Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Décès (A3) [mer info]
i.imgur.com/jgfrxUm.jpg

I detta OP så intar 2e Régiment Etranger de Parachutistes Stratis, det är huvudsak fyra stycken grupper om fem som intar ön under Söndag kvällen. Dessa är soldater ur Franska främlingslegionen, som har en nästintill omöjlig uppgift; att en gång för alla döda den ryska general Petrov Dedoshka. General Petrov har hållt sig gömd under flertal år och undvikit all sorts gripande för de brott han begått i bland annat Tjetjenien. Nu så skall Främlingslegionen se till att slå ut hans befästade Stratis, samtidigt som de har order om att avrätta generalen i hans fort till bosättning på ön. Detta är dock helt utanför kännedom, ingen har gett godkännande eller vet om operationen utan är ett helt mörklagt OP.

Det stämmer; Jag kommer inte hålla mig borta ifrån OP skapande, men jag har tagit en paus. Något som ger möjlighet till goa inlägg ifrån tex Toktotte och figgehn; se till att joina upp dom också Smile

Karta och ordergivning i "light" format.
För mycket info och ordergivning förtar ju lite av spänningen, så mer kommer väl på plats Smile
i.imgur.com/6XXuHKc.jpg

Célestin
- Helikopter
- Artillery
Troligt mål är ett bevakat område där helikoptrar utgår och har landplats. Detta är kritiskt att slå ut innan helikoptrar kan lyfta och skapa kaos. Totalt tre stycken helikoptrar är målet.
Målområdet är också platsen för artillerypjäser, dessa måste slås ut innan de kan agera aktiva.

Éliane
- Fordon
- Recon/Patrull
Målet är där alla fordon möts och som avspärrningsområde. Detta måste slås ut för att underlätta framfart.
Recon och patruller tros ha fäste runt i terräng, bevaka och uppskatta mål innan eldgivning.

Marcel
- Recon/Patrull
- HQ/Bevakning
Detta mål är ett träningsläger och camp för de soldater som huserar ön. Slå ut HQ miljön, dvs radiocom, hus, och närliggande militära anläggningar.
Vid område lär det finnas en rad olika soldater, i träning och i patrull, sök av och uppskatta mål innan eldgivning.

Devereaux
- HQ/Bevakning
- Fordon
- Recon/Patrull
Slutmål och där enorm samtidigt eldöppnande krävs för att slå ut HVTn
Var redo för tungt motstånd samt odds som är emot oss.

Teams
Detta OP är ett teambased gruppspel där man måste se till att kommunicera rätt och skapa bra överfall utan att en hel grupp slås ut och tas ur spel. Det finns fyra olika grupper att spela, dessa är:

i.imgur.com/dBVVNdp.jpg
Ett klassiskt attack-SIB team, som kommer vara mitt i eldstriden och kommer behöva trycka sig ned i svår terräng och miljöer.

i.imgur.com/WRi5g69.jpg
Det team som blir support och med tunga medel får backa Désiré med eld och raketer.

i.imgur.com/D8lAB9v.jpg
Recon och mycket skogstraska samt på håll se över samt rapportera in möjliga mål men även de som är här för HVTn.

i.imgur.com/6g28jBB.jpg
Intel och chefsgrupp som styr men har även några soldater som kan sätta spräng på div mål.

Grupperna baseras på
Capitaine (Högsta chef på plats)
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/Capitaine.png
Kommer leda striden baserat på intel som kommer in men även anpassa situationen baserat på miljö. Är ledande chef på plats.

Sergent (Gruppchef)
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/28/Sergent.png
Följer Capitaine till fullo och har en grupp att leda därefter, har även en Caporal som ställföreträdande chef om så behövs.

Caporal (Stf)
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/88/Caporal.png
Ställföreträdande chef för Sergent, om så denne roll förlorar livet eller på något sätt tappar förmåga att leda. Denne skall ha lika bra kontroll och uppskattning av läget som sin Sergent.

Légionnaire (skyttesoldat)
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Premi%C3%A8re_classe.png
Är soldaten som utför sin plikt för Frankrike, leds av sin Caporal.

Som man ser så anses alla ha en soldatroll och agera därefter, samtliga utför eldstrider och anfall. Det är viktigt att gruppchefen har förtroende för sin ställf. att denne kan uppdraget för tillfället ifall gruppchefen faller i strid. En god planering och förmåga att kommunicera inom gruppen är viktig.

Callsigns
Detta är ingen pluton eller kompani som är i fält, utan ett par grupper som agerar och samspelar. Så callsigns kommer vara på de olika radiokanalerna:

Stora 1, för samtliga
Lilla. Désiré 2, Émile 3, François 4, Gaston 5, Henri 6

Där ser man att 1 på lilla är tom och skall inte användas av någon då den är default kanal när man dör. Så dör man och får revive så skall man snabbt upp till sin gruppkanal och anmäla sig till sin gruppchef att man är redo samt klar för strid.

Rätt radiodisciplin
- Émile Émile.
- Émile här, kom.
- Från François, har er grupp nått punkt 1.1 än, frågas, kom.
- Från Émile, svar negativt, trolig tid 2min, invänta vidare kontakt, slut kom.
- Från François, det är taget, klart slut.

Var kort men beskriv läget, var noga med -kom- vid avslut av det du vill säga.
Tänk hellre ett par sekunder extra innan du frågar något.
Inte hela världen om du säger fel, du kan alltid säga -Rättelse XXXXX YYYYY-
Slut Kom betyder, om det inte var något mer, så är samtalet slut (?) och då svarar den som startade Klart Slut.
Andra frågor eller oklarheter, svara i diskussionstråden.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoppas ni blir peppade och taggade att joina OPt när det drar igång Pfft
Redigerat av SkaGGet den 2013-08-01 22:13
Låter trevligt, ser fram emot det Smile
alltid gillat de franska grejerna Smile

Tror kan bli riktigt bra höst.. med lite mer variation i ArmA3.
Update
- Karta och enkel ordergivning, inte i närhet "final" -version, den får vänta tills releasedate eller speltillfälle.
Kul! Anmäler mig preliminärt som en chef du groupe om ingen protesterar.Smile
s3.amazonaws.com/rapgenius/1291131680_two-thumbs-up.jpg
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Skulle lätt ställa up som gruppchef i recon elemente.

har bra ögon Pfft
Update
* Lagt till mer info, nya infot är under team-bilderna om hur gurpperna och chefrollerna ser ut, samt lite allmän radioförmedlning.

Kanske dags att börja släppa OPt Smile
Börjar med alla chefroller, när gruppen har en chef så släpper jag vidare dess soldater och stf.
Tänkte kasta upp OPmodulen med roller imorn Torsdag vid kl 1800.
Se vilka som är på och drivande.

Tills dess; se lite klipp och bilder till musiken av Audioslave:

Vad säger ni som skall spela detta OP, skall vi lägga det i en påse tills lite mera uppdateringar till A3 har släppts ?

Min tanke är över hur mycket problem det var när vi spelade nu i Söndags. Här är det ju inte så mycket att "speltesta" en omgång gentemot närverkskod eller physx-krascher som inte alls har något med hur ett mission är byggt.

OPt är inte byggt med massa extra objects, local triggers som bomber, tonvis med units med waypoints.. mitt sätt att minimera med bugs och lag, det plus att siktet är färre deltagare som kanske kan ge ett stabilare spel. Men ändå, who knows..

Vad sägs, testa och köra på med hopp om att det bara flyter ?
Jag tycker det är bättre att chansa och se om det funkar än att inte testa alls. Men blir det samma kaos som sist med konstanta krascher så tycker jag vi avbryter och skjuter upp det.
Jag säger: Kör!
Ja, hej hej!
Jaaa vi kör, alla chefer har fått en längre ordergivning, även Capitaine har fått lite extra briefingz. Så vi håller tummar och tår, så ror vi nog även detta OP i hamn Smile

Ska köra på dedikerad server också, så även om min A3 client/spel hänger sig så dör inte OPt.
Så exakt vilken fil skall man dra igång och hur gör man?
jag kan hosta dedikerad.
_Check_ låter kanon.
blir det några fler slots? bara tisdag och redan slutsålt Wink
Nu var inte OPt tänkt att svälja 40pers, utan tänket var väl mera 20. Men som sagt, bara Tisdag och slutsålt, får ta in de raketskjutare jag tänkte ha med samt kasta in en extra grupp. Så totala antalet blir 25 player OP.

Så, grupp Henri (samma form som Désiré) kommer upp samt lite extra slot-roller klockan 2100 idag Tisdag. Var så redo !
Jag sitter och planerar rutter då jag försöker göra en bra plan, Så folk kan se till att den slängs i väggen efter första försök! ^__^
Altså, det kan ha varit jag!
Updateinfo
Som info; Grupp Henri (skyttegrupp), kommer ha samma startpunkt såsom Désiré. Tänker inte göra och lägga upp en ny karta för det. Det finns på kartan ingame. Men nu vet ni spelare och gruppchefer.
lite taggad är man ju.. så gjorde denna i morse Smile
Granquist bifogade följande bild:bild:
french_chopper.jpg