Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Jolly green till Altis
Snabbkonverterade Jolly Green till Altis på typ en 10-15 minuter igårkväll som verkar fungerat ganska bra.

Länk till de som är intresserade:
http://hosted.anrop.se/xealot/jollygr....Altis.pbo

Jag har inte tillåtelse av originalskaparen att distributera en port av hans uppdrag så jag uppskattar om ni inte ger ut det vidare utanför anrop.
En av ändringarna som jag har gjort är att jag har lagt till en attack littlebird i flygbasen som man kan understödja med då greenfors helikopter inte är bestyckad (och ghosthawk har för få platser).

Just nu så spawnar man alltid norr om flygplatsen precis som på Chernarus men jag funderar på att expandera spawnen till hela ön och bara exkludera området runt flygplatsen Smile.

KRÄVER: ACRE. Använder annars ArmA 3 vanilla men piloter och ledaren för nedskjutna gruppen har en AN/PRC-119 radio.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Skulle någon kunna förklara allt som behöver inkluderas i Jolly Green?
Skulle kunna bygga en Anrop-version som är "based on" så vi slipper problem med tillåtelse Smile
Ja, hej hej!
ja.. kul med variation, men en version som jag kan lägga upp på en dedikerad server utan problem (och bifoga med SFP releasen) vore grymt uppskattat.

Modiferingar, bra men som sagt, vore skönt få tillstånd också.
Xealot, eller någon som känner sig manad, skriv ihop en checklista som jag kan gå efter, så börjar jag bygga ASAP.
Ja, hej hej!
Jag har inte frågat om tillstånd för jag inte orkat (eller bryr mig speciellt mycket.. det är mer en courtesy grej än något annat), jag har för mig att toktotte har tillstånd så han kan säkert fixa något som kan inkluderas i SFP om det så skulle behövas.

Om det skulle finnas intresse så kan jag säkert knåpa ihop en SFP variant också samt GREENFOR soldater istället för BLUFOR.


Tills vidare så är det här ett väldigt bra uppdrag för att utforska altis i alla fall, vi hade väldigt roligt med den igårkväll Grin

Saker som inte fungerar korrekt just nu eller behövs justeras:
OPFOR soldater har inga falskärmar så paradrop kommer nog inte gå så bra för dom. ^^
Alla spelare har kartor och kompasser
(??? något mer).
Redigerat av xealot den 2013-08-27 16:08
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Inga fiendehelikoptrar i luften överhuvudtaget.
Redigerat av Chris_Acrobat den 2013-08-27 18:12
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:Inga fiendehelikoptrar i luften överhuvudtaget.


inte helt sant, däremot så börjar dom nog ute i havet och jag har inte kollat om de startar flygande eller inte Cool
får kika..
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Uppdaterade uppdraget nu..

OPFOR har lärt sig att skydiving utan fallskärm är dumt och hoppar således nu med fallskärm på svårare svårighetsgrad, Karta och kompass tas nu korrekt bort om man inte anger i parameters att alla ska ha det, Fientliga MI-48 startar nu med motorerna igång så dom inte drunknar.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Uppdaterade igen, glömde att ta bort en debug så ledaren för nedskjutna gruppen var odödlig ^^

also lite andra mindre fixar bl.a. förhoppningsvis något som borde minska risken för att man börjar på berg och rullar ner och dör men har ej hunnit testa den ännu.


EDIT:
Kända buggar:
End triggern verkar inte alltid gå igång när man är tillbaka på basen?
Ibland så är det någon som lämnas kvar utanför helikoptern när den flyttas till sin random krashplats.
Redigerat av xealot den 2013-08-28 20:10
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Fett awsome, riktigt bra upprag!
Däremot undrar jag om det går att byta någon fraktion?
Mest för variationens skull, typ Green mot Red, eller Green mot Blue kanske?