Visa ämne
 Skriv ut ämne
Ska det vara så här svårt?
Jag har tidigare postad detta på SoldF.com-forumet men insåg att det här stället borde vara bättre... Smile

Hoppas att ni ursäktar en noob-fråga men jag skaffade nyligen ArmA sedan jag uppgraderat datorn och har feta problem med kampanjuppdraget "Sniper" (ett av de första extrauppdragen efter att kriget börjar).

Orsak: Jag träffar inte ett s*it! Det ser ut som att träffarna oftast är väldigt nära när jag ser uppkasten (vilket jag dock inte alltid gör???), men inte ens mot en stor "b*ghög" med bad guys (typ gigantisk grön massa på skärmen) verkar skotten ta. Jag ser inte heller att man på grund av felriktning i höjdled skulle missa en stillastående helfigur på de avstånd som är aktuella (har inte kollat men det borde handla om 300-400 m).

Finns det något enkelt som jag kan ha förbisett?

Det verkar inte spela någon större roll vilken zoom jag har på siktet, om jag håller inne höger musknapp någon sekund för att "hålla andan" (eller?). Jag har givetvis prövat olika skjutställningar, att skjuta från tornet, från skjulet, osv.

Version 1.14 men det var lika illa med 1.08.

Något tips? Det är så illa att jag tror att jag skulle göra ett bättre jobb i verkligheten med farsans .222:a (även om motståndarna sannolikt också skulle göra ett ännu bättre jobb mot mig i verkligheten).
har du crackat det eller kört med warez? Isåfall låter det klassiskt som fade.

Det är väl det enkla isåfall.

Annars får jag nog bara säga att du verkar kass Wink
Så länge man ligger ned kan man skjuta ganska enkelt på det mesta om man inte själv blivit träffad.

Har dock inte kört missionet du pratar om, lirar mest i multiplayer.
Tänk på att du måste sikta högre om målet är långt bort. Gäller att hålla framför också om målet rör sig i sidled.

Du kan ju alltid ställa ut några civilister i editorn att öva på Smile

Edit: Provade själv. Det är inte så svårt att träffa gubbarna. Det syns tydligt var skotten tar med spårljuset. Höll siktet strax under mitten från en position bland buskarna direkt nedanför vattentornet. Det värsta var att de sköt tillbaks som besatta!
Redigerat av Steel rat den 2009-01-06 22:54
Du måste korrigera för att ju längre kulan åker tappar den hastighet och söker sig neråt till marken. Steel Rat gav en bra förklaring för hur du ska sikta. Att vara krypskytt i ArmA är förövrigt ganska svårt för "noobs" och man måste öva på det. Lägg ut måltavlor på varierande avstånd i editorn och testa dig fram.
Redigerat av Instinct den 2009-01-09 15:59
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell