Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Kristall 2 ( NU MED ADDONS)
OP Kristall 2
Andra delen 2013-10-6

i.imgur.com/6YVE6k8.jpg

De svenska UN styrkorna fick bemöta lättare motstånd på vägen till Pyrgos. Däremot försvann lite utav truppen på vägen, men med hjälp av plutonchef Grip så lyckades man ta sig fram till Pyrgos. Väl vid intåget in i Pyrgos så bemötes de svenska UN soldaterna utav lättare motstånd utav rebellstyrkor. Men när så ett mindre torg som var fordonsminerat så tvingades de svenska styrkorna att dra sig tillbaka och omgruppera. Under natten så tillkom flertal svenska militära styrkor som hjälpte till med intagandet utav Pyrgos.

i.imgur.com/myaGW6k.jpg

Så med ett säkrat Pyrgos så behövs de svenska UN styrkorna mera norrut. Dels upprättande utav vägstationer samt visa sin närvaro i tre större städer. Nu har de UN kommit så långt in i terräng att de räknas som röd zon, dvs fientliga rebeller kan säkerligen bli färre men mera organiserade ex-militär styrkor bli flera. Ungefär halvvägs in så kommer de svenska UN styrkorna möta ett UN läger där de kan tanka fordon, omfördela vapen men även ladda på med ammo. Där i lägret kommer det finnas möjlighet till att bestycka givna roller med tyngre vapen samt en annan vapentyp än bara AK5.

Huvudmålet är att finna det nästa och huvudpunkt där de ex-militära styrkorna finns, så att den diplomatisk kontakt kan upprättas. Så förhoppningen är att de svenska UN styrkorna kan säkra norrut tills de bemötas av kontakt och möjlig dialog kan upprättas. Då kommer UN vara medlare av fred, kunna finnas där som en säkerhet.

i.imgur.com/fSeLKTm.jpg

Tänket med OP
Grundtanken är ett OP som är byggt på upptrappning och utveckling. En början där spelare möter oroligheter i spel, där man känner av kriget på håll men kanske inte inpå så mycket. Men tydliga steg kommer finnas, där man förstår ungefär vart OPt är på väg såväl hur pass intensivt det kommer vara. Det kommer finnas stunder där det blir lite dötid, tex vid väntan på andra moment som är på väg, så ha det i åtanke. Men tänket jag har när jag gör OPt är att det hela tiden ska vara rörelse och inte behöva vänta in för mycket eller längre perioder.
Blir det lyckat och roligt, så är tanken att det blir flera SöndagsOP i samma stil och maneer. Att man kan följa UN soldaternas framryck och närvaro, spela hur deras roll blir på Altis.
Addons är SFP, ACRE, TMR samt ett speciellt OP specifikt addon.

Regler
Jag som OPskapare har gjort OPs under längre tid till Anrop och tar till mig av tidigare samt det som pratats om gällande hårdare krav. Jag kommer inte stänga ute folk eller säga nej till personer gällande roller. Men sköter man sig illa så har jag rätten att peta denne till en soldatroll eller i värsta fall neka vidare spel i OPt. Men detta tror jag inte behövs utan alla spelare som är med är för att; ha kul och spela gemensamt.
Vi kommer starta OPt vid 20.00 med att starta igång det där då Plutonchefen tar vid röst och tar en omgång av förhållningsregler samt vad som behövs göras. Efter genomgång kickas spelet igång och körs direkt. Innan spel så kommer det startas lite PVP, se till att få igång sitt SFP ACRE osv ihop; detta startar 19.00.
Folk som inte har ACRE igång fungerandes kommer inte få spela.
Folk som inte kan hålla tyst när så behövs, tex vid genomgång, kommer kickas i en kortare stund alt. inte få vara med.
Men kör efter att ha kul, spela coop-gemensamt, tänk teamplay; så kommer inga regler behövas nämnas Smile

Callsigns
Det kommer finnas en plutonsgrupp samt fyra stycken soldatgrupper. Dessa är enligt följande:
Hotel Oscar - Plutongrupp
Oscar Delta, Oscar Echo, Oscar Foxtrot, Oscar Golf - Soldatgrupper

Radiosystem
Var grupp kommer ha en PRC343 som standard, där gruppchef samt ställföreträdande gruppchefen har PRC 148.
Gruppnivå PRC 343.
Kanal OD 2, OE 3, OF 4, OG 5
Plutonnät PRC 148
Kanal 1

Där ser man att 1 på lilla är tom och skall inte användas av någon då den är default kanal när man dör. Så dör man och får revive så skall man snabbt upp till sin gruppkanal och anmäla sig till sin gruppchef att man är redo samt klar för strid.

Rätt radiodisciplin
- Oscar Delta Oscar Delta.
- Oscar Delta här, kom.
- Från Oscar Golf, har er grupp nått punkt 1.1 än, frågas, kom.
- Från Oscar Delta, svar negativt, trolig tid 2min, invänta vidare kontakt, slut kom.
- Från Oscar Golf, det är taget, klart slut.

Var kort men beskriv läget, var noga med -kom- vid avslut av det du vill säga.
Tänk hellre ett par sekunder extra innan du frågar något.
Inte hela världen om du säger fel, du kan alltid säga -Rättelse XXXXX YYYYY-
Slut Kom betyder, om det inte var något mer, så är samtalet slut (?) och då svarar den som startade Klart Slut.
Andra frågor eller oklarheter, svara i diskussionstråden.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoppas ni blir peppade och taggade att joina OPt när det drar igång Pfft
Redigerat av SkaGGet den 2013-10-06 12:36
Att ta till sig:
Ja respawn/revive funkade inte, det får jag se över. Såväl att utrustningen inte var perfekt, får också ses över.

Men annars, del 2 handlar om att svenska UN soldater tar sig djupare in i terräng. De kommer bemöta tyngre motstånd och kommer behöva tyngre vapen. Dvs man kommer få kunna skriva upp sig som tex KSP skytt men får inte tillgång till vapnet förens senare in i spelet vid UN läger.

Som i första delen handlar inte UN om att vara militäriska styrkor utan upprätta ett lugn och säkra mark.

Kommer behöva hjälp att speltesta grunderna i OPt, säg revive, respawn, utrustning, fordon, plocka upp saker osv.. så hoppas folk är PÅ att bistå med lite inlogg-utlogg-respawn osv ett antal gånger. Blir väl emot Torsdag eller Fredag; beroende på när OPt är klart och kan speltestas.
Video kommer 06:00 idag på http://www.youtub...amingextra Wink på Del 1,
teamar även upp med Xealot, då vi hade ett nice gameplay idag... men jag ska köra medic denna gång... oh my ;D
Ja, hej hej!
Va?, har du redan kört andra delen? Smile

Citera

granQ skrev:

Va?, har du redan kört andra delen? Smile


Om du refererade till mig, så står det ju "...del1" Wink
Ja, hej hej!
UPDATE

Har nu lagt till de addons som behövs. Inga konstigheter, har man spelet tex senaste Onsdagsspelet så hade man redan då TMR 0.3.5 tex och SFP är samma som tidigare med 0.2.6.
Tack alla för ett härligt OP, vart lite laggande och lite jobbigt med revive, mjoo..

Ses nästa gång =)
Bra jobbat allihop, vi tog oss till punkten vi skulle dö. Var lite jobbigt ACRE och revive inte funkade så bra och att de inte går att höra varandra i 3D ljud jämt.

Bra jobbat med fordonen trots alla problem fick vi bara ett fordon utskjutet. Samt Golf som sköt massa erövrade raketer och plockade ner helikoptrar. Om nu bara regeringen kunde lösa budgeten så vi fått GRG också så kanske de gått bra.

Ja, hej hej!

Ja, hej hej!
Halvt-OT-fråga: Hur har du gjort för att se spelarnas nick och inte bara t.ex. "Rifleman"!? Smile
Så här menar du ?

http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=21190
Igår körde vi på lägre svårighetsgrad där man kunde se namnet på spelaren man siktade mot
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.


Exakt, tack Smile

Citera

Xealot skrev:

Igår körde vi på lägre svårighetsgrad där man kunde se namnet på spelaren man siktade mot


Alright, men inte standard antar jag utan ovanstående tillägg krävs!?!
(Jag såg inga namn på spelarna vilket gjorde väldigt svårt för mig att försöka haka på min egna grupp/omgång när man väldigt random gör avsittning i spelet hehe)
Scrollar du med musen så får du en punkt på istället för kors. För denna punkt över objekt så står det vad det är för objekt, funkar även för spelare så ser man vad spelaren heter.
Men funkar bara för en lättare svårighetsgrad.
sista delen...


Ja, hej hej!