Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
[A3]Blue Crown E08 - Kingdom
1. Orientering
Bataljonen Victor Mike har säkrat hela ön Stratis. Vi använder oss nu av flygplatsen på Stratis som utgångspunkt för anfallet hot huvudön Altis.

Skyttekompaniet Romeo Mike har landstigit med tre plutoner AR, BR och CR. De tar nu terräng norrut.

Pansarskyttekompaniet Quebec Mike har har landsatt en pluton, BQ. De genomför nu tankning och laddning. BQ bedömt marchfärdiga om 60 minuter.

Spaningsplutonen Kilo Mike har landstigit på Altis och genomfört eldöverfall mot militära förläggningar samt säkrat ett flygfält. KM har upprättat observationsplats vid UPK123. Från denna Oplats har fientlig verksamhet siktats i anslutning till huvudvägen. KM har siktat både mineringar och gruppering av pansarvärnspjäser.

2. Egen Uppgift
Kilo Mike ska inledningsvis röja vägen från mineringar.

Därefter ska KM slå mot upptäckta pansarvärnsgrupperingar.

KM beredd att förbereda landningsplats för helikopter inför transport tillbaka till FOB.

3. Genomförande
Operationen genomförs enligt plutonchefen Kilo Mike order. Ordergivning sker på plats.

4. Uthållighet
Sjukvårdare finns i plutonchefsgruppen. Första förband förvaras i höger benficka. Samtliga soldater kan genomföra första hjälpen på skadade soldater. Detta kräver dock att den skadade soldaten eller den som utför första hjälpen har tillgång till första förband.
Buren ammunitionsmängd gäller tillsvidare. Påfyllnad av ammunition och materiel sker i FOB efter genomförd operation.

5. Ledning
Ledning
Ledning gör genom Stridsledningsoleat(SLO) Dance.

Samband
Samband sker inom grupp på PRC-343 på följande kanaler:
Kanal 1 Kilo Mike
Kanal 2 Echo Kilo
Kanal 3 Foxtrot Kilo
Kanal 4 Golf Kilo
Kanal 5 Hotel Kilo

Samband sker mellan gruppchefer över PRC-148(Inom plutonen):
Kanal 1 KM Kilo Mike
Jobbar sent nästa vecka, så är nog hemma först vid 20:30, så hoppar in om det finns en slot ledig (tar en "slask" slot så länge...
Ja, hej hej!
Har uppdaterat addons. Vi kör med senaste SFP(0.2.4) och TMR 0.3.2.

Citera

Toktotte skrev:

Har uppdaterat addons. Vi kör med senaste SFP(0.2.4) och TMR 0.3.2.


yeah Smile

tips är att folk tar en titt på Rb 57/nlaw.. lite annat sätt att skjuta på Smile
Det är nu alltså SFP 0.2.5 som är gällande SFP och som därmed ska användas på onsdag. Uppdaterade addons på operationssidan.
Hoppar av denna Sad
Känns rätt värdelöst att komma in vid 20:30...
Ja, hej hej!
Synd. Kan dock lova att det finns saker kvar att skjuta på även efter 30-minuter Pfft
Skulle man kanske kunna införa ett checkpoint system ? Med markers och triggers kanske det skulle gå på något sätt, eller bara triggers. Så att när man har nått en viss punkt så startas en trigger, triggern ändrar en variabel t.ex A = blabla bla. Den variabeln innehåller information / kordinater för var alla spawnar t.ex. Kanske inte är så lätt dock?
"No one leaves behind"

Citera

Toktotte skrev:

Synd. Kan dock lova att det finns saker kvar att skjuta på även efter 30-minuter Pfft


Hinner inte med allt jag vill hinna kvällstid, vanliga veckor så kommer jag hem vid 18:30, så då hinner jag t.ex göra videos ;p
Ja, hej hej!
Imorgon smäller det!
Taggar till!

Hoppas på lite mer action än sist, var lite cliffhääänger då, men kanske det som var tanken med Wink
Förvänta dig absolut nada action så blir man oftast positivt överraskad.
riktigt kul OP!

Körde som Echo Kilo som blev förstärkt med en man. Så vi var 6 personer.

Vi körde två st omgångar, en på vänster, en på höger och "chefsomgång" med mig som ansvarade för hålla koll på gruppens uppgifter, position, radio med chefen. Medans christoffer fick ansvaret hålla koll på gruppen. Tycker gick riktigt bra men det vi alla måste jobba på är kommunikation.

Om gruppchefen säger: "framåt/halt" så måste resten av gruppen säga "framåt/halt", det ger gruppchefen feedback på att folk har hört så han inte behöver kolla. Samt att alla andra hör trots att de är 20 meter bort från gruppchefen.. borde vi öva lite på.
Får tacka Toktotte för OPt, granQ för gott ledarskap och Echo Kilo för en lyckad spelträff! Smile!


Hur gick det för er andra?
Etfter att större delen av EK gick ner i det lilla huset så skickade jag fram FK för att undersöka. De mötte upp med två överlevande från Echo som gick in under Xealots befäl. FK övertog då rollen som insatsgrupp och påbörjade tagandet av staden. Jag själv, RPG i en granatkastare och två prickskyttar bidrog med understöd under tagandet. Foxtrot tog ytterligare förluster i utkanten av staden, men kunde därefter gå in och slå ut majoriteten av motståndet. Moralen hos de kvarvarande fientliga styrkorna var så låg så att de retirerade. Resten av Kilo drog sig till utkanten av staden och förberede en landningsplats för helikopterextraction

Spaningsplutonen KM lyckades med sin uppgift. Med det desarmerade minfältet och de utslagna pansarvärnsgrupperingarna finns det nu två farbara vägar norrut. Pansarskytteplutonen Bravo Quebec står marchfärdiga och är redo att fortsätta anfallet.


Tack till alla närvarande, hoppas ni hade roligt och att vi ses igen.
Jag hade då roligt Smile ser fram emot fortsättningen.
Nedan är dom sista minutrarna där vi körde last man standing. Håller på att rendera det riktiga klippet



EDIT:
Då var OPet renderat och upplagt. Första spelet jag spelar in. Märker hur jäkla dålig jag är med ^^ blir att börja träna.



Inte 100% kvalité direkt men går att titta på.
Redigerat av Calzon den 2013-09-26 22:31