Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Operation d'Artagnan
Kort och gott går det här uppdraget ut på att kontrollera en punk en viss längd, men det som gör det här uppdraget unikt är att det laget som vinner är det laget som haft minst förluster. Det skall tvingas lagen att mötas, men inte avgöra vinnaren, så om du vet att ni har förlorat mycket spelare så vill du inte hålla punkten, men du vill ändå ha den nära så du kan överta den när ni känner er säkra på att ni kommer vinna.
Punkten är än så länge slumpmässigt utplacerad i Kavala (den största staden).
Respawn skall vara på, funderar på revive för att lyckas "rädda" en poäng.

Jag har än inte bestämt mig på om jag vill visa antalet förluster eller om det skall vara hemligt, kanske försöker lägga in det som Parameter i framtiden.
Redigerat av Chris_Acrobat den 2013-09-21 19:24
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Låter riktigt skoj, gillar att "mata in folk tills man vinner" principen inte lönar sig. Skulle säga att det nog är mest spännande om man enbart ser tiden egna laget har hållt zonen samt att man enbart ser hur många av ens egna som dödats, ger en osäkerhet om motståndaren som kan göra att man ändå måste ta lite risker.

Edit: hojta till om du behöver nån hjälp!
Tack för visat intresse! Smile
Hjälp som kan behövas är att koncept testa iden senare i veckan, hoppas kunna ha något spelbart till helgen.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Bestämt mig för att byta namn på uppdraget, några idéer? Namnet skall tyda på att uppdraget går ut på att vara försiktig och hålla ihop.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Efter tips från min flickvän så är nu uppdraget omdöpt till ett mer passande namn: Operation d'Artagnan
Efter de tre musketerarnas En för alla - alla för en! Eftersom detta uppdraget högst går ut på att samarbeta för att hålla nere ens egen sidas förluster.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Uppdraget är nu klart för konceptet och MP-test! Några som är på att pröva ikväll?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Ni som körde:
Skriv gärna vad ni upptäckte för fel och vad ni tyckte så jag kan börja fixa buggar.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Kändes lite oklart vad målet var, dvs mer pedagogisk text vid score... sen var bilarna rätt OP... borde finnas en gräns hur nära man kan placera dom. Att ammocrates gick sönder vid support-triggern var lungt, två av fem(?) överlevde, dock hade det räckt med 2-3 st och ingen rök Pfft
Ja, hej hej!
Det skall bara vara EN crate. Pfft Men det blev det klassiska en per spelare, men det är nu fixat.
När det gällde målet så letar jag fortfarande varför markern inte följde med ut, där emot borde alla fått en Task till sig på kartan. Och texterna är än så länge bara WIP. Sen skall man ju läsa Briefingen innan man startar. Wink
Och när det gäller bilarna, ja. Där är ett bekymmer som jag får tänka på. Försåg inte att de skulle bli omkring körda som lekstugor. Wink
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!