Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Standardisera svårighetsgraden
Jag tycker vi bör standardisera svårighetsgraden vid OP. Varje gång är det olika, nu sist hade vi flytande namn över folk vilket var lite irriterande imo. En annan grej jag råstör mig på är de förbannade hårkorsen mitt på skärmen, detta sänker stämningsfaktorn en hel del tycker jag. Jag tror dessutom det är enklare om vi redan har en bestämd svårighet, så alla vet vad man kan förvänta sig.

Tankar?
gärna Smile
Gäller även svårighetsgraden, många av oss har kört med "setaim 0.2" motsvarande för sänka ai:n även om man kör t ex veteran på allt annat.

Tycker vi kör riktigt seriöst, dvs ingen third person, inga namn, inga magic markers på kartan osv, dock antar jag många andra har olika åsikter så skall vi köra omröstning eller vem bestämmer (regeln brukar vara hen som hostar/gör opet)
Skulle vara nice med en script-template där man får med allt sådant och bara kan copypaste´a in den i OP.

Inga hårkort
Inge 3rd person etc är jag lätt på.
Ja, hej hej!
Säger som er andra; inga jäkla hårkors, kartmarkörer eller liknande. Sedan får man gärna variera pricksäkerheten hos AI:n för att rollspela lite med dem. Wamakansk milis kanske inte ska skjuta lika väl som högavlönade legoknektar osv.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Jag brukar ställa bort kors ifrån alla utom lättaste, och annan HUD strax därpå.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!