Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
[A3 Dev]OP Rolling Lightning
Denna vecka blir det ett uppehåll på Blue Crown då det spelas Rolling Thunder samtidigt. Men det blir inte OP-löst. Vi spelar därför OP Rolling Lightning i Arma3.

Uppgift: De svenska styrkorna måste stå emot ett fientligt pansaranfall.

Egna Trupper:

1 x Pansarvärnshelikopterpluton
---4 x Pvhkp 66
1 x Pansarvärnspluton
---4 x Tgb5000(Rb2000)

Fiendens trupper:

1x Mekaniserat kompani
---4xT-100 Varsuk
1 x Stridsfordonskompani
---8xBTR-K Kamysh
1 x Luftvärnspluton
---2xZSU39 Tigris

CSAT Översten styr sina enheter med High Command(Ctrl+Space).
Svenskarna har respawn i egen bas, men begränsat antal fordon.

Svenskarna vinner om
1) de håller sin bas i 60 minuter
2) De tar död på den fientliga översten

Översten vinner om.
1)Han får sina trupper till flaggan i fiendens bas.
Redigerat av Toktotte den 2013-09-11 00:15
i.imgur.com/PgRKfSx.jpg

Lite ändrade planer. Sveriges fordon har försvunnit spårlöst. De svenska styrkorna har länsat ett antal av NATO:s och AAF:s mobiliseringsförråd på Altis och plockat fram färgburkarna. Iranierna står på saltsjön i öster och vi måste möta dom med kraft!
Tips till toktotte, ta bort rockets för annars blir det nog för lätt..

http://www.youtube.com/watch?v=9NhuYs...NhuYsCidjw
hur funkade liret? hörde att hkp trillade ned direkt.. skall vi ge det en chans med proper hkp9 ? (när vi nu är redo för det.. )
AI i stridsfordon är lite väl pricksäkra, knäppte helikoptrar som om de var myggor. Pansar på stridsvagnarna är oövervinnerligt, jag tog en Titan i vänster band och det märktes knappt. Det gjorde bara att jag upptäckte PV-gruppen.

Fast det var lite för lite popup-stridsteknik på helikoptrarna. De blir lätta mål när de hovrar på ~50 meters höjd. Någon bugg som gjorde att dom bara kunde använda 20mm akan gjorde också saker lite svårare. Beror nog på att gruppchefen var pilot och underordnade var gunner, får byta på de positionerna.

Jag kan tweaka det jag kan dvs AI till fiskmås, så gör jag gärna ett nytt försök med HKP9. Blir nog att OPFOR blir ett lätt skytteförband istället. Lättare att möta fordon som faktiskt kan slås ut.
Kanske kan hjälpa?

http://www.reddit.com/r/arma/comments...w_you_set/
Ja, hej hej!
Det där måste ändras på servern och är knutit till svårighetsgrad och nu körde vi på en dedikerad, så då är det bättre att ändra det i uppdraget.

Jag har ju sänkt AI:n på greenfor till onsdagskampanjen och jag använder samma uppdragsmall, men nu var det redfor som var fienden och därmed var dom übersnipers igen. Det är lätt fixat, bara att jag inte tänkte på det innan.
Jag har fixat nu, så kommer gälla när vi kör i fortsättningen, blir förhoppningsvis mycket roligare Smile

Citera

granQ skrev:

Jag har fixat nu, så kommer gälla när vi kör i fortsättningen, blir förhoppningsvis mycket roligare Smile

Kan du inte stänga av hårkors, tredje person och dödsmeddelanden när du ändå håller på? Grin
Älgar gillar faktiskt också honung!

Citera

wille9612 skrev:

Citera

granQ skrev:

Jag har fixat nu, så kommer gälla när vi kör i fortsättningen, blir förhoppningsvis mycket roligare Smile

Kan du inte stänga av hårkors, tredje person och dödsmeddelanden när du ändå håller på? Grin


WÖRD!
Ja, hej hej!

Citera

figgehn skrev:

Citera

wille9612 skrev:

Citera

granQ skrev:

Jag har fixat nu, så kommer gälla när vi kör i fortsättningen, blir förhoppningsvis mycket roligare Smile

Kan du inte stänga av hårkors, tredje person och dödsmeddelanden när du ändå håller på? Grin


WÖRD!

DÖUBLE WÖRD!!!

Citera

Tomten skrev:

Citera

figgehn skrev:

Citera

wille9612 skrev:

Citera

granQ skrev:

Jag har fixat nu, så kommer gälla när vi kör i fortsättningen, blir förhoppningsvis mycket roligare Smile

Kan du inte stänga av hårkors, tredje person och dödsmeddelanden när du ändå håller på? Grin


WÖRD!

DÖUBLE WÖRD!!!

WÖRD^2
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg