som "mittpunkten" är lite svår få rätt och om jag tolkar det rätt, så är det detta som ställer till höjdleden.

Bygger man på relativit platta områden skall det fungera bättre (flygplats, snarare än hamn)..


Denna ser riktigt nice ut för editering
Ja, hej hej!
ser ju bra ut för "minecraft" uppdrag.. skulle kunna vara kul om man körde motsvarande teamdeath match och fick resources att bygga upp fort med.. men för wamako tror jag inte man har någon nytta av det där tyvärr.

Tänk om BIS kunde släppt verktygen för arma3.. "we love modders" eller vad de brukar säga, ibland undrar man.