Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Prusiluskan
i.imgur.com/B8KLGVf.jpg

Bakgrund
22 Februari 2033
Efter flera års inbördeskrig på ön Altis söder om Grekland har NATO tillsammans med Svensk trupp stabiliserat situationen och Altis regering har tagit över styrandet av ön.

23 Juni 2035
Nya spänningar mellan olika folkgrupper på Altis har återuppstått och både korruption och kriminalitet har nått nya toppnivåe en ny kommunistisk regerring har tagit makten med stöd från Wamakos Kommunistparti och Generaler från Svartryska Befrielse Fronten (Chernarussian Liberation Army).

24 Juni 2035
CLA har använt Sarin mot civilbefolkningen och FN har godkänt att NATO tillsammans med Sverige återigen går in i Altis och neutraliserar CLA Generalerna samt stabiliserar regionen.

Resurser
Fordon:

6x TGB20
1x TGB1314
1x TGB16
1x TGB1111(AT)

Manskap:
1x Plutonstab med underättelseofficer
1x TGB 1111 Skyyegrupp
5x Reguljära skyttegrupper

Mål
Första prioritet är att med alla medel ta ut CLA Generalerna T. Oktottokov samt F. Iggehnovic (Kodnamn KLING och KLANG). Svensk Trupp kommer med hjälp av en grupp NATO-soldater säkra upp Wamako Kontrollerade byar samt neutralisera CLA Generalerna och deras trupper.

Utförande
Svensk Trupp har precis landat i FOB Pippi, de kommer sedan säkra upp följande mål: Lilla Gubben, Herr Nilsson, Tommy & Annika.

Motstånd
Wamakanerna fölitar sig på antal men är dåligt utrustade och utbildade. Förvänta er bakhåll, men inga rapporter om IEDs eller minor förekommer.

CLA Generalerna har min 20 elitförband av Svartrysska Veteraner till sitt förfogande. Dessa kommer troligtvis vara mer dynamiska än Wamakanerna, så förvänta er att de kan komma från alla håll och kanter.

Inga rapporter av enorma Minfält har rapporteras, det kan finnas vissa bepansrade mål i områden, men det finns ingen satelitdata som stödjer detta. Kan inte heller bekräftas att det kommer finnas Helikoptrar eller Flyg i närheten, finns just nu inget som tyder på detta.

Underättelseverksamhet
Plutonchefen har fått tillgång till information om CLA krypterade kanal (Radio 148 Kanal 2) och kan med hjälp av Underättelseofficeren avlyssna radionätet.

Väder
Morgonen inleds med fint väder och lätt dimma, till förmiddagen väntas kraftiga åskväder

Radio
148 UHF Kanal 1 - Plutonnät
148 UHF Kanal 2 - Chernarussian Liberation Army

343 Kanal 1 - Används ej
343 Kanal 2 - Alpha Romeo
343 Kanal 3 - Alpha Sierra
343 Kanal 4 - Romeo Foxtrot
343 Kanal 5 - Romeo Golf
343 Kanal 6 - Romeo Hotel
343 Kanal 7 - Romeo India
343 Kanal 8 - Romeo Juliett
343 Kanal 9 - Används Ej
Redigerat av figgehn den 2013-09-01 17:22
Ja, hej hej!
Det finns två Romeo India. Just so you know
Det var en gång en Criizp som gillade rostbiff...
Uppdaterat med väder och radiokanaler, tagit bort en india.
Ja, hej hej!
Altså den bilden..awesome...
Klockan må typ vara 5 men jag tyckte det var mycket roligt att se.
Altså, det kan ha varit jag!

Citera

Dokuro skrev:

Altså den bilden..awesome...
Klockan må typ vara 5 men jag tyckte det var mycket roligt att se.


Jag tackar och bockar Smile
Sen är det ju lite synd att GranQ slarvar med Kaffekoppen på så otroligt viktig intel Wink
Ja, hej hej!
Vad är "ArmA3 Devbranch"?
Det står för Development, alltså en utvecklarversion som får det allra senaste när det gäller uppdateringar. Detta är (rätta mig om jag har fel) egentligen till för moddare för att testa om sin mods kommer fungera när den skarpa uppdateringen kommer.

Grejen just nu är att Dev har Altis, alltså Arma 3s stora karta/ö. För att få den öppnar du steam och högerklickar på Arma 3 och väljer Egenskaper. Under fliken Betaversioner väljer man Development och klickar på stäng. Snart borde steam uppdatera Arma 3 med det allra senaste som Bohemia skickat ut.
notera att devbranch KAN vara väldigt buggigt och inte lika stabilt som icke devbranch.
Legitimerad SFP Gnällröv.
Kör vi på SFP 0.2.2 trots att 0.2.3 har släppts?
Nej, blir 0.2.3, jag ska uppdatera Wink
Ja, hej hej!
Tack alla som pallade med trots krasher, verkar som det är något PhysX-relaterat på något SFP-fordon (Galten?), skulle vara nice om folk kan berätta vilka fordon de var i närheten av för att försöka "naila" vilket det är.

Totte var ju en riktigt kriminal galning...



Själv spelade jag inte in (TYVÄRR, då det hade blivigt riktigt nice på vissa ställen Wink ), men var host och rädd för krasher Pfft
Ja, hej hej!
För att underlätta felrapporteringen gällande fordon, vilket/vilka fordon var du nära när det krashade?

Kod Källa  


TGB20                    0
TGB1314                0
TGB16                    0
TGB1111(AT)         1

http://anrop.se/forum/viewthread.php?...post_22809
Redigerat av figgehn den 2013-09-09 13:25
Ja, hej hej!
Första gången jag kraschade låg jag bredvid TGB1111(AT). Andra gången var jag långt ifrån alla fordon. Video kommer upp om några dagar.
Jag hade en krash och den orsakades av att mina grafikdrivrutiner gav upp. Orsakades inte av physX. Det enda SFP-fordon jag var i närheten av var TGB1314.

Öppnade uppdraget och såg att anledningen till att High Command inte fungerade som det skulle var att Command och Subordinate modulerna var grupperade och inte synkade. Det ledde till att ena Commandern(figgehn) fick kontroll över samtliga enheter.

Citera

Toktotte skrev:

Jag hade en krash och den orsakades av att mina grafikdrivrutiner gav upp. Orsakades inte av physX. Det enda SFP-fordon jag var i närheten av var TGB1314.

Öppnade uppdraget och såg att anledningen till att High Command inte fungerade som det skulle var att Command och Subordinate modulerna var grupperade och inte synkade. Det ledde till att ena Commandern(figgehn) fick kontroll över samtliga enheter.


Bah jag som synkade om allt :S
Sen kanske min enhet var grupperad och tog över?

Rapport tråd för krasher vid fordon:

http://anrop.se/forum/viewthread.php?...post_22809
Redigerat av figgehn den 2013-09-09 13:24
Ja, hej hej!
i.imgur.com/OffAray.jpg
Dom tre grupperingarna som borde varit synkningar, som jag tror fuckade med modulerna. Det ledde till att du blev någon slags "supreme commander to the max´" över alla styrkor