Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Kristall [Avslutat]
OP Kristall
Första delen 2013-09-29

i.imgur.com/A8pNEhS.jpg

Efter mycket oroligheter så kommer UN att ta plats på Altis för att skapa ett lugn. Först på plats är de svenska styrkorna, som huvudsakliga uppgift är att säkra, stävja och visa närvaro. En handling och uppgift som inte kommer bli lätt, utan kantas av enorma problem såsom de ständiga oroligheterna av rebeller och exmilitäriska styrkor som plundrar samt visar sin närvaro ibland.
Medans de svenska UN styrkorna inte har för uppgift att söka strid så har de som uppgift att stävja den samt säkra plats. Detta betyder att de svenska styrkorna kommer bemötas med eldstrider men förhoppningen är att kunna på en operativ nivå manuvrera ut hotet tidigt.

i.imgur.com/Dl3m729.jpg

En pluton kommer under Söndagen starta ett av delmomenten i OP Kristall, där de kommer påbörja sin närvaro i södra delar av Altis. De kommer ta sig till avlägsna byar, hantera konflikter och ta hand om hot om så behövs. Svenska UN soldater har redan nu känt av att de är ovälkomna, små attacker har skett nattetid och mindre stridigheter har redan nu skett. Det har endast gått en vecka.

i.imgur.com/fSeLKTm.jpg

Tänket med OP
Grundtanken är ett OP som är byggt på upptrappning och utveckling. En början där spelare möter oroligheter i spel, där man känner av kriget på håll men kanske inte inpå så mycket. Men tydliga steg kommer finnas, där man förstår ungefär vart OPt är på väg såväl hur pass intensivt det kommer vara. Det kommer finnas stunder där det blir lite dötid, tex vid väntan på andra moment som är på väg, så ha det i åtanke. Men tänket jag har när jag gör OPt är att det hela tiden ska vara rörelse och inte behöva vänta in för mycket eller längre perioder.
Blir det lyckat och roligt, så är tanken att det blir flera SöndagsOP i samma stil och maneer. Att man kan följa UN soldaternas framryck och närvaro, spela hur deras roll blir på Altis.
Addons är SFP, ACRE, TMR samt ett speciellt OP specifikt addon.

Regler
Jag som OPskapare har gjort OPs under längre tid till Anrop och tar till mig av tidigare samt det som pratats om gällande hårdare krav. Jag kommer inte stänga ute folk eller säga nej till personer gällande roller. Men sköter man sig illa så har jag rätten att peta denne till en soldatroll eller i värsta fall neka vidare spel i OPt. Men detta tror jag inte behövs utan alla spelare som är med är för att; ha kul och spela gemensamt.
Vi kommer starta OPt vid 20.00 med att starta igång det där då Plutonchefen tar vid röst och tar en omgång av förhållningsregler samt vad som behövs göras. Efter genomgång kickas spelet igång och körs direkt. Innan spel så kommer det startas lite PVP, se till att få igång sitt SFP ACRE osv ihop; detta startar 19.00.
Folk som inte har ACRE igång fungerandes kommer inte få spela.
Folk som inte kan hålla tyst när så behövs, tex vid genomgång, kommer kickas i en kortare stund alt. inte få vara med.
Men kör efter att ha kul, spela coop-gemensamt, tänk teamplay; så kommer inga regler behövas nämnas Smile

Callsigns
Det kommer finnas en plutonsgrupp samt fyra stycken soldatgrupper. Dessa är enligt följande:
Hotel Oscar - Plutongrupp
Oscar Delta, Oscar Echo, Oscar Foxtrot, Oscar Golf - Soldatgrupper

Radiosystem
Var grupp kommer ha en PRC343 som standard, där gruppchef samt ställföreträdande gruppchefen har PRC 148.
Gruppnivå PRC 343.
Kanal OD 2, OE 3, OF 4, OG 5
Plutonnät PRC 148
Kanal 1

Där ser man att 1 på lilla är tom och skall inte användas av någon då den är default kanal när man dör. Så dör man och får revive så skall man snabbt upp till sin gruppkanal och anmäla sig till sin gruppchef att man är redo samt klar för strid.

Rätt radiodisciplin
- Oscar Delta Oscar Delta.
- Oscar Delta här, kom.
- Från Oscar Golf, har er grupp nått punkt 1.1 än, frågas, kom.
- Från Oscar Delta, svar negativt, trolig tid 2min, invänta vidare kontakt, slut kom.
- Från Oscar Golf, det är taget, klart slut.

Var kort men beskriv läget, var noga med -kom- vid avslut av det du vill säga.
Tänk hellre ett par sekunder extra innan du frågar något.
Inte hela världen om du säger fel, du kan alltid säga -Rättelse XXXXX YYYYY-
Slut Kom betyder, om det inte var något mer, så är samtalet slut (?) och då svarar den som startade Klart Slut.
Andra frågor eller oklarheter, svara i diskussionstråden.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoppas ni blir peppade och taggade att joina OPt när det drar igång Pfft
Redigerat av SkaGGet den 2013-09-30 00:18
Älskar Reinfeldt-bilden! Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Det är bra att det står klart och tydligt vad som förväntas av folk. Ska bli kul med ett Skägg-OP igen! Smile
Fan vad kul det verkar! Älskar sådana här sammanhängande scenarion och större operationer. Riktigt pepp!
Verkar kalas!

Kommer börja spamma F5 19.59! Smile
Update
-----------


Slots är öppna, flera slots öppnar allteftersom slots tas upp. Mest för att vi inte skall ha massa slots öppna och få i varje grupp.

Addons kommer finnas, men inte än klart, mera om det senkväll Fredag.
Aww, kom precis på att jag kommer hem någon gång efter 20:00 Sad Får vara reserv.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Det är väl dumt att komma hem så sent, du vet väl vad pappa Bildt säger:

i.imgur.com/eSCopOb.jpg
Tomten håller på att samla ihop sitt dreamteam. Tyvärr föll den tappre Jean-Luc "håll-eld" Picard under ett hemligt uppdrag i Kebabistan då han tappert räddade livet på Kebabens härskare.

Den grymma men rättvisa Tomten leder nu sin grupp in i krigszonen. Hans mannar är redo för nya strider. Den bastanta sjukvårdaren "Psy-beard" Skägget som leder av sviterna efter att förlora sin bunkkompis Picard, riskerar nu att drabbas av ett totalt nervsammanbrott mitt i striden.
Okänt för övriga gruppmedlemmar har den annars så skojfriska och glada Dokuru träffats av splitter i hjärnan under uppdraget i Kebabistan. Detta gett honom ryck i ansiktet och benen.

Tomten är van vid att hålla hårt i kopplet på sina mannar, men är han redo för dessa extraproblem, eller kommer hans mannar gå bärsärkagång på Altis civilister? Detta får vi veta på söndag!

100% Rollspel på söndag mao!
Redigerat av Tomten den 2013-09-26 21:30
" You got my syringe and a.. leg.. anyone lost a leg, anyone ? Its not fun anymore, I just found this leg in my bag and its not mine.. anyone ? "
Halloj Boys!


Jag skulle gärna vilja lira men jag har 1 problem fortfarande jag får ej rätt på Acre då mitt Arma fuckar ur helt och vägrar startas.


Mvh GustenSmile
Bli inte puck 2:a för det delas inte ut några silvermedaljer!
Troligen har du tagit bort Addons och trixat med dom så Arma3 blir helt arg.

Gå in och ta bort din cfg så börjar Arma3 om utan inställningar.

På min dator ligger den filen:
C:\Users\Skägget\Documents\Arma 3
och heter
Arma3.cfg

Ta bort den helt och börja om.
inte det där med user configs?
Den config filen innehåller vilka addons som skall startas med. Ibland om man tar bort addons och sen försöker starta kan Arma3 bli arg och helt vägra. Så då måste man ta bort den därifrån.

Kör gärna Heads launcher, tar ett par sekunder att förstå och mycket lätt. Kan lägga upp olika startprofiler för olika ändamål, tex starta spelet med SFP bara, starta spelet med annat addon osv..

http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=19582
ingen plutonschef ännu?
Utan Plutonchef så åligger det mera jobb åt gruppcheferna att få fram ett avslut på första delen av OPt.
UPDATE
Lagt till Addons att ladda ned > ACRE - SFP 0.2.6 - TMR 0.3.4

TMR Är uppdaterad ganska ny; 2013-09-27 23:35
SFP Är uppdaterad ganska ny; 2013-09-27 18:42
ACRE Är samma som tidigare OnsdagsOP; Okänt uppdaterat.

Lösen för SFP fås i chatten. Se till att ha det fixat innan spel.
tips för er som inte fått en plats i söndagens OP.. det brukar alltid finns någon som inte kan dyka upp för de åker till sjukhuset istället (daffmanWink ) eller glömmer bort... så kom gärna förbi och se om det finns någon plats ledig.
ok.. lesson learn.

Det är inte kul vänta 45 minuter på komma igång och sen dö efter 5 minuter för någon annan tabbar sig.. med andra ord. Respawn på söndags OP. Utan respawn på övriga op tycker jag (alltid haft den debatten)

Andra saken.. OP makers bör köra en kvalitetstest.. behöver inte lira hela missionet men första 10 minuterna bara för se att saker funkar ok samt pröva revive.
Japp, jag tar på mig det hela med att strula upp det, sorrys.

Nästa gång; vara öppen med att göra en Test-Kväll och hoppas få med mig tillräckligt att speltesta.

Hoppas det blev iaf lite skoj för de få överlevande.

Nästa omgång SöndagsOP så får jag ta till en nivå bättring Smile