Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
[A3]Blue Crown E02 - Green Swarm
Detta är episod 2 av kampanjen Blue Crown.

Kompaniordergivning finns här

1. Orientering
Invasionen kommer att inledas inom kort, TNR 300345 kommer vårt skyttekompani Romeo Mike att landstiga vid och ta Bodegan. Kilo Mike landsteg TNR300145 och har slagit ut luftvärnsgrupperingar i norra Stratis, samt förberett sprängladdningar på utvalda mål. KM kommer TNR 300335 att påbörja ett avledande anfall för att binda upp fientliga styrkor. KM har spaningsgrupper i OP Orange som kommer att bidra med prickskytte och eldledning mot Bodegan. India Mike kommer att landstiga vid UPK 100 och understödja med indirekt eld vid tagandet av Bodegan. KM har eldtillståndet med IM tills dess att RM får kängor på marken. Efter Romeos landstigning så har IM eld upphör.

2. Egen Uppgift
Romeo Mike kommer att landstiga vid, och ta och säkra Bodegan. Därefter ska RM upprätta försvar längs linjen UPK117-120. RM var beredd att från försvarställningar ta terräng i östlig rikting för att flytta fronten bort från Bodegan.

3. Genomförande
Alpha Romeo tar området från nordlig spets till vägen som går västligt från UPK118. I djup till UPK117 öst 100 meter.
Bravo Romeo tar området från UPK118-119, i djup till linjen UPK118-119 öst 200 meter.
Charlie Romeo tar området från UPK118 till sydlig spets. Djup intill UPK118

4. Uthållighet
Sjukvårdare finns i Plutch-grupper samt i Kompch-gruppen. Möjlighet till medevac saknas.
Buren ammunitionsmängd är det som gäller. Möjlighet för påfyllnad finns först när Bodegan är säkrad och luftlandsättning av resten av bataljonen kan genomföras.

5. Ledning
Ledning
Ledning görs genom Stridsledningsoleat(SLO) Svartlien.

Samband
Samband sker inom grupp på PRC-343 på följande kanaler:
Kanal 1 Alpha Romeo
Kanal 2 Echo Alpha
Kanal 3 Foxtrot Alpha
Kanal 4 Golf Alpha
Kanal 5 Hotel Kilo

Samtliga gruppchefer inom Alpha Romeo ligger på Kanal 12 på 148 UHF.

SLO Svartlien:

i.imgur.com/H7dQTVI.jpg
Redigerat av Toktotte den 2013-07-30 23:45
Skulle uppskatta om någon med en uppkoppling från denna sidan sekelskiftet skulle kunna ställa upp och hosta servern Smile
Senaste Arma3-updaten har verkligen saboterat detta uppdrag. Jag tror jag fixat de flesta felen genom att disabla ett antal F3 funktioner, så det blir exempelvis inte några groupmarkers som det var på förra uppdraget.

Det bör vara spelbart i nuvarande skick, men man vet aldrig...
Jag har nu återigen bytt plats i detta op, från Skytt i en grupp som nästan är full till GRG-skytt (grupp som nästan är tom) pga att jag kommer in först runt 20:30. Totte är informerad om detta, och jag kommer alltså inte spela OpFor denna gång Wink
Ja, hej hej!
Debrief:

Alpha Romeo landsteg och tog Bodegan. Hotel Kilo understödde Alphas anfall med eldledning av GRK och med prickskytteeld.

Egna förluster:
Echo Alpha: 1xStf, Gruppchef

Händelser efter slutförd operation:

Resten av kompaniet landsteg efter Alpha Romeo, så nu finns Alpha, Bravo och Charlie Romeo på plats och håller försvar kring Bodegan.

Nuvarande läge:

Romeo Mike håller Bodegan och har säkrat ett brohuvud. Delar av Quebec Mike är på väg i transportflygplan och förväntas landa om tre timmar, ungefär TNR300730.


Tack till Kent och till slut Skägget som tog på sig att Hosta, det tackar jag för Smile
Seg start men blev himla trevligt !
Kul kul, Totte ! =)
Keep it up..
Video kommer snart
Ja, hej hej!

Ja, hej hej!
tack för gott spel, även om min datta verkligen inte tyckte om de miljoner objekt och fordon du satt ut Smile
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.